Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen.

Ik heb in mijn serre en ook in mijn tuin eigenlijk veel last van mieren nesten.

Alle zaden die ik in serre of tuin zaait die worden verwijderd door mieren.

Die trekken naar zijn nest zeker.

Ik heb van die roze stinkende korrels gebruikt maar die helpt maar paar dagen daarna zijn mieren weer aanwezig.

Wat kan ik doen of waarmee kan ik eerst zaden mengen om mijn zaden te besparen, die hoeft maar week te helpen, als de zaden eenmaal kiemt dan zijn ze eigenlijk al gered. Daarna vinden mieren nier meer lekker.

Geplaatst:

Enkele dingen die je kan doen om ze weg te houden:

- Zet bij je zaden van die doosjes die mieren lokken. klinkt raar maar de mieren zullen in het doosje gaan en niet naar de zaadjes

- Je kan ook proberen de insecten te doden door kokend water in hun nest te gieten.

Is wel niet zo diervriendelijk maar anders kan je ook nog iets wat ze lekkerder vinden in de buurt van je zaden leggen, dan gaan ze hier heen en hoef je ze niet te doden?

Maar voor de rest kan ik niet zo snel iets bedenken hoor.

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Geplaatst:

Is inderdaad een oplossing maar zoals tuinkabouter ook zegt is niet altijd makkelijk.

B.v. met tuinkers zal dat niet lukken, erg kleine zaden en planten je kan nooit een voor een verplanten.

Geplaatst:

Nee, das waar, maar kleine plantjes kan je even wat groter laten worden.

Je kan ze trouwens ook verhoogd zaaien op iets met poten. en dan heb je alleen maar die poten als "weg" naar je zaden te beschermen ( lijmband bv )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...