Geplaatst: 22 uren geleden22 u Mijn labels waren -ondanks watervaste stift- ook al aan het vervagen door het water dat op de labels kwam.Nu heb ik heb als test afgelopen week de labelprinter van de Action gekocht. Gezien de prijs had ik helemaal geen hoge verwachtingen, maar ik moet zeggen dat het voor dit doel echt perfect werkt. Vandaar dat ik het hier even deel als tip.Je kan de stickers op alle soorten labels plakken. De labels zelf zijn 15mmx30mm. Er zijn verschillende kleuren stickers bij te krijgen. Die heb ik ook gelijk meegenomen, want nu kan ik mijn pepers, paprika's en tomaten in verschillende kleuren labelen. Na enkele waterbeurten plakken de stickers nog goed, niks laat los. De stickers lijken van een soort 'plastic' gemaakt te zijn, dus geen papier dat water absorbeert, maar het stoot het water goed af.
Geplaatst: 9 uren geleden9 u Handig dingetje, wel opletten als je deze ook buiten in de zomer gaat gebruiken. Het is een variant op een thermische labelprinter. De stickers of het papier hebben een warmtegevoelige coating, de print kan dus vervagen bij teveel zonlicht of warmte in de zomer (hetzelfde principe als kassaticketjes waar je soms een kopie van moest nemen voor garantie)
Geplaatst: 9 uren geleden9 u Ik ben inderdaad benieuwd hoe de labels warmte en UVlicht doorstaan. Want dat maakt de labels van de Dymo LetraTAG op den duur onleesbaar.en ik vraag me ook af hoe goed de navulling verkrijgbaar blijft. Mijn Dymo gaat al +10jaar mee en de labels zijn nog steeds goed verkrijgbaar.Ziet er wel heel netjes uit met de afgeronde hoekjes. Als er een labelprinter zou zijn waarbij het label echt weersbestendig is dan zou dat best interessant zijn.
Geplaatst: 9 uren geleden9 u Ik stond er net mee in mijn handen, maar heb hem teruggelegd om dezelfde reden. Er is weinig inkt die maanden in de zon weerstaat. Ik blijf bij mijn vertrouwde stift. Maar ik moet nog zoeken naar waar ik die online kan kopen. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 8 uren geleden8 u Mocht je nog een keertje bij Action zijn @Tanja65 . Deze hieronder gebruik ik tegenwoordig en blijft prima leesbaar. 1,69 euro per 2. Is ook nog hervulbaar. Dat laatste heb ik overigens zelf nog niet geprobeerd.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Ik ga ook eens wat labels uitproberen met mijn labelprinter. Kijken of het scheelt als er plakband overheen zit. En met de tekst van de zon af plaatsen.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Ik gebruik een labelprinter van Brother (ooit eens gevonden voor een zacht prijsje in die bakken bij de lidl).Die maakt gebruik van zogenaamde TZE tapes, en daarvan vervagen de letter niet zo snel. Misschien dat de stickertjes los zullen gaan op den duur van de regen maar mijn ervaring is dat het heel erg meevalt, maar dan zou je evt nog een extra plakbandje eroverheen kunnen doen .Ik zie dat de lidl ze niet meer verkoopt, maar ze zijn elders nog wel te koop voor onder de 2 tientjes.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Maar deze is natuurlijk ook fijn, low-tech en plasticloos (stond elders hier op het forum) :
Geplaatst: 47 minuten geleden47 min Dat is wel een hele mooie Arja.Ze passen alleen niet zo goed in een kweekbakje waar je meerdere soorten plantjes in hebt 😇.Vorig jaar had ik aardappelen in van die kweekzakken staan en ik had toen in iedere zak een bamboestokje gedaan en daar met een permanente marker opgeschreven welke soort aardappel erinzat. Maar zo permanent was die stift dus niet, de tekst verbleekte door de zon. Misschien , mocht ik me vervelen, voortaan met een vergrootglas de tekst erin branden op een zonnige dag...
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.