Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #2


Jorg

Aanbevolen berichten

Nou, vergeleken met die enorme dingen uit de supermarkt was het niets Maar ze waren vrij mooi vast, 1 van de 4 was beschimmeld en er zaten beestjes in. Ik heb er 2 gebruikt voor een flinke salade voor 2 personen. Maar ik had het dan wel aangevuld met een sinaasappel en een appel die ze op de markt niet meer konden verkopen

ik hoop dat ik het zakje nog heb, dan kijk ik even welke soort het is. Ik heb de wortels in een emmer met zand, afgedekt met een tentje van vuilniszak. De kroppen groeien dus niet onder zand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

straks nz spinazie met parm kaas, pasta, tomaatsaus met paprika, runderreepjes met salie

 

edit: in het vriezer zakje zat varkens vlees : dus dat maar gebakken met salie en knoflook (op het laatst net even laten bruinen en dan de knapperige korreltjes op het vlees leggen)

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren de eerste pot ingemaakte rettich opengetrokken.

Hoe had je die ingemaakt Malouis? Op zoetzuur?

 

Vanavond stamppot zuurkool met (gejatte) appels uit de buurtuin...Nog 3 of 4 x stamppot dan is de aardappelvoorraad al op

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad zoetzuur, met als kruiderij: peper, nootmuskaat, gember en honing.

De rettich is lekker stevig gebleven en ook de scherpte komt mooi tot z'n recht.

 

Vanavond stamppot zuurkool met (gejatte) appels uit de buurtuin...

Ik krijg appels van de buren, hoef ik ze niet te jatten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt me heerlijk! Als de rettichen straks weer klaar zijn post je dan het recept?

 

Mijn buurman heeft het huis + boomgaard 8 jaar geleden gekocht..om ooit duurder te verkopen( daar heeft hij dan mooi pech mee..) of om zelf ooit een nieuw huis op te bouwen. Hij komt alleen af en toe op zondagochtend om 8 uur om lawaai te maken, en de appels plukt hij zelf niet; ik voel me dus niet schuldig.

 

OT: er gaat ook nog gemberpoeder in dit recept van de zuurkoolstamppot, en we eten er de eerste speklapjes van het pas geslachte varkentje bij...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij komt alleen af en toe op zondagochtend om 8 uur om lawaai te maken

 

Da's met recht een onchristelijk tijdstip!

Doet met denken aan de werklui die om 7.30 de boorhamer in het beton zetten, en om 7.40 koffie gingen drinken. (Weken lang, iedere dag weer! Dat heette studentje pesten.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Selderie met sandwichspread..hoe doe je dat dan? Selderijstengels koken en een lepeltje spread erdoor? Heeft jou rode selderij wel harde stelen? Die van mij zijn wat vozig...

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ze hebben harde stengel zodra het ging vriezen dan doe ik er vlies doek erop, ik blanseert het even na dat ik het in stukjes heb gesneden.en dan de sandwichspreat erdoor.klaar en snel.Ik ga ze morgen met kluit uit de tuin halen en zo in de emmer voor volgende week op menu.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...