annemiek123 Geplaatst: 1 april 2012 Geplaatst: 1 april 2012 houten wasknijpers beschrijven, of die gele stekertjes van Cranenbroek voor 50 st a 0,95 ct. Quote Groetjes Annemiek http://moestuintjeaandedommel.blogspot.com
Zeeuw Geplaatst: 5 april 2012 Geplaatst: 5 april 2012 Ik gebruik zelfs sinds kort tongspatels 100 stuks voor nog geen 2,50Je kan ze aan beide zijde beschrijven dus ze gaan wel ff mee Quote
geedee Geplaatst: 6 april 2012 Geplaatst: 6 april 2012 Die zijn leuk....ik zie alweer diverse mogelijkheden ....waar koop je die? Quote
tnauta Geplaatst: 6 april 2012 Geplaatst: 6 april 2012 Ik hou het maar bij mijn ijsstokjes. Beschimmeld even snel en is na consumptie nog gratis ook. 3 kinders hier in huis. Laat de zomer maar komen. Quote Heilige boontjes, ik eet ze rauw!
Zeeuw Geplaatst: 6 april 2012 Geplaatst: 6 april 2012 Elke apotheek kan ze je leveren. Ik koop ze via een medische groothandel. Quote
Missmass Geplaatst: 7 april 2012 Geplaatst: 7 april 2012 Ik maak zelf etiketten door in sierletters (kaligrafisch lettertype) de naam van de fruitplant/boom in Word te typen, dat uit te printen en vervolgens te lamineren. En ubertut dat ik ben: ik gebruik de franse benamingen, dus hier bij de aardbeien staat een plaatje "fraises" etc. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
rubo Geplaatst: 7 april 2012 Geplaatst: 7 april 2012 Goed idee, Missmass ! Zeker op een beige perkament-achtig papier geeft dat een mooi effect.Ga ik doen. Bedankt voor de tip ! Quote met vriendelijke groet, Rubo
Kokkie Ellen Geplaatst: 8 april 2012 Geplaatst: 8 april 2012 Ik gebruik zelfs sinds kort tongspatels 100 stuks voor nog geen 2,50Je kan ze aan beide zijde beschrijven dus ze gaan wel ff mee Super handige tip Als je ze van het merk Romed koopt ben je nog voordeliger uit 100 stuks voor 1,50 Quote
tnauta Geplaatst: 8 april 2012 Geplaatst: 8 april 2012 Ik maak zelf etiketten door in sierletters (kaligrafisch lettertype) de naam van de fruitplant/boom in Word te typen, dat uit te printen en vervolgens te lamineren. En ubertut dat ik ben: ik gebruik de franse benamingen, dus hier bij de aardbeien staat een plaatje "fraises" etc. Ik ken iemand die de grote verf-door-roer-stokjes ( ) beschrijft met een soldeerbout. Kalligrafisch lettertype uiteraard, alleen dan de latijnse benaming. Quote Heilige boontjes, ik eet ze rauw!
Jean-Pierre Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Steek-etiketten voor bij planten: te klein, vlug kapot, duur, enz. Een oplossing voor dit soort problemen heb ik gevonden in de lamellen van Luxaflex.Bij een Grofvuil-station voor niets en bij een kringloop voor een schijntje een Luxaflex bemachtigen. Liefst die met de wat bredere lamellen.Lamellen losmaken en bij de koordgaten met een gewone schaar lamellen doorknippen. (bij aluminium gaat dat goed met een gewone schaar) Bij een beetje Luxaflex is ca. 150 etiketten zó behaald ( althans bij mij.)Eén zijde een puntje eraan knippen en aan de andere zijde de hoekjes wat bijwerken. Je hebt dan etiketten van ca. 40 cm. lang. Met viltstift kun je er bijna een verhaal opschrijven. Beschreven etiketten kun je bewaren voor een volgende teelt of anders met een schuursponsje de oude naam weg en de nieuwe erop zetten. Quote
PatriciaK Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Super tip nu kan ik eindelijk me lamellen herbruiken (liggen al 2 jaar op zolder ) Quote
sugar Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Lijkt me toch enig risico op snijwonden te geven (dunne aluminium). Je kan ook etiketten uit PET-flessen snijden en beschrijven met onuitwisbare stiften, voordeel is dat deze bijna niet opvallen (doorschijnend). Ik heb hier een plexiglasplaat van 2 mm dik liggen die ik ga proberen te zagen in dunne latjes (nadeel van PET-flessen is dat plastiek niet voldoende stevig is) Quote Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com
Jean-Pierre Geplaatst: 14 augustus 2012 Geplaatst: 14 augustus 2012 Sugar,Ook aan Pet-flessen kan je je snijden. Met alu niet één keer last gehad. Omdat de luxaflex etiketten redelijk groot zijn, blijven ze ook goed zichtbaar bij een flink gewas. Quote
RvO Geplaatst: 12 juni 2014 Geplaatst: 12 juni 2014 (aangepast) N.a.v. posts in de klaagbank (begint hier) dit topic maar weer eens wakker gemaakt.Ik ook luxaflex en watervaste stift, maar het hangt erg van de kleur af of hij verbleekt of niet. ook van het merk stift, ik zit nu hetzelfde als Gemma, maar dan met 50+ tomatenplanten. (hier) Dat was mijn indruk ook. Daarom ben ik een klein testje begonnen Er staan nu 8 labels in mijn tuintje. Zelfde materiaal (stuk luxaflex), 8 verschillende stiften. Ik houd jullie op de hoogte. Edit: links kloppen niet. 2 juli 2014 aangepast door Gast Quote
Piroska Geplaatst: 12 juni 2014 Geplaatst: 12 juni 2014 Heel fijn dat je dat doet, ik ben benieuwd welke stift nu ECHT een heel seizoen meegaat. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
mijke Geplaatst: 12 juni 2014 Geplaatst: 12 juni 2014 nou ik heb in mijn superlange tuincarriere (2 maanden ) in ieder geval al wel ontdekt dat houten stokjes, of het nu ijslollies, roerstaafjes of daartoe bestemde stokjes zijn, gewoon absoluut funest zijn. Ze lopen door, verkleuren, vergaan, verdwijnen of breken af. Niet doen dus. Wat hier tot nu toe het beste werkt qua stokjes is zo'n oerlelijke plastic witte steker. Die blijft tenminste staan. Nu nog de beste stiftsoort vinden... maar daar hebben we al een experiment voor lopen lees ik dus Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
dennislp Geplaatst: 12 juni 2014 Geplaatst: 12 juni 2014 Of de stift vervaagd of niet, heeft te maken met de inkt soort/kwaliteit. Wat kan ik doen zodat mijn tekst/tekeningen niet zo snel in het zonlicht vervagen?Voor een bijzonder duurzaam resultaat kunt u het best de stiften van edding gebruiken die met gepigmenteerde inkt werken, bv. de edding 1455 kalligrafiemarker met flexibele punt en de edding 1255 calligraphy pen. Door de pigmenten worden de kleuren op allerlei verschillende ondergronden bijzonder intensief en helder weergegeven. De pigmentinkten van edding zijn heel bijzonder: de minuscule kleurdeeltjes lossen niet volledig op in de inkt, het blijven kleine deeltjes die op het versierde oppervlak minder door zonlicht aangetast kunnen worden dan opgeloste kleurstoffen. Daardoor staan gepigmenteerde inkten garant voor een zeer goede lichtbestendigheid. Decoraties en opschriften die met gepigmenteerde inkten worden uitgevoerd, zijn dus bijzonder kleurvast en verbleken vrijwel niet, of maar heel langzaam. Ook de stiften van edding met inkt op kleurstofbasis kenmerken zich door een zeer goede lichtbestendigheid. Als u echter een decoratie of opschrift wilt aanbrengen op een plaats in direct zonlicht, zijn de stiften en markers van edding met gepigmenteerde inkt de beste keus. Die twee die hun aanprijzen, die bevatten dus gepigmenteerde inkt op waterbasis. Naast die 2 pennen van Edding zelf zouden dan ook pennen als deze van Uni Ball moeten werken, in theorie. Heb er geen ervaring mee. En voor de mensen die een beetje creatief zijn met klei (ook gewoon verkrijgbaar bij de Action, dacht ik?).. Misschien inspiratie voor in de labels/etiketten! : Klikje, naar een product van Vreeken Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
RvO Geplaatst: 12 juni 2014 Geplaatst: 12 juni 2014 (aangepast) @NykeWellicht is experiment een wat groot woord Maar serieuzer, mijn ervaring is dat de ondergrond waarop je schrijft wel zeker van belang is. Dus plastic niet 1-2-3 vertalen naar geverfd alu.Voorbeeldje: Ik heb hier nog een paar houten etiketten staan, die ik met witte verf heb "beklad", waarop de letters (watervaste stift) na twee seizoenen nog prima leesbaar zijn. Maar ja houtjes verzamelen, drogen, verven, weer drogen, etc. vond ik nogal wat werk. Even een paar lamellen verknippen leek me zo veel simpeler. Tsja, de rest is bekend. Edit: cross postDenis bevestigt m.i. het idee dat niet iedere 'permanent marker' marker even permanent is. Edit 2:Ik zal straks even een lijstje maken van wat er nu staat. 12 juni 2014 aangepast door Gast Quote
loes Geplaatst: 12 juni 2014 Geplaatst: 12 juni 2014 hier is tot nu toe alles nog prima leesbaar. met een watervaste stift van de action.wel merk ik dat de gekleurde labeltjes (zo'n setje met verschillende kleuren van nortene) langzaam hun kleur verliezen. maar de tekst is nog steeds prima leesbaar, ben benieuwd hoe dit aan het einde van het seizoen is. elders las ik de tip om een plakbandje over de geschreven tekst te plakken. valt misschien ook te proberen? Quote
dennislp Geplaatst: 12 juni 2014 Geplaatst: 12 juni 2014 Een pagina van Edding over diverse oppervlakken, die bevestigd het ook nog. Een permanente stift zal best permanent zijn, maar zal denk ik dus afhankelijk zijn van uv-straling, oppervlakte type, etc. Ik heb trouwens een zogenaamde edding OHP marker, en kom er nu dus achter dat OHP staat voor OverHeadProjector. Ze zeggen dat hij geschikt is voor op plastic, en dat klopt tot nu toe wel: na 1,5 seizoen staat er nog steeds een duidelijke tekst op 'n plastic label (plastic afkomstig van een snoeptomaatjesbakje). Kan alleen nergens vinden wat voor inkt hierin zit Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
RvO Geplaatst: 12 juni 2014 Geplaatst: 12 juni 2014 Of de stift vervaagd of niet, heeft te maken met de inkt soort/kwaliteit. ... Heb je ervaring met door jou genoemde markers, of wil je ze testen op luxaflex?En voor de mensen die een beetje creatief zijn met klei (ook gewoon verkrijgbaar bij de Action, dacht ik?).. Misschien inspiratie voor in de labels/etiketten! : Klikje, naar een product van VreekenLeuk. (serieus, niet cynisch ofzo bedoeld), maar ik ben zoek naar etiketten die ik snel kan aanpassen. Edit: ik zal eens kijken of ik die OHP hier kan vinden. Edit2: en dan fiets ik ook even langs de Action Quote
RvO Geplaatst: 12 juni 2014 Geplaatst: 12 juni 2014 Heel het spul op een rijtje.(OHP kon ik zo snel niet vinden) Quote
HuubvG Geplaatst: 12 juni 2014 Geplaatst: 12 juni 2014 CD schrijver met grove en fijne punt. Met de fijne punt op plastic labels (lepeltjes) gaat lang mee.Nou... die raad had ik ook opgevolgd... helaas... want de inkt ging er gewoon af hoor... Gebruik ik daar dus niet meer voor. Gewoon weer een watervaste stift. Deze opmerkingen ook maar even uit de andere draad gevist, want ik gebruik toch echt een stift die niet meer uitwisbaar is. Er staat op: 'permanent marker' IDentipen.Misschien zijn die er ook in 'temporary'?En dat Erny die dan misschien gebruikt had? Het geknip met de luxaflex doe ik niet meer, ik gebruik een plastic lepeltje en gooi deze bij het plastic afval na gebruik. KLaar. Quote
Kibas Geplaatst: 15 juni 2014 Geplaatst: 15 juni 2014 Wat ik hier nog niet heb gelezen, is het volgende. Ik gebruik (deels) plastic bekertjes om planten in voor te zaaien en daar schrijf ik met een watervaste fineliner de naam op. Ik hergebruik de bekers meerdere jaren. Ik ben nogal geneigd planten door elkaar neer te zetten, dus ik kan niet altijd uitgaan van 1 plantstokje voor een hele rij. Om toch snel te kunnen werken en na een tijdje nog te weten wat wat is, vul ik het bekertje half met aarde en leg het in een klein kuiltje naast de plant. Omdat de naam er op staat, weet ik nog wat het is. Niet mooi, maar wel efficient in mijn geval. Quote
jasmin Geplaatst: 16 juni 2014 Geplaatst: 16 juni 2014 Ik hergebruik die bekers ook: er komt dan een verzameling van geschreven namen op de buitenkant... Maar niet altijd, vaak breek ik dan zo'n beker kapot (na 2 jaar gebruiken) en dan heb ik automatisch een labeltje met naam er op. Als je snapt wat ik bedoel. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.