Jump to content

Ideeën gevraagd

eelzuhtjuh

Recommended Posts

Vandaag heb ik op mijn moestuin een behoorlijke schuur weggesloopt (met hulp!)

Nu is er een flinke zandbak achtergebleven waarvan ik niet goed weet wat ik daarmee moet doen. Afscheppen en volstorten met tuinaarde of of of?

Lijkt me fijn als jullie met me mee denken, want ik zou er natuurlijk volgend seizoen graag wat planten

Hier dan nog een fotootje om een beetje een idee te krijgen van de "zandbak"

2012-09-08+20.12.25-1.jpg

• 3 months later...
  • 2 weeks later...

Mijn idee is ook het toevoegen van allereerst compost zodat de grond humusrijker wordt. In het voorjaar voor het zaaien of inpoten wat koemest inwerken. In het eerste jaar zou ik geen kritische ingewikkelde groente neerzetten zoals kool, maar meer de makkelijke dingen zoals, tuinbonen, andijvie, courgette e.d.

Ondertussen ben ik flink bezig geweest met dit landje.

Ik heb wat zakken tuinaarde toegevoegd en wel een gedeelte zand weggehaald (lag een dikke laag van 30cm) en ook een laag compost erop gekieperd. Dit heb ik ondertussen 2 maal omgespit en doe het nog een derde maal kort voor de zaai zodat alles goed door elkaar gemoffeld is.

Het wordt dit jaar het wortelgewassen landje waar vooral worteltjes en bietjes op komen. Die houden wel van veel zand ipv klei dus dat leek me een mooie keuze. Aan de randen komen doperwten o.i.d.

Als er wat groeit zal ik nog eens een foto plaatsen