Jorieke123 Posted September 3, 2012 Share Posted September 3, 2012 Ik heb net een lekker pompoen-soeppie gemaakt, meteen voor 2 dagen want morgen zijn we erg druk en dan hoef ik het alleen nog even op te warmen.Nu heb ik nog 3 kwart pompoen liggen. Nog met de schil er omheen, maar dus aan 1 kant aangesneden. Hoe bewaar ik die pompoen nu het beste? In de kelder(kast)? In de koelkast? Gewoon op kamer temperatuur? Afdekken met plastic? Of juist gewoon iets laten indrogen en dan dat wegsnijden zodra ik weer pompoen nodig heb?Liefst doe ik er dus morgen ook nog niks mee, dus moet hij tot woensdag liggen. Quote Kom 7 oktober ook naar de Moestuinforumdag! Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilma2 Posted September 3, 2012 Share Posted September 3, 2012 hallo, zelf doe ik met een aangesneden watermeloen er een strak magnetronfolie omheen wikkelen en onder in de ijskast zetten. zo gaat de meloen makkelijk 4 dagen fris mee.denk dat pompoen ook zo kan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted September 3, 2012 Share Posted September 3, 2012 Ik doe er ook folie op( als ik het niet vergeet) en snij toch ook wat weg. Bij mij blijft hij op kamertemperatuur gemakkelijk 3 dagen liggen, soms meer, verschilt per soort, en ik ben ook niet bang er een stukje schimmel af te snijden. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 4, 2012 Author Share Posted September 4, 2012 Mooi! Bedankt Ik zal hem in ieder geval op de deel leggen, de keuken is wel heel zonnig. Quote Kom 7 oktober ook naar de Moestuinforumdag! Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidje Posted September 4, 2012 Share Posted September 4, 2012 Paar dagen bewaren kan altijd. Meestal probeer ik van wat over blijft zo snel mogelijk soep of soepbasis te maken en die gaat dan in de diepvries. Als dat op is ga ik pas de volgende pompoen slachten. Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted September 12, 2012 Share Posted September 12, 2012 Heb hier inmiddels een paar megapompoenen gekweekt.Doorsnede 50 cm, zouden die nog wel te eten zijn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted September 13, 2012 Share Posted September 13, 2012 kun je niet een stukje proeven? net zoals bij de kaas... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 13, 2012 Author Share Posted September 13, 2012 Bij een pompoen geeft het niet als ze groot worden (zoals dat bij een courgette wel minder lekker is). De pompoen heeft hier nog 2 dagen gelegen, zonder plastic (als test en dat ging goed. Het ingedroogde stuk was zeer dun, en makkelijk weg te snijden. Quote Kom 7 oktober ook naar de Moestuinforumdag! Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts