Jump to content

Gekookt eten wormenbak

Jelmer

Recommended Posts

Zo her en der zie je op internet staan dat je geen gekookte etenswaren in een wormenbak mag doen. Alleen wordt er nooit verteld waarom dit niet mag, terwijl sommige het toch wel doen. Zou iemand mij kunnen vertellen waarom het 'niet' mag?

“Observe Nature thoroughly rather than labour thoughtlessly” - Masanoby Fukuoka

"De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht." - Gandhi

Dat dacht ik ook al Jorieke.

Heb nog een topic gevonden waar het eerder behandeld werd: https://www.moestuinforum.nl/composteren-t480-30.html. Heeft te maken met dat het verschillende fases heeft doorgelopen en kans op schimmel enzo. Maar klein beetje kan geen kwaad je moet zelf maar een beetje experimenteren.

Zelf heb ik hier nog een zwarte plastic vat liggen die ik wil gaan gebruiken als wormenbak. Alleen er zit een luchtdichte afsluiting op, een rubberen stop met een vastzet ring. Ik wil in die rubberen stop gaatjes gaan boren zodat er ook lucht bij kan of kan ik dit beter niet doen?

2012090319565455191346696075.jpg

2012090319570654471346696084.jpg

“Observe Nature thoroughly rather than labour thoughtlessly” - Masanoby Fukuoka

"De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht." - Gandhi