Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zo her en der zie je op internet staan dat je geen gekookte etenswaren in een wormenbak mag doen. Alleen wordt er nooit verteld waarom dit niet mag, terwijl sommige het toch wel doen. Zou iemand mij kunnen vertellen waarom het 'niet' mag?

“Observe Nature thoroughly rather than labour thoughtlessly” - Masanoby Fukuoka

"De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht." - Gandhi

Geplaatst:

De voornaamste reden dat ze aanraden om geen gekookt eten in de compostbak te gooien is dat het ongedierte aan zou trekken. Met mate toevoegen lijkt me geen probleem.

Geplaatst:

Dat dacht ik ook al Jorieke.

Heb nog een topic gevonden waar het eerder behandeld werd: https://www.moestuinforum.nl/composteren-t480-30.html. Heeft te maken met dat het verschillende fases heeft doorgelopen en kans op schimmel enzo. Maar klein beetje kan geen kwaad je moet zelf maar een beetje experimenteren.

Zelf heb ik hier nog een zwarte plastic vat liggen die ik wil gaan gebruiken als wormenbak. Alleen er zit een luchtdichte afsluiting op, een rubberen stop met een vastzet ring. Ik wil in die rubberen stop gaatjes gaan boren zodat er ook lucht bij kan of kan ik dit beter niet doen?

2012090319565455191346696075.jpg

2012090319570654471346696084.jpg

“Observe Nature thoroughly rather than labour thoughtlessly” - Masanoby Fukuoka

"De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht." - Gandhi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...