Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Deeg machine aanschaffen

Featured Replies

Geplaatst:

goede dag, ik wil een deeg machine aanschaffen om koek , taart, brood deeg, te kunnen maken, en eventueel sauzen of room te mixen, en soepen te pureren,als dat er ook mee kan( geen idee)

nu zijn er zeeeer vele merken maar wat is een goede, wat hebben jullie voor dat doel.

nu gebruik ik een elect,hand mixer maar die voldoet niet om deeg goed te kneden/mengen

hoor graag iets

Geplaatst:

Als je toevallig een broodbakmachine hebt, kun je daar ook je deeg mee laten kneden.

Ik zelf heb zowel een kenwood machine voor deeg en beslag,

en een braun keukenmachine die ook prima werkt.

Zelf kijken wat het best bij je past, ga dan niet voor de goedkoopste als je hem veel wil gaan gebruiken

Geplaatst:

Hier staat nog een broodbakmachine, je mag 'm zo hebben.

Het was een aanbiedinkje, slechts een paar keer gebruikt. Bij nader inzien bak ik toch liever in een oven.

Je mag hem komen ophalen, of ik stuur het ding op.

Edit: broodbakmachine is vergeven.

aangepast door Gast

Geplaatst:
  • Auteur

rvo.dank je wel voor het aanbod maar ik wil liever een alles kunnende machine die zowel deeg als ook sauzen aan kan.

zoek nog even verder als je t niet erg vind

Geplaatst:

Om deeg te mengen werd bij ons in de bakles een Bosch MUM aangeraden. Niet duur en zeer efficiënt om deeg te kneden. Degenen die zich er eentje aanschaften, waren daar ook tevreden van. Die Bosch MUM's zijn intussen wel vernieuwd. Geen idee of die kwalitatief gezien nog even goed zijn.

Ik heb tot nu toe altijd zelf mijn deeg gekneed, maar ben wel nieuwsgierig naar ervaringen met kneedmachines in het algemeen. Misschien een ideetje voor de kerstman .

Geplaatst:

@Wilma2, geeft niets. Je moet natuurlijk een apparaat vinden dat voor jou bruikbaar is anders staat'ie alleen maar op ander adres te verstoffen.

Ik moest maar eens naar de kringloopwinkel bellen.

Geplaatst:
  • Auteur

claudia,

de bos mum heeft een kunsstof kom, lijkt me niet zo erg duurzaam

inmiddels de kenwooddeegkneder op t net bekeken, ziet er goed uit maar is het zo dat die van je aanrecht af wandeld als hij in werking is?

Geplaatst:
  • Auteur

greetje,

kun je in die braun keukenmachine ook deeg maken? daar zit toch een snijmes in

Geplaatst:

Ik dacht dat die in inox was. Misschien heb je van soorten. Kenwood werd als minder goed aangegeven om deeg te kneden. Nam volgens de bakker in kwestie de randen te weinig mee en de onderkant van de kom werd ook te weinig gekneed. Werd bevestigd door mensen die er een hadden. Is een multifunctionele machine, maar niet in alles even goed.

Geplaatst:

wij doen van alles met een oude Braun K1000 (al 15 jaar), 2 kg kneden, mixen, eiwitjes, paté, snijden, raspen

alleen de kunststof kom ging stuk omdat ik die te hard liet draaien met 2 kg deeg, op marktplaats voor weinig een nieuwe kom met gratis K1000 gekocht

er is er nu weer een die er erg op lijkt

ph-stage-multiquick-7-kitchen-machine-k3000-nl-be85571350364152.jpg

heb geen aandelen trouwens

Geplaatst:

Ja die Braun heb ik ook iets ander model, maar daar kan echt alles mee.

Schaven mixen en kneden, en kloppen, met diverse hulpstukken.

Geplaatst:

Ik heb een kitchenaid artisan mixer. Niet goedkoop, maar oerdegelijk. Staat hier al jaren bijna dagelijks te kneden, mixen, etc. Ik heb er een flink aantal hulpstukken bij, raspen, gehaktmolen, pastamachine. Ben er erg tevreden over.

Voor soepen en sausen gebruik ik een simpele staafmixer.

Geplaatst:

Heeft iemand van jullie soms ervaring met de Gründig kneedmachine die je momenteel via een actie met spaarzegels goedkoper zou kunnen aankopen in de MAKRO?

Het is een merk dat ik niet ken, ik vind er ook weinig informatie over.

Geplaatst:

Ik heb een magiemix. En deze is echt supper. Op de kommen heb je 12 jaar garantie. Ze zijn zo sterk dat je er op zou kunnen staan. Magimix doet alles wat je wilt. Kneden. Kloppen. Snijden. En hij kan ook pureren. Er zijn velle exstra optie. Te koop. Een ding koop geen kleine machine. En legio xl versies. Deze xl versie heeft een grote schacht. Waar door je hele appels en uien door je machine kan halen. En hij weegt de inhoud daar mee wordt de snelheid bepaald. En kan er niet veel mis gaan. Is wel een kostbare uitgaven. Maar ik kan niet meer zonder deze keuken vriend. Hij gaat Zelfs mee op scouting kamp.

Geplaatst:

Omdat we niet op vakantie gingen heb ik een KitchenAid gekregen, kost wat maar is super!

Met een goedkopere was ook blij geweest hoor...het is gewoon handig zo'n apparaat en een duurdere gaat vast lang mee

denk ik dan maar.

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

veel plezier er mee.

Geplaatst:

Mijn KitchenAid (Artisan) bevalt zeeeer goed. Ik heb geen andere mixer meer, ik gooi alles in deze machine. Vooral brooddeeg, maar ook schuimpjes, cake, mayo, etc. etc. Ik ben alleen niet zo tevreden over de gehakt/voedsel molen die er op kan. Zelfs op de grofste stand maakt hij een soort prut van het vlees.

• 4 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

na lang zoeken is het de Moelinex master qa 404 geworden. is van alle markten thuis, behalve gehakt maken. daar had ik geen interesse in. maar deeg mengen gaat super, groentes klein snijden, idem, dan nog een mengbeker voor sapjes of smootys, ijs bereiding

pb13009079151352825372.JPG

dit is mijn eerste poging een rozijnen/vruchtenbrood te maken met behulp van de machine. Hij mengde prima. maar waar ik ook heel blij mee ben is dat het uiteindelijk heeeeel goed wilde rijzen, alleen nog even uitvlooien op welke temp dit gebakken moet in de hetelucht oven.

nu op 200 gedaan maar de bovenkant is naar mijn idee wat te donker.

de waarde onder de 200 wordt 175. weet eigenlijk niet of brood daar goed op wil bakken.

Ja zelfs als je wat ouder bent is het goed nog aan nieuwe dingen te beginnen, het geeft me een stimulans mij meer te bekwamen in de edele bakkunst.

heb hier veel lol in, dus de aankoop is niet voor niets geweest.

Geplaatst:

Ziet er anders heerlijk uit.

Ik bak als ik brood bak in de broodbakmachine, dus geen idee qua temperatuur.

Maar er zijn hier op het forum vast mensen die dat wel weten

Geplaatst:

geef mij ook maar een kapje...beetje roomboter beetje eigen jam...

in een hete lucht oven kun je op 175 graden best brood bakken, misschien iets langer in de oven laten staan

als je de lucht uit kunt zetten, kun je ook op 175 graden bakken en de laatste 10 minuutjes met de lucht aan voor een lekker korstje

Geplaatst:

Beginnen met 200 graden 10 min en dan op 175 graden afbakken25 min.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.