Jorieke123 Geplaatst: 25 oktober 2012 Geplaatst: 25 oktober 2012 Is er geen mooi paddenstoelen-forum waar je dit soort vragen kunt stellen? Via een foto een antwoord geven op zulke mogelijk-giftige dingen is sowieso al lastig, en we zijn hier meer van de groente en kruiden en fruit Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
janwitloof Geplaatst: 25 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2012 Oké,bedankt,maar ik vindt dat er dan ook op dit forum geen sub cattorgie thuis hoort over paddestoelen dan. Quote
RvO Geplaatst: 25 oktober 2012 Geplaatst: 25 oktober 2012 (aangepast) De eerste is een Tondelzwam (ja van de tondeldoos), de rest ken ik nietSuggestie voor meer info 25 oktober 2012 aangepast door Gast Quote
Jorieke123 Geplaatst: 25 oktober 2012 Geplaatst: 25 oktober 2012 Die rubriek is er voor mensen die zelf paddenstoelen kweken. Op stammetjes, op substraat, op wat dan ook Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
D_SDennis Geplaatst: 25 oktober 2012 Geplaatst: 25 oktober 2012 De eerste is Platte tonderzwam (niet van de tondeldoos, dat is Fomes fomentarius). Quote
meekje Geplaatst: 28 oktober 2012 Geplaatst: 28 oktober 2012 http://www.allesoverpaddestoelen.nl/paddenstoelen-bos.htmlMisschien leuk om hier even te kijken? Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
speets Geplaatst: 29 oktober 2012 Geplaatst: 29 oktober 2012 De tweede en de derde zijn oud en gedegenereerd. De vijfde is (echt heel erg) onscherp De vierde en zesde lijken me al wat oudere honingzwammen. Eet nooit wilde paddestoelen als je er geen/weinig verstand van hebt, want alle paddestoelen zijn eetbaar, maar sommige slechts één keer Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Claudia69 Geplaatst: 2 november 2012 Geplaatst: 2 november 2012 Je hebt ook een foto van de onderkant nodig om ze juist te kunnen determineren. Ik ken mensen die nog in het wild paddenstoelen plukken, maar zelf waag ik me daar niet aan. Het verschil tussen eetbare en giftige soorten is soms klein.Misschien ben je hier iets mee: http://www.soortenbank.nl/soorten.php?soortengroep=paddenstoelen&menuentry=identificatie Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.