Patrijs Geplaatst: 15 juni 2020 Geplaatst: 15 juni 2020 Niet het gewenste antwoord voor Mellie maar misschien wel voor anderen. Bij zaken die zichtbaar moeten blijven gebruik ik een graveerpen i.c.m. een stukje rest aluminium. Ik heb vroeger veel sleutelhangers met tel nr. gegraveerd omdat ik het zat was om iedere keer een fietsslot te moeten openslijpen. Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 15 juni 2020 Geplaatst: 15 juni 2020 Ik heb zo’n graveerpen. Veel te veel werk! Een stift vind ik praktischer behalve wanneer álles ondanks watervastheid er tóch van afspoelt! Ik ga die stabilo stiften halen. Thanks! Quote
rorror Geplaatst: 6 juli 2021 Geplaatst: 6 juli 2021 Op 15-6-2020 om 13:42, Mellie zei: Ik zoek nog naar een marker die blijft zitten... ik heb braaf al mijn etiketten geschreven en is na een maand alweer niet te zien. Op die enkeling na. Zo vervelend dit. Welke marker gebruiken jullie? Ik zoek alleen een marker tip! Wil niet graveren of anderszins moeilijk doen. Las in "Wat heb je vandaag of gister in de tuin gedaan" Dat je gevonden marker, dat alle kaarten niet meer leesbaar zijn. Balen! Wel goeie tip om er lak overheen te doen! Heb ook met labels lopen rommelen omdat dat in de eerste jaren uitliep. Bleek ook dat het matriaal van waar je op schrijft ook goed hecht met de inkt. Wat ik op gegeven moment merkte was dat de permanente marker uiterstgoed bleef zitten op op de 2liter melk verpakkingen. Daar knip ik nu dus mijn labels van. Nu al zo'n 9 maanden leesbaar buiten. Of het jaren lang meegaat geen idee. 2 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
mdubbelm Geplaatst: 6 juli 2021 Geplaatst: 6 juli 2021 Ik gebruik een permanente marker van de Hema icm reepjes luxaflex. Dat blijft goed zitten. 1 Quote
Mellie Geplaatst: 6 juli 2021 Geplaatst: 6 juli 2021 Ik ga ook nagellak proberen. Vind het echt wel dingetje onleesbare etiketten zeg… pfff Quote
Tobias Geplaatst: 6 juli 2021 Geplaatst: 6 juli 2021 Ik zelf gebruik altijd gewoon zo een gekleurde prikker die je voor planten knoopt, hierop schrijf ik dan met watervaste cd marker en ik kan ze als jaren hergebruiken 1 Quote
donaldk Geplaatst: 6 juli 2021 Geplaatst: 6 juli 2021 Een echte Sharpie doet het hier nu al paar jaar heel goed. Kan labels na seizoen afwassen en jaar erna hergebruiken, voor dezelfde soort plant. Ik heb ook andere stiften en pennen gehad die het deden. Klassieke zwarte Edding stift ook geen problemen. Sommige plastic oppervlakken laten zich gewoon niet beschrijven. Had ik last van toen ik ze nog zelf van shampoo en douchegel flessen knipte. Soms was binnenkant totaal niet hechtend, buitenkant dan geen probleem, bijvoorbeeld. Het is zo te zien deze Sharpie, die eerder door iemand gepostte link, werkt niet meer: https://www.sharpie.com/markers/permanent-markers/sharpie-retractable-permanent-markers-ultra-fine-point/SAP_1742025.html. Is een reclameding dus al die extra tekst staat er niet op is gewoon de zwart met grijze onderste helft behuizing. Ik moet eens op zoek naar die andere die ik ergens als back-up moet hebben. 1 Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Mellie Geplaatst: 15 juli 2021 Geplaatst: 15 juli 2021 Sharpies heb ik ook, maar heb niet de indruk dat dat heel lang blijft zitten. Heb er wel de fineliner markers van. Misschien dat dat ook uitmaakt. Loop nu weer te testen. Heb een setje van de Hema in diverse kleuren. Dat door is al binnen 1 week bijna onleesbaar. Ook wel moesson seizoen, maar toch. Regen zou een permanent marker tegen moeten kunnen vind ik. Quote
rorror Geplaatst: 15 juli 2021 Geplaatst: 15 juli 2021 @Mellie heb je al eens geprobeerd om op de buitekant van een 2liter melk pak te schrijven? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Mellie Geplaatst: 15 juli 2021 Geplaatst: 15 juli 2021 Ja dit jaar waar ik uit gebrek een paar tomaten in had zitten. Zal eens kijken of ik die nog heb liggen en hoe leesbaar het is. Ow ja, wel 1 liter melkpak. Dus die van karton. Bedoelen jullie verse melk uit plastic fles? Dat krijgen wij niet op. Heb houdbare melk van 1 liter Quote
donaldk Geplaatst: 22 juli 2021 Geplaatst: 22 juli 2021 (aangepast) Toen ik nog met douchegel flessen werkte voor labels. Merkte ik dat stift op een kant direct afveegbaar was en de andere kant bleef het gewoon zitten bij afspoelen. Bij anderen kon ik beide beschrijven. Dit geldt ook voor wasmiddelflessen. Ik weet niet meer welke de bruikbare kant was, volgens mij de gladde binnenkant. Ik gebruik nu sleuflabels die ik vond in het plastic afval van een commercieel kwekerij/vermeerderij. Meeste labels waren aan een zijde bedrukt met een code. Deel was nog aan elkaar en dus ongebruikt. Maar ik moest ze vanzelfsprekend alsnog wassen. Maar ook labels waarop geschreven was kon ik de stift er niet afwassen met warm water en Dreft. Ik heb labels van vorige jaren liggen waarop nog tekst te lezen is. Ze werken ook als steeketiket, al zijn ze nogal flexibel. Het duurde even met zoeken, maar heb een voorbeeld leverancier met prijzen. Mocht je een laser printer hebben is het helemaal mooi: https://www.steeketikettenfabriek.nl/laserprint-steeketiketten. Want de laser printer bedrukbare variant is nu net zo duur als de niet printer geschikte variant -50%. Natuurlijk is er ook nog laser etching op kunststof of houten ijsstokjes. Of gewoon met een soldeerbout of brandbout tekst branden in hout, naast bovenaan de pagina genoemde graveerset. 22 juli 2021 aangepast door donaldk Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
donaldk Geplaatst: 22 juli 2021 Geplaatst: 22 juli 2021 (aangepast) Op 15-7-2021 om 15:22, Mellie zei: Sharpies heb ik ook, maar heb niet de indruk dat dat heel lang blijft zitten. Heb er wel de fineliner markers van. Misschien dat dat ook uitmaakt. Loop nu weer te testen. Heb een setje van de Hema in diverse kleuren. Dat door is al binnen 1 week bijna onleesbaar. Ook wel moesson seizoen, maar toch. Regen zou een permanent marker tegen moeten kunnen vind ik. Die sharpie heb ik dus ook, wel een reclame ding, ooit ergens op een beurs gescoord bij amerikaanse standhouder. Maar is zelfde ding als ik eerder linkte. Volgens mij ligt het niet aan stiften, maar aan het plastic. Hoe harder/gladder hoe beter in mijn herinnering. Maar PP werkte volgens mij gewoon meestal. Ik kwam onlangs ergens een zelf geknipt labeltje tegen van vele jaren geleden stond nog tekst op. Er is natuurijk ook nog blanke transparante spuitbuslak. Maar die kan weer vergelen? Probeer eens goedkope van de action. 22 juli 2021 aangepast door donaldk Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Lia56 Geplaatst: 24 augustus 2023 Geplaatst: 24 augustus 2023 Op 23-8-2023 om 22:37, Tanja65 zei: ondanks een ‘lichtechte’ stift zijn de namen van vrijwel alle plantjes onleesbaar geworden. Daar baal ik vooral bij de tomaten van. Hoe doen jullie dat, alles onthouden of in een schrift noteren oid? Ik denk niet dat een andere lichtechte stift wél het siezoen haalt. Ik schrijf zowel op de voorkant als de achterkant de namen / nummers. Ik gebruik in stukken geknipte lamellen met een watervaste stift. Geen probleem met de leesbaarheid. En ja, ook alles staat met naam en nummer in een Excel lijst Quote
Tanja65 Geplaatst: 24 augustus 2023 Geplaatst: 24 augustus 2023 ik hergebruik de deksels en bodems van lege yoghurtemmertjes hiervoor, daar kan ik maar aan één kant op schrijven. Welk merk stift gebruik je? Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Lia56 Geplaatst: 24 augustus 2023 Geplaatst: 24 augustus 2023 Permanent marker... kan ik evt een paar meenemen naar de MTFD als je wilt.. Ik gebruik deze al 3 jr en gaat goed.. Quote
Tanja65 Geplaatst: 24 augustus 2023 Geplaatst: 24 augustus 2023 Ja, die heb ik ook gebruikt. Blijkbaar een ander merk dan jij. Meenemen naar de moestuin hoeft niet, maar misschien heb je een merk of de winkel waar je ze koopt? Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Tanja65 Geplaatst: 24 augustus 2023 Geplaatst: 24 augustus 2023 Ik bedenk me opeens wat de oorzaak zou kunnen zijn! Maar afgelopen week was ik bezig met yoghurt emmertjes lichtdicht te verven (voor de hydrocuktuur die ik wil opzetten). Om de verf te laten hechten, moet je dan eerst gesso er op doen, dat is een soort krijtverf, als ondergrond. Gesso hecht op vrijwel alles, zelfs op glas. Maar het hechtte slecht op de randen van de deksels, wel op de rest, en na enig nadenken besefte ik dat de deksels indien gestapeld allemaal in het randje van de volgende vallen. Die randjes maken lastig schoon, en ik bedacht dat er wellicht sporen van vet in zitten ondanks afwassen. En dat dat bij het stapelen op het volgende dekseltje terecht komt. En dat bleek, want wasbenzine loste het probleem op. Ik vermoed nu dat er met de deksels en bodems net zoiets gaande is, en dat de stift er daarom niet goed op hecht.Ik krijg met enige regelmaat van diverse mensen al afgewassen emmertjes en omdat ik ze toch in de moestuin gebruik ga ik echt niet alles opnieuw afwassen als ze er schoon uitzien. Tenminste, tot nu toe. Ik ga vanaf nu mijn strategie wijzigen en de bordjes nog een keertje extra door het sop halen. Zien of dat helpt. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
JdS Geplaatst: 25 augustus 2023 Geplaatst: 25 augustus 2023 Op 15-6-2020 om 13:42, Mellie zei: Ik zoek nog naar een marker die blijft zitten... ik heb braaf al mijn etiketten geschreven en is na een maand alweer niet te zien. Op die enkeling na. Zo vervelend dit. Welke marker gebruiken jullie? Ik zoek alleen een marker tip! Wil niet graveren of anderszins moeilijk doen. Hé Mellie, ik had dit probleem ook en zag bij een boomkwekerij dat ze daar een 'paint marker' gebruiken. Dat is meer een soort lak dan stift of pen en blijft altijd staan. Zelfs na lange tijd in de zon. Succes! 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 26 augustus 2023 Geplaatst: 26 augustus 2023 On 8/24/2023 at 7:57 PM, Tanja65 said: maar misschien heb je een merk of de winkel waar je ze koopt? Bij de Bruna, kantoorboekhandel 1 Quote
Roland Geplaatst: 26 augustus 2023 Geplaatst: 26 augustus 2023 Op 25-8-2023 om 16:21, JdS zei: Hé Mellie, ik had dit probleem ook en zag bij een boomkwekerij dat ze daar een 'paint marker' gebruiken. Dat is meer een soort lak dan stift of pen en blijft altijd staan. Zelfs na lange tijd in de zon. Succes! Dat is deze denk ik: Edding 8055 outdoor marker zwart Werkt bij mij erg goed. 1 Quote
marcelru Geplaatst: 27 augustus 2023 Geplaatst: 27 augustus 2023 Ik gebruik al een aantal jaren de lakmarker van POSCA. Werkt erg goed. Wat nog beter is (maar van de markt gehaald, ( if a product is any good, it will be discontinued 😞 ), zinken plaatjes met gewoon potlood erop geschreven. Dit label hangt al een jaar of vijf, van de week gefotografeerd: 2 Quote
HuubvG Geplaatst: 18 oktober 2023 Geplaatst: 18 oktober 2023 Zoiets zou toch makkelijk weer verkrijgbaar kunnen worden? Quote
marcelru Geplaatst: 18 oktober 2023 Geplaatst: 18 oktober 2023 Er zit nog een leverancier in Amerika maar die vraagt de hoofdprijs. Deze had ik van tuinadvies.nl, maar die kunnen ze niet meer leveren. Quote
henkg Geplaatst: 8 april 2024 Geplaatst: 8 april 2024 Op 26-8-2023 om 22:27, Lia56 zei: Bij de Bruna, kantoorboekhandel De markeerstift die Lia gebruikt, blijkt goed bestand tegen weersinvloeden: ^ Gisteren toevallig teruggevonden. Dit label heeft vanaf 15-04-23 hier buiten gestaan / gelegen. 3 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.