Victor Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Ik ben opzoek naar onderstam tomaat om te enten,nl.Maxifort,Beaufort en Multifort,heb al overal gezocht,doch vind ze nergens.Moest iemand weten waar er te koop zijn, graag een tipBedankt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Victor Posted August 14, 2012 Author Share Posted August 14, 2012 Niemand? Ik had een adres van Paramount Seeds in America,maar na mijn bestelling te hebben doorgegeven heeft men mij vriendelijk gevraagd of ik het risico wel wilde nemen daar de Europese duaneformaliteiten zeer streng zijn en ik mijn zaden die ik dan al vooraf betaald had ,nooit zou ontvangen wegens inbeslagname. Ik lees nochtans dat er mensen zijn die in Amerika zaden bestellen,heeft iemand al ooit last gehad met duaneregels,enz.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Victor, heb geen (ander) adres voor je maar kan je wel een antwoord geven op je tweede vraag. Ik heb vorig jaar tot tweemaal toe zaden besteld in Amerika. Beide keren stond aan de buitenkant van de envelop vermeld dat de verpakking zaden bevatte. Ik heb de zaden echter gewoon mogen ontvangen na ongeveer een week (zonder dat de verpakking geopend was). Tot nu toe dus nog geen problemen gehad bij de levering van zaden aan een adres in NL. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Vreeken verkoopt een paar soorten onderstamtomaten. Maar om daar maar enkele zakjes te bestellen zijn de verzend en administratie kosten een beetje te hoog Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Meegosh Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Heb hier nog nooit zaden uit Amerika oid ontvangen.. Maar wel andere pakketten.. Als er een invoice op de buitenkant geplakt wordt, wordt hier gedaan door (factuur is volgens mij het Nederlandse woord ) een enveloppe op de doos te plakken en dan in drievoud moeten we dat doen (computer spullen, maar volgens mij zijn dat de richtlijnen) in die enveloppe en dan kan de douane er een uithalen, soms wordt het pakket wel open gemaakt, de ene keer is er wel een probleem andere keer niet.. Maar dat gaat dan meer over zaken; dat er meer waarde volgens hun in het pakket zit als op de invoice staat en dan moet je eerst toeslag/belasting betalen voor/over dat product (of import kosten, kan ook dat ze dat zo noemde) voordat ze het doorsturen aan je.. Dus dan kan het wel even duren, maar voorzie inderdaad niet zo'n problemen (zoals Jorg al zei) met wat zaden oid al zou ik zelf niet zo 123 voor echt planten gaan omdat ze soms wel langer onderweg zijn.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig gestoord Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Ik bestel veel uit Amerika en het verre Oosten en nog nooit problemen gehad. Op o.a. Ebay maar ook eerder via kwekers. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Victor Posted August 14, 2012 Author Share Posted August 14, 2012 Toch veemd De zaden van de onderstam tomaten Maxifort, Beaufort en Multifort worden in een Nederlands zaadveredelingsbedrijf gekweekt bij De Ruiter seeds in Bergschenhoek .Maar toch zijn ze hier nergens te vinden.In Amerika zijn ze wel te vinden,maar worden niet naar Europa verstuurd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts