Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goed idee. Hier pompoensoep met veel gedroogde tijm uit eigen tuin..tegen het hoesten ( o sorry hand voor mijn mond )

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Beterschap!

En net de laatste verse bietjes Chioggia gegeten. Volgend jaar veel meer bieten! Zijn veel "makkelijker" als ik dacht en superlekker.

Geplaatst:

NZ spinazie, pasta, kaassausje, half bevrozen sla, plakje gebakken bacon

edit: en het eerste hapje uit de zuurkoolpot met savooiekoolzuurkool geproefd, prima

Geplaatst:

Wij gaan zo stamppot andijvie eten, had woensdag 10 ministruikjes andijvie uit de tuin gehaald en daarvan vanavond 6 "geslacht". De 4 grootste staan nog in een bak buiten, zodra het gaat vriezen zet ik ze weer in de schuur

Geplaatst:

vanavond rode kool (met stukje ontbijtkoek, appel, kruidnageltje, sjalotje) aardappeltje en runderstoofje (sukadelapje, ui, appel, tomatenpuree hot , laurier, P&Z)

en ook nog drie porties voor de vriezer

Geplaatst:

...of een lekkere hete curry natuurlijk ...

Snijboontjes uit Spanje ( vanwege de crisis aldaar kopen we Europese waar )

Curry van kip, ui, ananas, knoflook, kokosmelk, peper

Heule wilde rijst

Geplaatst:

gisteravond de primeur: savooiezuurkool u.e.p. (savooiekoolzuur? zuursavooiekool?) met HM worst en spekjes

..dat we dat nooit eerder ontdekt hebben...

Geplaatst:

Stooflapjes met rammenas

600 gr stooflappen

1 ui, gesneden

2 tenen knoflook, gesneden

1 rode peper, in ringetjes

2 steranijs

1 ramenas, in blokjes

4 tomaten, in blokjes

20 cl cocosmelk

Bereiding

Het vlees aanbraden, uit de pan nemen en vervolgens er de ui in fruiten.

Alle ingrediënten in de pan doen en 2 á 2,5 uur laten sudderen.

Opdienen met gekookte rijst.

MJAMMIE !!

En gelukkig heb ik nog veel meer rammenas in de kelder liggen.

Geplaatst:

Dat klinkt heel goed, willen we ook proberen, maar geen rammenas en geen kelder...kun je die vervangen door iets anders > rettich of zo?

Geplaatst:

Erwtensoep. 1e poging, dus er zijn wat verbeterpuntjes. Met prei, (hele)erwten, aardappel, laurierblaadje, varkensvlees en rookworst van eigen land. Verder eigenlijk geen andere ingrediënten. Dus geen selderijknol (bleven zo klein als een pingpongbal) en geen krabbetjes of varkenspoot of katenspek ofzo.

Geplaatst:

Vanavond de eerste pot ingemaakte kruidige courgette opengetrokken.

Niet zoetzuur, maar dus gesteriliseerd.

De smaak was uitstekend! Combineerde heel goed met de vis (zeebaars).

Kon wel merken dat er twee soorten courgette in zaten: de ene was behoorlijk stevig gebleven de andere was een stuk zachter geworden.

Volgend jaar alleen de stevige gebruiken.

Geplaatst:

Bij toeval wel:

Ik had vorig jaar 2 soorten gezaaid: Black Beauty en iets wat Zephyr had moeten zijn.

De zaden van die laatste had ik bij de tuinkabouter vandaan, maar die was kennelijk vergeten dat courgettes eenvoudig kruisen: wat een gele courgette had moeten zijn waren een gestreepte courgette en een patissonachtige!

De andere twee zaden heb ik niet gezaaid, best kans dat die nog iets anders hadden opgeleverd.

De Black Beauty was de stevigste.

Geplaatst:

Ja zo zie je maar weer. Die Black Beauty is inderdaad een prima courgette.

Net in de tuin geoogst: enkele blaadjes rucola, een flinke hand veldsla, een bosje knoflookbieslook en uit de kas nog 3 ministronkjes witloof en twee kleine kropjes sla: alles samen een lekkere bak salade bij de gekookte aardappels ook al uit eigen tuin

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...