Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gister maar weer peulen geoogst, ruim een kilo ondertussen. Deze in de vietnamese springrolls verwerkt samen met sla, lente ui en radijsjes van eigen bodem. Beetje kip en garnalen erin, en smullen maar!

Vandaag biefstuk, peulen ( ja nog meer..beetje veel gezet geloof ik ahem) en nieuwe aardappels met salade en een eitje erdoor. Niet teveel..want ik wil wel heerlijk meezingen met Streisand vanavond!

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Vandaag sla met kip en paprika, pijnboompitjes. En daarnaast veel rucola geoogst om daar rucola pesto van te maken met stukjes kip.

Geplaatst:

bloemkool snowball (en ook twee in roosjes in de vriezerd) sla, aardappels, vinkje van koe op een bedje van roombotersju

Geplaatst:

Nog niet gegeten staat nog in de oven...spaghetti-bake, in een ingevette ovenschaal spaghetti geven, daar een flinke laag saus op met veel vlees, kruiden, tomaten etc (de kruiden komen uit de tuin) daar weer een mooie verse romige bechamelsaus overheen met veel room en parmesan erin, afdekken met grove parmesanraspel en daarna mooi afbakken in de oven....de lucht is verrukkelijk die de oven nu verspreid...

Nu nog even de wijn gaan zoeken en bedenken of ik straks nog een toetje wil...heb nog wat verse room staan van de boer....en verse kersen...roomijs met kersen misschien....?

MVG en een prettige avond gewenst...

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

Jeanne, ik heb ik feb al voorgezaaid en door de vorst uit pure ellende maar in potten gezet, de eerste oogst was ongeveer een maand terug daaruit. Heb nu zowel van het land als nog de laatste uit de potten. Voor mij iig een erg productief jaar aan peulen!

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Danuta wat klinkt dat recept heerlijk. Ik ga hem onthouden en zeker maken! Thanks.

Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!

Geplaatst:

Broodje met zuring ueblb,nep Boursin uek,zachte kaas door het deeg uek.

kaasbroodje30721370988148.jpg

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Lekker kruidenboter, goede tip dat ga ik vandaag maken!

Hier bergen asperges..als soep, en natuurlijk gekookt met gehakte eieren, boter en veel peterselie...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Aardappelen, visje (niet uet ), bietjes zoetzuur (uep) en een slaatje van eeuwige moes en witte en rode rettich (vers uet).

En op de tuin nog een paar aardbeien gesnoept.

Geplaatst:

Mals slakropje met pangafilet, gebakken aardappeltjes.

Aardbeien met suiker!

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

sla, rucola, uitjes, deel knoflooksteel, aardbeien, peterselie, dille, munt, citroenmelisse..de laatste 2 in de thee.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Gisteravond mn eigen bloemkool gegeten. Mijn 1e ever ook nog es.

Opperdoezers erbij en een lekker varkenshaasje. Plain. Geen gedoe, en ik wou goed kunnen proeven hoe het smaakt.

Zijn die kolen best een hoop gedoe geweest dit voorjaar. Hoop gepruts, gesleep van raam naar raam en weet ik wat al niet.

Oké. Hij was lekker. Dat wel. Maar om nou te zeggen lekkerder dan een ( duur ) hollands bloemkooltje van de appie ? Sorry. Niet echt.

Ben er sterk voor dat een mens zichzelf regelmatig voor de gek mag houden, zeker als het hobby's betreft. Maar ik ga deze zomer lam-hangend in de hitte op de tuin me zelf toch eens goed afvragen wát ik nou echt lekkerder uit de tuin vind in vergelijk met dat uit de winkel. Ik kijk wel erg uit naar de nieuwe tomaten soortjes dit jaar

Geplaatst:

Is dat driekleurig viooltje? Wat ziet dat er mooi uit!

Ik heb een pistolet met geitenkaas belegd en een handjevol plukblaadjes erop gelegd van sla, rucola, hertshoornweegbree, munt, de eerste zoete malse doperwten, zo uit de dop op het broodje, lekker zoet. Ditmaal (dit maal) geen ui-achtige erbij, de frisse nasmaak van munt wil ik niet verknallen door uienboertjes...

Ben nog even tuintje ingelopen, het driekleurig viooltje staat in volle bloei. Zal ik er eentje proeven? Of het antwoord toch maar afwachten en morgen bij het ontbijt doen?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...