Jump to content

Hoe/waar bewaar ik mijn aangesneden pompoen?

Jorieke123

Recommended Posts

Ik heb net een lekker pompoen-soeppie gemaakt, meteen voor 2 dagen want morgen zijn we erg druk en dan hoef ik het alleen nog even op te warmen.

Nu heb ik nog 3 kwart pompoen liggen. Nog met de schil er omheen, maar dus aan 1 kant aangesneden. Hoe bewaar ik die pompoen nu het beste? In de kelder(kast)? In de koelkast? Gewoon op kamer temperatuur? Afdekken met plastic? Of juist gewoon iets laten indrogen en dan dat wegsnijden zodra ik weer pompoen nodig heb?

Liefst doe ik er dus morgen ook nog niks mee, dus moet hij tot woensdag liggen.

Kom 7 oktober ook naar de Moestuinforumdag!

Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook

Ik doe er ook folie op( als ik het niet vergeet) en snij toch ook wat weg. Bij mij blijft hij op kamertemperatuur gemakkelijk 3 dagen liggen, soms meer, verschilt per soort, en ik ben ook niet bang er een stukje schimmel af te snijden.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 2 weeks later...

Bij een pompoen geeft het niet als ze groot worden (zoals dat bij een courgette wel minder lekker is).

De pompoen heeft hier nog 2 dagen gelegen, zonder plastic (als test en dat ging goed. Het ingedroogde stuk was zeer dun, en makkelijk weg te snijden.

Kom 7 oktober ook naar de Moestuinforumdag!

Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook