Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Paprikazaad van ras 'Frans'

Recommended Posts

Begin dit jaar heb ik wat zaadjes mogen ontvangen van de beroemde blokpaprika van Frans hier op het forum. Ik vind het geweldige planten, met veel paprika's, nogmaals bedankt Frans! Echter, het ziet er niet naar uit dat de paprika's nog op tijd gaan afrijpen naar rood. En dat betekent dat ik geen zaad kan oogsten helaas. Ik weet dat Frans de afgelopen jaren naar meerdere mensen zaadjes van deze paprika heeft verstuurd. Is er iemand (of Frans zelf natuurlijk, maar ik wil niet iedere keer dezelfden lastig vallen) die wel rode paprika's van deze plant heeft, en wat zaad voor mij zou kunnen oogsten?

Ja, ik heb ook de paprika`s van Frans. Die hebben helaas een aanval gehad van een door de tuin rennende hond..van alles was afgebroken. Nu is de plant(4 planten) weer hersteld, maar de vruchten zijn nog groen..ze beginnen wel donker te worden. Ze hebben de vorst overleefd, waarschijnlijk omdat ze half onder de Yakon terecht zijn gekomen..de laatste is nogal uitgegroeid. In dit geval was dat dus "een redding" te noemen. Ik noem de paprika voor mijzelf Zwartwalder Frans..en hoop wel zaadjes te krijgen, en dan stuur ik je met alle liefde wat op

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 4 weeks later...

Eefje en Jet

Ik zie dit topic nu pas. Dat ik de laatste tijd hier wat minder aktief ben geweest zal de reden zijn dat ik het gemist heb. Jullie adressen heb ik niet meer maar als je die nog een keer via pb doorgeeft komt dat zaad wel in orde.

Bij mij zijn de paprika's dit jaar ook later met afrijpen al heb ik inmiddels toch al behoorlijk wat rijpe vruchten geoogst. Als het weer nog een beetje redelijk blijft moeten er nog genoeg rode paprika's kunnen volgen. Toen ik een week of drie geleden zag dat het afrijpen niet erg opschoot heb ik wel alle nog aanwezige bloemetjes en de allerkleinste paprikaatjes verwijderd. Dat scheelt echt in het tempo van afrijpen.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --