Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hosta en hortensia bloemen dor en dood


Marlene

Aanbevolen berichten

We hebben van mijn ouders een stukje hosta gekregen, maar alle bloemetjes zijn dor en dood. Is dit normaal? Moet zo'n plant zich settelen in 'nieuwe' grond?

En over de hortensia, deze lijkt helemaal neit op te komen, er zit wel redelijk blad aan, maar totaal geen bloemen. Ze zijn pas na de vorst in de grond gezet, dus ik denk neit dat het daar van komt. Of is het dit jaar alleen groen en komen de bloemetjes volgend jaar? (zou wel jammer zijn, want ik vind ze zo mooi)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De sierwaarde van de Hosta zit hem in het blad en amper of niet in de bloem. Geef ze maar wat koemestkorrel. Wel oppassen met slakken.

Hortensia's bloeien op 2-jarig hout. dus als je ze niet gaat snoeien dan heb je volgend jaar bloei.

met vriendelijke groet, Rubo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die hosta zou ik me geen zorgen over maken, groeit overal als onkruid volgens mij! Hier hebben we ze als schaduwplant staan, en ieder jaar verdubbelen ze bijna in formaat.

 

Hortensia komt volgend jaar wel goed!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hosta's zijn niet kapot te krijgen en de mijne staat nu nog volop te bloeien maar ook hier zie ik de eerste bloemen al vergaan. Hoort er allemaal bij, volgend jaar bloeit hij weer uitbundiger.

 

Hortensia's gewoon laten staan, komt helemaal goed. De mijne hebben een enorme verhuizing achter de rug waarbij ik bij het uitgraven niet alle wortels ongeschonden heb kunnen houden, maar komt echt helemaal goed. Plant moet even de tijd krijgen om zich thuis te voelen op z'n nieuwe plekje en wortelt er vanzelf, dus volgend jaar heb je waarschijnlijk volop bloemschermen.

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...