Ga naar inhoud

Jam van appels en peren maken?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

onlangs al een aantal soorten jam gemaakt .braam jam, kersen jam rode bessen jam .braam met kers jam

en vlierbessen jam met braam .

nu wil ik ook nog pruimen jam maken .en andere fruit soorten . nu is mijn vraag kun je ook van appels en peren jam maken of word dat niets

Geplaatst:

Ja dat kan, alleen hebben appels en peren niet echt een sterke smaak dus wordt het niet echt bijzondere jam. Je kunt het wel goed mengen met ander fruit met een sterkere smaak (vlierbessen, bramen ect.)

Geplaatst:

dan zou ik dus eventuweel vlierbessen en bramen moeten in vriezen

omdat de appels en peren nog niet rijp zijn ....ik gebruik altijd die suiker om jam te maken die minder zoet is

vandaag maar eens op bramen en vlierbessen pluk

Geplaatst:

Pa had vorig jaar appel/walnoten jam gemaakt... Was wel lekker, maar op brood vond ik het niets... Net op je appelmoes op je brood eet!

Perenjam kan wel weer heel lekker zijn op de boterham met geitenkaas!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

lekker geiten kaas ben ik ook zo dol op .net zo als geiten melk .mmmm

als alles mee zit krijg ik welicht volgend jaar 1 melkgeit . denk dat 2 beter is .en dan maar melken als ze na het jonge melk gaan geven .

maar dat idee. van jou ga ik zeker uit proberen ..

ideetjes om fruit jam te maken zijn zeker welkom

Geplaatst:

Mijn oom heeft een geitenboerderij, dus ik zit altijd goed

terug on topic!

voor volgend voorjaar: rabarber/aardbei jam is echt lekker!

edit: owja, heb je de paardenbloemen topics voorbij zien komen? Anders even terugzoeken! Ook echt lekker!!!

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

lijk me ook wel leuk om appelsiroop te maken

zal het zeker gaan doen .moet alleen nog potten zien uit te hallen ...

Geplaatst:

zou je er dan wellicht nog iets aan moeten toevoegen om het dik te krijgen ?

morgen weer jam maken

Geplaatst: (aangepast)

Appelgelei met munt, met salie, met specerijen etc. Appeljam met boter en karamel, Appelhoninggelei enz...( zie blog"appeljam in Frankrijk" )

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Om appelstroop te maken moet je heel veel geduld hebben, oftewel een pan met dikke bodem tegen het aanbranden en dan op een laag pitje of bv een petroleumstel het langzaam alten inkoken tot stroop, dat is wat ik gehoord hebt van mensen die het gedaan hebben. Zelf heb ik van het sap van valappels , appelgelei gemaakt , wordt niet echt stijf maar is wel heerlijk op brood.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...