Gast jack Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 onlangs al een aantal soorten jam gemaakt .braam jam, kersen jam rode bessen jam .braam met kers jamen vlierbessen jam met braam .nu wil ik ook nog pruimen jam maken .en andere fruit soorten . nu is mijn vraag kun je ook van appels en peren jam maken of word dat niets Quote
Dennis29 Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Ja dat kan, alleen hebben appels en peren niet echt een sterke smaak dus wordt het niet echt bijzondere jam. Je kunt het wel goed mengen met ander fruit met een sterkere smaak (vlierbessen, bramen ect.) Quote
Gast jack Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 dan zou ik dus eventuweel vlierbessen en bramen moeten in vriezenomdat de appels en peren nog niet rijp zijn ....ik gebruik altijd die suiker om jam te maken die minder zoet is vandaag maar eens op bramen en vlierbessen pluk Quote
eva1986 Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Pa had vorig jaar appel/walnoten jam gemaakt... Was wel lekker, maar op brood vond ik het niets... Net op je appelmoes op je brood eet! Perenjam kan wel weer heel lekker zijn op de boterham met geitenkaas! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Gast jack Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 lekker geiten kaas ben ik ook zo dol op .net zo als geiten melk .mmmm als alles mee zit krijg ik welicht volgend jaar 1 melkgeit . denk dat 2 beter is .en dan maar melken als ze na het jonge melk gaan geven . maar dat idee. van jou ga ik zeker uit proberen ..ideetjes om fruit jam te maken zijn zeker welkom Quote
eva1986 Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Mijn oom heeft een geitenboerderij, dus ik zit altijd goed terug on topic! voor volgend voorjaar: rabarber/aardbei jam is echt lekker! edit: owja, heb je de paardenbloemen topics voorbij zien komen? Anders even terugzoeken! Ook echt lekker!!! Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Missmass Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Waarom maak je niet zelf appel/perenstroop? Ook leuk en lekker!http://www.ishetgezond.nl/index.php/fru ... roop-maken Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Jorieke123 Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Ik heb vorig jaar appelgelei gemaakt. Wel lekker, vooral door de kaneel, maar toch inderdaad wat slapjes. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Frank Houweling Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Appel + Peer + Appelbes + Vlierbes is een goede combinatie hoor ik op veel plekker. Appel heeft een subtiele wat zoetige smaak, goed te combineren met een "pittige" smaak zoals appelbes, vlierbes of zwarte bes. Eet smakelijk! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Gast jack Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 lijk me ook wel leuk om appelsiroop te maken zal het zeker gaan doen .moet alleen nog potten zien uit te hallen ... Quote
Dennis29 Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Vorig jaar hebben een aantal leden van het forum stroop gemaakt. Maar het is behoorlijk moeilijk het een beetje dik te krijgen. Quote
Gast jack Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 zou je er dan wellicht nog iets aan moeten toevoegen om het dik te krijgen ? morgen weer jam maken Quote
Jorieke123 Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Limonadesiroop van appels smaakt in ieder geval alleen maar naar suiker met een vleugje appel. Niet echt de moeite waard vond ik. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 (aangepast) Appelgelei met munt, met salie, met specerijen etc. Appeljam met boter en karamel, Appelhoninggelei enz...( zie blog"appeljam in Frankrijk" ) 16 augustus 2012 aangepast door Gast Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
malouis Geplaatst: 15 augustus 2012 Geplaatst: 15 augustus 2012 Appeljam met kruiden (smaakt je boterham naar heerlijke appeltaart) of appelchutney (smaakt ook prima op de boterham).Voor recepten ff googelen. Quote
henriette Geplaatst: 16 augustus 2012 Geplaatst: 16 augustus 2012 Om appelstroop te maken moet je heel veel geduld hebben, oftewel een pan met dikke bodem tegen het aanbranden en dan op een laag pitje of bv een petroleumstel het langzaam alten inkoken tot stroop, dat is wat ik gehoord hebt van mensen die het gedaan hebben. Zelf heb ik van het sap van valappels , appelgelei gemaakt , wordt niet echt stijf maar is wel heerlijk op brood. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.