greetje11 Geplaatst: 24 november 2012 Geplaatst: 24 november 2012 Net terug, vond het een leuke beurs Waren er vanmorgen om half 11 al.Veel info gekregen van verschillende dingen.Zijn bij 2 lezingen geweest, maar deze hebben wij voortijdig verlaten.Die van Claudia Rijna, die gewoon haar tijdschrift liet zien op een scherm,en er iets over vertelde.en van Dick Pijpers over tropische vruchten in de kas (vond niet echt interessant)Helaas was de lezing over permacultuur erg laat op de middag, dus hebben daar niet op gewacht.Verder verschillende tijdschriften (leesvoer voor de zondag) en wat zaad gekregen, en zak potgrond van ecostyle(net voor de terugreis opgehaald.)Bij van der Wal zaad gekocht.Die groene sapjes ook geproefd (niet mijn smaak) Maar hoe dan ook een aanrader, en het kost geen vermogen om er binnen te komen €5,- Quote
appelvrouw Geplaatst: 24 november 2012 Auteur Geplaatst: 24 november 2012 Precies,mijn idee Margreet en een mooi initiatief! Ik ben ondertussen weer 400 km verderop gereisd ( de hele dag zowat in de trein..poepoe, geen sinecure) want morgen heb ik hier ook een evenement: het: Repas des Anciensmaar daarover in de babbeltuin meer Hier aangekomen de tas met alle foldertjes en boeken, bolletjes en knolletjes n zelfs wat aardappelpootgoed ( highlander) uitpakken en aan Lie enthousiast vertellen over de nieuwe ideeën voor de tuin... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 24 november 2012 Auteur Geplaatst: 24 november 2012 Hier nog twee foto`s van de tuinen van weldadigheid..deze kraam was de hele dag bezet met een dikke rij mensen. Ze hadden o.a.tientallen bonensoorten.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
hoekman Geplaatst: 24 november 2012 Geplaatst: 24 november 2012 Net terug, vond het een leuke beurs Waren er vanmorgen om half 11 al.Veel info gekregen van verschillende dingen.Zijn bij 2 lezingen geweest, maar deze hebben wij voortijdig verlaten.Die van Claudia Rijna, die gewoon haar tijdschrift liet zien op een scherm,en er iets over vertelde.en van Dick Pijpers over tropische vruchten in de kas (vond niet echt interessant)Helaas was de lezing over permacultuur erg laat op de middag, dus hebben daar niet op gewacht.Verder verschillende tijdschriften (leesvoer voor de zondag) en wat zaad gekregen, en zak potgrond van ecostyle(net voor de terugreis opgehaald.)Bij van der Wal zaad gekocht.Die groene sapjes ook geproefd (niet mijn smaak) Maar hoe dan ook een aanrader, en het kost geen vermogen om er binnen te komen €5,- Ik was er ook vandaag. Heb drie lezingen meegemaakt. Wel andere nl. vergeten groenten, natuurlijke bondgenoten en de permacultuur. Bij de laatste was de zaal nagenoeg leeg. Er zaten geen 25 mensen. Alle lezingen heb ik uitgezeten omdat ze nuttig waren. De topper was toch wel rozenkweker Han van Hage, die je aan het denken zet over de natuurlijke bondgenoten.Ik had verwacht dat de beurs groter zou zijn. De sfeer was prima en vele dingen gratis te krijgen. Ook een zakje potgrond meegenomen. Quote
ClaudiaRebecca Geplaatst: 25 november 2012 Geplaatst: 25 november 2012 Wij zijn gisteren ook geweest. Erg leuke beurs, inderdaad niet groot maar vind dit persoonlijk wel prettig. Natuurlijk alle hebbedingetjes meegenomen en uiteraard ook t eea gekocht. Geslaagde dag en voor herhaling vatbaar. Quote
Nynkef Geplaatst: 25 november 2012 Geplaatst: 25 november 2012 Ik vond het een superleuke dag !!! Hoogtepunt was o.a. www.flessebroes.nl, die heb ik meteen gekocht, wat handig !! De lezing over de bondgenoten was interessant met een gruwelijk filmpje erin: Veel leuke kraampjes gezien, nog leuk zitten kletsen/ouwehoeren met wat mensen, die meneer van de lezing en de rozenkwekerij vond ik erg aardig, dus daar even bij gezeten. Verder bij De wit een mooi pootschepje gekocht en een lief lieveheersbeestjesoverwinteringshuisje (leuk woord voor Scrabble of Galgje ) Quote
appelvrouw Geplaatst: 25 november 2012 Auteur Geplaatst: 25 november 2012 Leuk te lezen dat het voor iedereen verschillend maar toch leuk was.Ik was dan helemaal niet geïnteresseerd in die rozenmeneer De lezing van Fransje de Waard was propvol, wat die andere lezing over permacultuur was weet ik niet,maar die waar ik was, was georganiseerd door de uitgever, dat zal misschien gescheeld hebben.Die flessenbroes heb ik niet een gezien , het was er misschien niet zo groot, maar als je je uitgebreid wil laten informeren ben je sowieso veel tijd kwijt. Ik was er van half elf tot 5 uur..ik ben bij sommige kramen uitgebreid blijven hangen om te kletsen..o.a. bij Seeddharta, bij de mensen van de bijenvereniging en bij de stand van Autarkia. Wie heeft er trouwens een drankje gedronken bij die boekverkoper..waarnaast een meisje stond die allerlei dikke groene sapjes maakte (dus niet die superlekkere sappen op de stand van de dure slowjuicer)?Ik zag in de afvalbak voor dat meisje haar kraam een berg halfvollebekertjes met groen drap er nog in...ikheb niet geproefd( omdat er niets was op dat moment, en ik het niet aantrekkelijk genoeg vond om terug te komen...) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
greetje11 Geplaatst: 25 november 2012 Geplaatst: 25 november 2012 Ikke jet, en ik vond het ronduit vies Quote
nanda Geplaatst: 25 november 2012 Geplaatst: 25 november 2012 Gisteren een hele leuke dag gehad op de vakbeurs! gezellig met een vriendin en familie. Leuke overzichtelijk hal met heel veel uiteenlopende stands. Ik had een verlanglijstje voor zaad en boeken en heb zo ongeveer alles kunnen vinden. We zijn ook bij de presentatie over natuurlijke bondgenoten geweest - erg interessant. Ik deed al wel eea met biologische bestrijding maar hier nuttige tips over hoe de bestrijders aan te trekken en zo. Ik kon helaas niet op vrijdag dus de presentatie van Fransje de Waard heb ik moeten missen. De groene drab (smoothies) heb ik ook uitgeprobeerd. Ik trof er een met banaan, appel, rucola en nog een en ander. Die was eigenlijk best lekker, al ziet het er niet uit Quote
thea Geplaatst: 25 november 2012 Geplaatst: 25 november 2012 De groene drab (smoothies) heb ik ook uitgeprobeerd. Ik trof er een met banaan, appel, rucola en nog een en ander. Die was eigenlijk best lekker, al ziet het er niet uit NIET GEZIEN! Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
RobO Geplaatst: 25 november 2012 Geplaatst: 25 november 2012 prima dagje, lezing van de rozenman (bladluizen kweken om beestjes te kweken die bladluizen opeten ) en een van de tuinen van weldadigheid, ze hebben daar nooit rupsen in de kool want de planten zijn heel gezond, zegtie...nou mijn rupsen zijn ook heel erg gezond later daar ook wat poters meegenomen, nu nog bewaren tot maart....verder wat zaden bij vanderwal en zo'n zakje bollen dat ook goed was voor een goed doel geloof ik Quote
Goudsbloem Geplaatst: 25 november 2012 Geplaatst: 25 november 2012 Het was een erg geslaagde dag. Ik vond het prettig dat het niet zo groot was, je krijgt anders snel meer van hetzelfde. Wel was ik blij dat ik van te voren op de site had gekeken, zodat ik een beetje een idee had wat er te zien was. Bij De Tuinen van Weldadigheid (wat een heerlijke naam trouwens) heb ik knoflookpitjes gekocht. Eén van de mandjes was bijna leeg en de laatste teentjes kregen we gratis er bij . Ook hadden ze daar pofmais, aan een kolf. De mevrouw wist niet zo goed of die was om zó te poffen, of dat je het ook kan zaaien. Ik ga ze gewoon loshalen en stop ze volgend jaar in de grond: wordt misschien wel wat. Nu nog nagenieten met allerlei meegekregen leesvoer, kortom Volgend jaar weer! (Oja, de broodjes waren erg lekker) Ik was bij een lezing over biologische en plantaardige bemesting zonder mest of gier, vond ik heel interessant. Heeft iemand hier ervaring mee? (nieuw topic misschien?) Quote Wie glimlacht in plaats van tekeer te gaan, is altijd de sterkste
thea Geplaatst: 25 november 2012 Geplaatst: 25 november 2012 ook wat poters meegenomen, nu nog bewaren tot maart.... NU NET OP DEZE BEURS GELEERD EEN APPEL BIJ JE AARDAPPELLEN DAN GAAN ZE NIET UIT LOPEN. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
RobO Geplaatst: 25 november 2012 Geplaatst: 25 november 2012 ok dan,dank, gaan we doen......maaruh, wat gebeurt er eigenlijk met die appel van nu tot maart... Quote
thea Geplaatst: 25 november 2012 Geplaatst: 25 november 2012 Zal een beetje in drogen maar zal niet tot maart de appel erbij houden maar eerder tot febr kunnen ze lekker uitlopen voor het uitpoten.Wordt de appel niet goed dan weer een andere erbij leggen en in de groente la bij 4.8 tot 5.6 Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
greetje11 Geplaatst: 4 oktober 2013 Geplaatst: 4 oktober 2013 Ook dit jaar is weer de Groene passie beurs in Apeldoorn.http://www.groenepassie.nl/ 22, 23 & 24 november 2013 Quote
appelvrouw Geplaatst: 4 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2013 Een mooi programma hebben ze weer..jammer dat ik niet kan dit jaar. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Nynkef Geplaatst: 4 oktober 2013 Geplaatst: 4 oktober 2013 Ik ga met mijn man en 2 vrienden op zaterdag, vorig jaar was het hardstikke leuk !! Quote
RobO Geplaatst: 5 oktober 2013 Geplaatst: 5 oktober 2013 ik ga wsnlk ook, wil er iemand mee uit Haarlem? Quote
beertjerinke Geplaatst: 5 oktober 2013 Geplaatst: 5 oktober 2013 lijkt me leuk Heb de vorige berichten terug gelezen en lijkt me de moeite waard even met zus lief overleggen kan ik zonder de kinderen Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.