Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #2


Jorg

Aanbevolen berichten

Vanavond komen er een klupje Fransen eten die eigenlijk Ndrlndr zijn.

Ongeveer 50 jaar geleden zijn er veel jonge boerenzonen naar NO Frankrijk getrokken..ze kwamen uit grote gezinnen, en er was in Ndrlnd geen plaats voor hen om een boerderij te beginnen. Hier zijn hele familie`s terecht gekomen..de twee families die ik heb leren kennen zijn voor een deel ook met elkaars broers en zussen getrouwd..allen afkomstig uit de omgeving van Raalte. Ze zijn Frans en toch niet, en hun Ndrlnds is heel ouderwets. Hun kinderen en kleinkinderen spreken geen Ndrlnds meer.

Dit zijn mensen die keihard hebben gewerkt om een bestaan op te bouwen, ver van hun familie vandaan..

 

Ik maak erwtensoep voor ze met garnalenkroketjes&sla vooraf en een kokos/rum/rozijnentaart toe.

Ik bak er een uienciabatta en een spekjes brood bij ( ja van het buikspek )

Lekker zwaar daar houden ze hier van

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

klinkt smakelijk maar lijkt me idd een zware maaltijd voor de FrNdrlndrs

 

(moet je in Fr ook je brdje leegeten ten teken van blfdhd?)

 

 

wij aten bloemkool met Magor-saus, oven-knoflook-rozemarijn-aardappeltje, kip, de éénnalaatste sla uit eigen kasje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag voor de eerste keer Erwtensoep gemaakt.

De ingrediënten kwamen allemaal uit de winkel.

Maar volgens Herman smaakte het goed.

sam450937381358466940.JPG

 

Dit is wat er nog van over was, het ligt nu in de koelkast.

Dus morgen heeft Herman nog een keer Erwtensoep á la Conny.

 

Ik vind het helemaal niet lekker, dus ik heb mezelf getracteerd op een omelet van 3 eieren.

Sorry vergeten een foto te maken hij was ook zo lekker.

Leef je leven dag voor dag.

 

https://www.facebook.com/conny.coomans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ribollita!

Daar werd ik nu nieuwsgierig naar, ik had nog nooit van Ribollita gehoord. Het staat gewoon in mijn Zilveren lepel, en het betekend dus inderdaad twee x gekookt!

 

Meteen vanmiddag de ingrediënten bij elkaar gezocht..behalve de tomaat komt het uit de tuin..heb ik ook een leuk recept voor de palmkool. De soep staat nu op de kachel te trekken voor morgen: toptip !!

 

Vandaag bloedworst met rodekool/appeltjes/aardappeltjes en kokostaart met verse kokos toe.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit de tuin heb ik rucola en veldsla en stengels van te snel groeiende knoflook gehaald. Dat heb ik gemengd met gesmolten verse geitenkaas en blokjes oude geitenkaas, Smaakte erg goed als salade bij de rijst met gehaktballetjes in tomatensaus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

straks 'n vissoepje met eigen 7granenbroodje; plakje karamelcake toe

 

(biets een zakje graten met kop bij de visboer, het is tenslotte crisis, trek een bouillon,snij er wat preiringetjes uet door en laat even garen; dan wat grote diepvriesgarnalen en een stukje diepvrieszalm garen en erin doen; de zalm & diepvriesgarnalen kun je gewoon buiten bewaren )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...