Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Goudsnippers in grond pantenbak


Aanbevolen berichten

In de lente hebben wij op ons balkonnetje een aardappel geplant/gepoot. Twee maanden later hadden we stuk of 10 krieltjes. Bij het oogsten van de krieltjes zagen we in de aarde kleine goudkleurige schilfers. Weet iemand wat deze schilfers zijn en hoe ze ontstaan?

 

Met Vriendelijke Groet,

 

Jan & Murphy

 

Bericht oorspronkelijk geplaatst door gebruiker: Murphy&Jan. Door een databasecrash zijn alle registraties in de periode van 29 juli tot en met 14 augustus verloren gegaan. Registreer aub opnieuw hier: ucp.php?mode=register Excuus voor het ongemak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat spul bij die koolplantjes is volgens mij vermiculiet. een materiaal dat ze gebruiken om in op te kweken - houdt vocht goed vast. Maar ik heb dat zelf nog nooit in een zak grond gehad. Zat het er al in toen jullie de aardappel pootten? Lukt een foto?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties zover.

Het zat niet in de grond, die was egaal zwart, gewone potgrond. De aardappel zelf kwam uit een normale zak aardappelen van de supermarkt. Helaas hebben we er geen foto van gemaakt.

Maar we hebben in ieder geval wat antwoorden waarmee we verder kunnen.

 

groeten

 

Bericht oorspronkelijk geplaatst door gebruiker: Murphy&Jan. Door een databasecrash zijn alle registraties in de periode van 29 juli tot en met 14 augustus verloren gegaan. Registreer aub opnieuw hier: ucp.php?mode=register Excuus voor het ongemak

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 years later...

Is al bekend wat de goudvlokjes nu werkelijk zijn ? Net als in het bericht van Jan en Murphy (2012) heb ik ze in mijn moestuin bakken op het balkon. Daarin heb ik biologische tuinaarde gedaan. In November heb ik daar een groenbemester (Winterrogge) in gezaaid, vandaag heb ik het afgeknipt en wilde dat door de aarde mengen, zag de vlokjes (zien er nogal plastic achtig uit) en vraag mij nu af of ik hier wel groente in kan zaaien (en later opeten natuurlijk. Vlokjes zitten alleen in de bakken waar ik de winterrogge in gezaaid heb. 

En, is er nog iemand die ervaring heeft met groenbemesters in moestuin (en hoe en welke delen erdoorheen te werken of om te composteren.

Astrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-5-2022 om 13:28, rorror zei:

vercultiet

 

Dat is verkeerd gegokt. Of op zijn minst verkeerd geschreven 😉

 

Je bedoelt waarschijnlijk vermiculiet...

  • Like 1

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...