Sandrasan Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 Voor het eerst leek eindelijk de tomaten teelt te lukken en dan zit er plotseling phytophthora in! Ik heb 6 planten staan: 3 gele kerstomaatjes waar ik al wat handjes vol van heb kunnen oogsten en 3 pomodori waarvan pas 1 tomaat rood was. Maar verder hangen ze behoorlijk vol nog groene tomaten.En zo te zien zijn alle planten in meer of mindere mate aangetast, en een enkele tomaat zelf ook al. Wat zouden jullie in deze situatie doen? Alles zo gauw mogelijk ruimen? Afwachten of er nog iets rijpt? Iets anders? Alleen bij deze twijfel ik of het phytophthora is, de vlekken op de bladeren zien er anders uit en de stammen lijken niet aangetast: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin1964 Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 Zonde. Ik ben bang dat je het beste alles kunt rooien. Bij mij gingen vorig jaar en het jaar ervoor alle nog groene tomaten er aan nog voordat ze maar een spoortje rode kleur kregen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liesje Posted September 7, 2012 Share Posted September 7, 2012 Het verwijderen van de aangetaste delen werkte bij mij redelijk. Er zijn er in ieder geval nog een flink aantal die dan alsnog gaan rijpen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 7, 2012 Share Posted September 7, 2012 Er zijn al aardig wat topics over Phyptophthora, ik sluit dit nieuwe topic. Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts