Essie28 Geplaatst: 5 september 2012 Geplaatst: 5 september 2012 Wij hebben sinds zondag onze eigen volkstuin. Nu moeten we daar veel tuinaarde in gooien. We willen graag zoveel mogelijk biologische spullen gebruiken. Weten jullie een adres in zuid Holland waar je voordelig een grote hoeveelheid biologische tuinaarde kunt bestellen. Allemaal losse zakken kopen wordt toch best heel prijzig. Quote
Jorg Geplaatst: 5 september 2012 Geplaatst: 5 september 2012 "Nu moeten we daar veel tuinaarde in gooien." Waarom? Is het ter bodemverbetering? Ter bemesting? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 5 september 2012 Geplaatst: 5 september 2012 Ophoging? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Essie28 Geplaatst: 5 september 2012 Auteur Geplaatst: 5 september 2012 Ja ophoging inderdaad. We moeten wat bomen en struiken en gras verwijderen. Maar ik wil ook gewoon wat verse grond. Ik weet niet wat de man voor ons erin gegooid heeft. Was een man van 80/85. Ik vond wel iets van ecostyle, daar ben ik wel blij mee. Quote
Jorg Geplaatst: 5 september 2012 Geplaatst: 5 september 2012 Op die manier, niet aan gedacht. Op een of andere manier associeer ik tuinaarde altijd met wat ze in de bouwmarkt verkopen (veel verschil in kwaliteit laten we het daar op houden). Ik weet dat bit schone/nieuwe tuingrond naar op tuin heeft gebracht. Mogelijk kan hij je verder helpen, ook zuid holland dacht ik. Quote
Zeeuw Geplaatst: 5 september 2012 Geplaatst: 5 september 2012 Hier in Zeeland zit een bedrijf wat potgrond etc. zelf maakt http://www.terrafin.nl/nl/productaanbod_terrafin%25AE-tuingrond.htm of ze ook biologische hebben weet ik niet.Maar alle grond wordt toch biologisch als er drie jaar niks mee gedaan is? Tenminste bij een normale boer die omschakelt naar bio is dat wel zo. Succes met zoeken Quote
Bit Geplaatst: 5 september 2012 Geplaatst: 5 september 2012 Hoi. Jawel. Inderdaad heb ik mijn hele tuin schoongetrokken en opgehoogd. Ik heb toen voor ophooggrond gekozen. Dat is gewoon een type grond. Achteraf had ik wellicht beter tuinaarde kunnen nemen, maar goed. Niet gedaan. Ophooggrond wat je hier besteld, komt overeen met de plaatselijke grond die aanwezig is. ( Heuvelman in de Krimpenerwaard ZH ) Rivierklei, rivierzand en wat veen gemengd ( kalkrijk wel. net boven neutraal ) Niet onaardig, maar achteraf had ik beter tuinaarde kunnen nemen = duurder, maar scheelt niet echt veel. Nee, niet biologisch, maar daar ben ik zelf niet al te angstig in, ben je dat wel, moet je iets beters zoeken en wat ook duurder is natuurlijk. Ik weet dat Heuvelman ook mengsels maakt op vraag. Tuinaarde bemest of onbemest, gemengd met compost en in welke verhoudingen. Net wat je wil. Er zit géén foute dingen in, niet écht foute in ieder geval. Daar is strenge controle op. Ik bestel er al jaren voor tuinen-aanleg, ken ze daar persoonlijk en ik geloof ze op hun blauwe ogen. Kwestie van vertrouwen. Dat heb je of je hebt het niet; dan maak je andere keuze'sIk ben zelf van mening dat mijn tuin voor de lange duur is , en ik de tuin-grond toch naar mijn hand zet de komende jaren.Wel bleek ik dit 1e jaar behoorlijk te moeten mesten, want de aarde was behoorlijk dood ja. Alles heb ik na opbrengen wel met grof materieel laten mengen met de aanwezige tuin. Die vol zat met leven ( en onkruid ) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.