Helly Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Ik zocht eigenlijk op het onderwerp "Borlotti bonen oogsten" (had hier op t forum ook gezocht maar niets gevonden), maar kwam uit op dit recept. Leek mij wel heel erg lekker als ze oogstbaar zijn. Kon er ook gelijk vinden dat je ze aan de struik moet laten drogen. Ofwel, alle bonen moeten groot genoeg zijn en dan met struik en al de grond uit? Of de struik laten staan en als ze aan de struik gedroogd zijn oogsten?Anyway.. terug naar het recept waar dit topic over gaat.. Borlotti bonen of Cranberry beans (bijgerecht voor 2 personen)- sap van halve citroen- 2 eetlepels olijfolie- 1 gepelde teen knoflook- hand platte peterselie- peper en zout- 250 gram Borlotti bonen, vers, gedroogd of uit blikDoe de bonen in een pan met water en kook ze samen met een de teen knofloook gaar in zo’n 30 minuten. Proef regelmatig want ze zijn gaar als ze niet meer melig smaken. Volg bij gedroode of geblikte variant de instructies op de verpakking. Maak ondertussen een dressing van de olijfolie met de citroensap en peper en zout. Wanneer de bonen gaar zijn, giet ze af en meng de bonen met de dressing en knip er verse peterselie overheen. Komt van deze site: http://www.hetrozehuis.nl/index.php/in-de-bonen/Is een leuk geschreven stukje over de Borlotti bonen. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 @ Helly, ik heb dit recept laatst gemaakt met Borlotti bonen uit blik. Omdat ik onverwacht eters had, heb ik ze gemengd met gekookte sperciebonen en heel fijngesneden rode ui. Door de dressing had ik nog wat grove mosterd gedaan. Je kunt er ook nog goed tonijn uit blik aan toevoegen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted August 30, 2012 Share Posted August 30, 2012 Lekker, ik heb mijn Borlotti`s nog niet geoogst, maar het lijkt me wel wat voor straks... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts