Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heeft er iemand ervaring met het kweken van jalapeno pepers?

Hoe hoog wordt de plant?

Hoe groot is de opbrengst van 1 plant?

Ik wil hem graag achter glas in huis laten groeien, wegens gebrek aan een kas. De is dit mogelijk?

Welk soort is het beste (ik zou graag groene pepers willen)

Geplaatst:

Hoogte en opbrengst staan onder invloed van verzorging en bemesting.

Bij mij zijn ze ongeveer een half metertje hoog (met alleen water geven en niet getopt).

En er staat er nu nog 1 waar op dit moment 6 pepers aan hangen.

Achter een raam is mogelijk, liefst wel lekker zonnig, wel zelf de bloemetjes bevruchten bij gebrek aan beestjes.

En wat betreft het soort... de groene pepers pluk je vóórdat ze rood gaan worden.

Het peperforum is zeker een goede aanrader!

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reactie! Ik zal het peperforum nog even bekijken. Ik dacht al dat ze van de plant moesten voordat ze kleuren. Echter in de pot hebben ze toch een bepaalde kleur en niet echt onrijp groen. Maar dit komt dan denk ik door de olie of iets dergelijks;)

Even een plaatje van de pepers die ik bedoel:

101678-1-300x300.jpg

Geplaatst:

Ik heb 3 planten gehad: in kas en in pot. Geven goede opbrengst...die in de pot heeft een 50 a 60 pepers gegeven....stond in een 40 literpot. Ik had de plant wél al het jaar ervoor gezaaid (in september 2011 en dus een beetje voorsprong op maartste zaaisels) dus je kunt nu al binnen zaaien en ze de winter door houden.

Geplaatst:

Ik had een zakje zaad van de intratuin , en ondanks veel te laat gezaaid, te kleine pot, toch een 15 pepers per plant kunnen oogsten, heeft wel in de kas gestaan, maar is me zeker niet tegen gevallen, volgend jaar gewoon op tijd zaaien en een grotere pot dan heb ik er hoge verwachtingen van!

“Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.

Geplaatst:

OP google en wikipedia is een hoop hierover te vinden.

Er zijn diverse sites; www. chilibase.nl.Hierop staan de meest gebruikte pepers (Gecultiveerde soorten).

Voor wilde soorten kijk op; www.Wild Chilli.NL.

Voor een forum,kijk op;www.chillipeper.nl

m.v.g.

hansi

Geplaatst:

peper-jalapeno45511351726422.jpg

Deze zakjes hebben ze bij de intratuin, die had ik dus.

Ze stonden met zn drieen in een bak van 40 x 20 x 20, en pas eind juli vanuit de zaaipotjes over gegaan, maar plant deed goed zn best, weliswaar geen hele grote pepers eraan hoor, zo groot als mn duim ongeveer (vrouwenhandjes, dat wel)

Geplaatst:

Vindt de pepers op die verpakking meer op Cayennepepers lijken als op Jalapeno's , dat zijn meer korte dikkertjes... ipv lange dunne...

Geplaatst:

Die van mij zijn ook korte dikkerdjes, niet echt puntig maar wat ronder, lijken niet op die op de verpakking staan, maar had wel zo'n zakje zaad.

Geplaatst:

Iedereen bedankt voor hun reactie!

Ik heb besloten om voor de Early Green te gaan. Ik ga geen 40 liter pot gebruiken dat wordt allemaal wat krap op mij kast voor het raam. ik ga voor zo groot mogelijk maar de maat moet ik nog even kijken. Ik heb de zaden net besteld bij hobbyzaden dus ze zijn onderweg en dan planten! Ik laat hem ontkiemen op mijn zolderkastje met tl verlichting en zal hem daarna overpotten! Hopelijk volgend jaar lekker smullen!

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik kweek ze al jaren. Jalapeno pepers zijn vers moeilijk verkrijgbaar. Vers zijn ze veel lekkerder dan ingemaakt uit een potje. Je kan de "poppers" maken door de pepers te vullen met roomkaas en te omwikkelen met wat bacon en een half uur op 160 graden in de oven zetten. Heerlijk!

Zaai de zaden al vroeg voor, bijvoorbeeld in februari. Dan heb je al flinke plantjes als ze naar buiten gaan. De planten worden zo'n 50 cm hoog. Zet er een stokje bij. Per plant oogst je maximaal zo'n 40 pepers (meestal minder). Pluk de pepers als ze nog groen zijn maar laat een pepertje rood worden. Laat die drogen voor het zaad dat het volgend jaar weer gezaaid zal gaan worden.

Belangrijk! zorg dat de planten voldoende water en voedsel krijgen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...