RobO Geplaatst: 6 december 2012 Geplaatst: 6 december 2012 ziet er lekker uit, wat dacht je van wat gerapste aardappel erbij?
appelvrouw Geplaatst: 7 december 2012 Geplaatst: 7 december 2012 Goed idee. Hier pompoensoep met veel gedroogde tijm uit eigen tuin..tegen het hoesten ( o sorry hand voor mijn mond ) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 7 december 2012 Geplaatst: 7 december 2012 Beterschap! En net de laatste verse bietjes Chioggia gegeten. Volgend jaar veel meer bieten! Zijn veel "makkelijker" als ik dacht en superlekker.
RobO Geplaatst: 9 december 2012 Geplaatst: 9 december 2012 NZ spinazie, pasta, kaassausje, half bevrozen sla, plakje gebakken bacon edit: en het eerste hapje uit de zuurkoolpot met savooiekoolzuurkool geproefd, prima
Nynkef Geplaatst: 9 december 2012 Geplaatst: 9 december 2012 Wij gaan zo stamppot andijvie eten, had woensdag 10 ministruikjes andijvie uit de tuin gehaald en daarvan vanavond 6 "geslacht". De 4 grootste staan nog in een bak buiten, zodra het gaat vriezen zet ik ze weer in de schuur
Jorieke123 Geplaatst: 9 december 2012 Geplaatst: 9 december 2012 Een ongerookte rookworst Even gebakken en daarna met deksel erop in het oventje van de houtkachel. Samen met wat gekookte (droog)boontjes, ui en winterwortel. Lekker hoor!De andere 8 worsten die we hebben gemaakt, worden morgen gerookt. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 10 december 2012 Geplaatst: 10 december 2012 vanavond rode kool (met stukje ontbijtkoek, appel, kruidnageltje, sjalotje) aardappeltje en runderstoofje (sukadelapje, ui, appel, tomatenpuree hot , laurier, P&Z) en ook nog drie porties voor de vriezer
Erwin1964 Geplaatst: 11 december 2012 Geplaatst: 11 december 2012 Gisteren stamppot van zelfgemaakte zuurkool en vanavond hete bliksem. Decembertijd = stamppottijd
RobO Geplaatst: 11 december 2012 Geplaatst: 11 december 2012 ...of een lekkere hete curry natuurlijk ... Snijboontjes uit Spanje ( vanwege de crisis aldaar kopen we Europese waar )Curry van kip, ui, ananas, knoflook, kokosmelk, peper Heule wilde rijst
Jorieke123 Geplaatst: 11 december 2012 Geplaatst: 11 december 2012 Hutspot met zelfgemaakte Jimmy-rookworst! Er zijn nog wat verbeterpuntjes, maar toch al zoooooveel beter dan de standaard Unox worst die ik van huis uit gewend ben Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 13 december 2012 Geplaatst: 13 december 2012 gisteravond de primeur: savooiezuurkool u.e.p. (savooiekoolzuur? zuursavooiekool?) met HM worst en spekjes ..dat we dat nooit eerder ontdekt hebben...
Jorieke123 Geplaatst: 13 december 2012 Geplaatst: 13 december 2012 Spareribs! Met patat. De spareribs (van eigen varken uiteraard) waren goed mals, lekker gekruid (niet TE) maar helaas net wat te azijnig. Dat kwam door een leesfoutje van mij Volgende keer beter! Door de hoeveelheid knoflooksaus was het toch niet goed te proeven Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
meekje Geplaatst: 13 december 2012 Geplaatst: 13 december 2012 Paarse boerenkool stamppot met worst! Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
malouis Geplaatst: 13 december 2012 Geplaatst: 13 december 2012 Stooflapjes met rammenas 600 gr stooflappen1 ui, gesneden2 tenen knoflook, gesneden1 rode peper, in ringetjes2 steranijs1 ramenas, in blokjes4 tomaten, in blokjes20 cl cocosmelkBereidingHet vlees aanbraden, uit de pan nemen en vervolgens er de ui in fruiten. Alle ingrediënten in de pan doen en 2 á 2,5 uur laten sudderen.Opdienen met gekookte rijst.MJAMMIE !! En gelukkig heb ik nog veel meer rammenas in de kelder liggen.
RobO Geplaatst: 14 december 2012 Geplaatst: 14 december 2012 Dat klinkt heel goed, willen we ook proberen, maar geen rammenas en geen kelder...kun je die vervangen door iets anders > rettich of zo?
malouis Geplaatst: 14 december 2012 Geplaatst: 14 december 2012 Ja hoor, dat gaat ook prima met rettich.
Jorieke123 Geplaatst: 15 december 2012 Geplaatst: 15 december 2012 Erwtensoep. 1e poging, dus er zijn wat verbeterpuntjes. Met prei, (hele)erwten, aardappel, laurierblaadje, varkensvlees en rookworst van eigen land. Verder eigenlijk geen andere ingrediënten. Dus geen selderijknol (bleven zo klein als een pingpongbal) en geen krabbetjes of varkenspoot of katenspek ofzo. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 15 december 2012 Geplaatst: 15 december 2012 vissoepje, broodje, garnaaltjes, sla, uitje,
malouis Geplaatst: 15 december 2012 Geplaatst: 15 december 2012 Vanavond de eerste pot ingemaakte kruidige courgette opengetrokken.Niet zoetzuur, maar dus gesteriliseerd.De smaak was uitstekend! Combineerde heel goed met de vis (zeebaars).Kon wel merken dat er twee soorten courgette in zaten: de ene was behoorlijk stevig gebleven de andere was een stuk zachter geworden.Volgend jaar alleen de stevige gebruiken.
appelvrouw Geplaatst: 16 december 2012 Geplaatst: 16 december 2012 Weet je dan nog welke courgette welke soort was? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
malouis Geplaatst: 16 december 2012 Geplaatst: 16 december 2012 Bij toeval wel:Ik had vorig jaar 2 soorten gezaaid: Black Beauty en iets wat Zephyr had moeten zijn.De zaden van die laatste had ik bij de tuinkabouter vandaan, maar die was kennelijk vergeten dat courgettes eenvoudig kruisen: wat een gele courgette had moeten zijn waren een gestreepte courgette en een patissonachtige! De andere twee zaden heb ik niet gezaaid, best kans dat die nog iets anders hadden opgeleverd. De Black Beauty was de stevigste.
appelvrouw Geplaatst: 16 december 2012 Geplaatst: 16 december 2012 Ja zo zie je maar weer. Die Black Beauty is inderdaad een prima courgette. Net in de tuin geoogst: enkele blaadjes rucola, een flinke hand veldsla, een bosje knoflookbieslook en uit de kas nog 3 ministronkjes witloof en twee kleine kropjes sla: alles samen een lekkere bak salade bij de gekookte aardappels ook al uit eigen tuin We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten