marcostuin Posted October 10, 2012 Share Posted October 10, 2012 kan ik deze goed onderspitten om de bodem te verbeteren of kan ik ze zoals ik nu altijd doe beter weggooien?ik had ook na het schoonmaken van de spruitjes wat afval (blaadjes e.d.) goed onderspitten of beter gewoon weggooien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoekman Posted October 10, 2012 Share Posted October 10, 2012 Beter is het om deze zaken op de composthoop te gooien. Dan kan het op een goede manier ten goede komen aan de bodem. Onverteerd onderspitten kan stikstof uit de grond kosten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcostuin Posted October 13, 2012 Author Share Posted October 13, 2012 ok , heb nog geen composthoop, maar denk er nu aan een te neer te zetten, zou een oud en leeg stalen 200 litervat(heb ik nog staan hier) werken, als ik in de zijkanten en bodem enklele gaatjes maak? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eise Posted October 13, 2012 Share Posted October 13, 2012 En als het van die zoute zijn (met een laagje zout op de hele dop) en het zijn er veel zou ik ze ook gewoon weggooien. Teveel zout is niet goed (mijn buurvrouw gebruikt het om de stoep voor haar huis onkruidvrij te maken) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoekman Posted October 14, 2012 Share Posted October 14, 2012 @Marcostuin:Alles kan, als er lucht en wormen in kunnen komen. Het zou door het metaal wel flink kunnen opwarmen in de zon Misschien hebben andere hier wel ervaring mee. Dat zou je kunnen vragen (of zoeken) in een ander topic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted October 14, 2012 Share Posted October 14, 2012 ik heb hier veel plezier van Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcostuin Posted October 14, 2012 Author Share Posted October 14, 2012 ok, bedankt goed idee! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts