Geplaatst: 13 oktober 201213 j Een van mijn favoriete recepten uit Amerika! Voor de bodem:200 gr bloem100 gr bruine basterdsuiker130 gr roomboter1 eiEen snufje zout Dit alles mixen en in een vorm blind bakken op 180c ongeveer 10 min plus 10 min zonder vulling tot goudbruin en af laten koelen Voor de vulling:350 gr pompoenpuree200 gr bruine basterdsuiker2 tl koek en speculaaskruiden2 el custardpoeder2 el maizena1 tl vanillesuiker200 ml slagroom4 eieren Mix eerst de natte ingredienten samen tot een glad mengsel, voeg daarna de basterdsuiker, maizena en de custardpoeder plus kruiden toe. Je wilt een dik pannenkoekenbeslag aan consistentie. Eventueel kan je nog wat extra custardpoeder toevoegen indien nodig. Schenk dit tot net onder de rand van je taartbodem. Het mengsel zal nog iets "rijzen". Verwarm de oven voor op 175c en bak de taart midden in de oven in ongeveer 55minuten goudbruin. Een sateprikker moet er droog uitkomen. In Amerika serveerden we dit vaak met een bol vanille ijs of een klodder slagroom Enjoy! Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 14 oktober 201213 j Ik kom het wel eens tegen (het recept) maar heb het nog nooit gemaakt. Het lijkt me erg machtig klopt dat? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 14 oktober 201213 j Auteur Vergeleken bij NY Cheesecake is het een eitje, maar ja het is een machtige taart, je serveert het in kleine puntjes die echtde moeite waard. Ik ga er morgen weer een bakken, krijg een aantal vriendinnen die ook allemaal daar gewoond hebben. Even een beetje sentimenteel good ole American food proeven Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.