Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

tis een mooi dik blad, ziet er fluweelzacht uit. denk ook wel dat het jaren zal duren, evenals de druif die ik vandaag heb gekocht. Mijn zus heeft vorig jaar voor een klein druivestammetje 140 euro neergelegd de gek. Maar ja die was dan al 10 jaar oud ofzo.

Geplaatst:

ohw, goede tip, ga ik gelijk maar ff doen. checken en koekelen

Geplaatst:

nou, ik hoef het niet de googlen, tis de welbekende Actinidia deliciosa 'Boskoop' (Jenny). Overige info: Zelfbestuivend, klimplant met vrucht, bladverliezend. (nou hij heeft tijdens de reis naar huis al een blad verloren en er hangt er nog 1 op half 7, heb nog 3 bladeren over ) volle zon, half schaduw. WInterhard: Zeer goed. Oogsttijd: VII (?? Betekend dat hij pas na 7 jaar gaat bloeien of betekend dat in de maand juli, geen idee!) Snoeien tot oud hout: I-XII (dat snap ik al helemaal niet! Of, snoeien in januari wanneer hij 12 jaar oud is?)

Geplaatst:

Volgens mij heb ik laatst 12,99 voor een Jennie betaald, en wat een spijt had ik toen ik thuis pas las dat het vijf jaar gaat duren voordat er vrucht komt. Ik had gerekend op twee jaar, vond ik óók eigenlijk te lang, maar OK...

Jennie staat nog steeds op balkon in dezelfde pot als in het tuincentrum. Ze is prachtig, maar ze is in therapeutische behandeling. Ik fluister elke keer dat er maar snel, en wel deze zomer blommen moeten komen... tot die tijd staat ze maar even in de parkeerstand. Ik heb nog steeds niet besloten of ik wel een plant vijf jaar ruimte in wil laten nemen zonder opbrengst. Zo groot is een volkstuintje nou ook weer niet. En als ze flink de hoogte in zou moeten, moet ik weer duur investeren in pergola etc.

Bovendien... als ik het moestuinieren blijvend leuk zal vinden, ga ik niet vijf jaar op diezelfde tuin zitten, dan wil ik binnen die vijf jaar heus meer ruimte erbij. En ik weet ook niet of je een kiwi zo makkelijk kunt verhuizen naar een andere stek...

Geplaatst:

had ik ooit met een mandarijnen plantje... 3 jaar naar zaaien pas vruchten.. pff..

maarja, als ik het toen gezaaid had, had ik nu lekker kunnen plukken! Soms kan je dus beter wel de gok nemen...

Geplaatst:

Ja inderdaad, wat heb je te verliezen? Je zou m nu misschien ook in een grotere pot kunnen doen, ik denk dat ik dat wel ga doen, ik weet namelijk ook nog niet precies wat ik er mee wil. Ik vind 5 jaar ook wel erg lang, ik ben doorgaans een type met weinig geduld. Tis al heel wat dat ik verder ben gaan zaaien naast de tuinkers, hahaha. Zou wel heel wijs zijn als je over 5 jaar beloond wordt met heerlijke vruchten.

Geplaatst:

Ik ook niet veel geduld... ik vind het al heel knap van mezelf dat ik al planning verzin voor volgend jaar. Het jaar daarna bestaat niet eens in mijn beleving (en nee, niet omdat we dan ergens in 2013 zitten... ha, ha...)... hoe kan ik nou weten wat ik over twee jaar aan het doen ben??? Affijn... mijn kiwi is in therapie, nou haar baasje ook nog... leren plannen... ha, ha...

Geplaatst:

hahahah ja precies. Nou wat ik volgend jaar ga doen zie ik dan wel weer. Eigenlijk is mijn prioriteit het huis verbouwen, maar ondertussen ben ik veel meer in de (moes)tuin bezig. (grote moestuin bij de overburen, wat kruiden en fruitplantjes in de tuin, aardig wat spannende planten in de woonkamer die ik nu als serre gebruik). Ik denk dat mijn partner er eerdaags een stokkie voor gaat steken.

Geplaatst:

serre, ik bedoel een kas

Geplaatst:

Tis waarschijnlijk eenmalig als we n beetje voortmaken. We wonen nu boven, slapen nog beneden. Als we boven helemaal klaar zijn dan gaan we beneden aan de slag. Dus dan wordt de woonkamer beneden weer in beslag genomen. Ik mag boven wel wat "kas"ruimte creeren, maar dat kan nooit zo mooi zijn als nu beneden. Ik heb boven minder zon.

Geplaatst:

Kiwi van de aldi vorig jaar gekocht, ding groeit als een tierelier.

Staat gewoon buiten in de volle grond.

Geen idee wanneer er vruchtjes aan komen.

Afwachten maar.Geduld is een schone zaak.

Geplaatst:

fijn, goed om te horen. Dat geeft goede hoop!

• 2 weeks later...
Geplaatst:

De Aldi gaat lekker, wordt vaak vernoemd.... die mag ons wel eens sponsoren met de volgende Prijsvraag...

Anyway...

aldi-gewas-beschermingsnet-2-stuks-van-ca-10x2-m-of-van-ca-5x4-m.jpg

Gewas-beschermingsnet 2,99

- 2 stuks van ca. 10x2 m of van ca. 5x4 m

Aanbieding loopt van

18-06-2011 tot 25-06-2011

Geplaatst:

Als dit stevig en doorzichtig zeil is... handig om over de tomaten te spannen... ook verkrijgbaar bij voorgenoemde firma... als ik in de buurt ben ga ik wel even kijken of het geschikt zeil daarvoor is...

Plastic grondzeil 4,99

- 2 stuks van elk 4x6 m- beschermt tegen optrekkend vocht en vuil

Aanbieding loopt van

15-06-2011 tot 22-06-2011

Geplaatst:

Tuingoedkoop zaden korting (omgeving Heerhugowaard)

Voor de mensen die in de buurt van heerhugowaard wonen zag ik deze mooi aanbieding:

Alle tuinzaden 25% korting > vergelijking met reguliere prijzen (o.a. vlaamszaadhuis) scheelt dat toch best veel soms wel 50 cent per zakje.

http://www.tuingoedkoop.nl/Producten/zaden/

Helaas woon ik zelf niet in de buurt en zijn de verzendkosten (6,95) te hoog maar voor wie in de buurt woont en nog zaden nodig heeft...

Geplaatst:
Tuingoedkoop zaden korting (omgeving Heerhugowaard)

Voor de mensen die in de buurt van heerhugowaard wonen zag ik deze mooi aanbieding:

Alle tuinzaden 25% korting > vergelijking met reguliere prijzen (o.a. vlaamszaadhuis) scheelt dat toch best veel soms wel 50 cent per zakje.

http://www.tuingoedkoop.nl/Producten/zaden/

Helaas woon ik zelf niet in de buurt en zijn de verzendkosten (6,95) te hoog maar voor wie in de buurt woont en nog zaden nodig heeft...

Voor een kleine bestelling (tot € 15.00) zijn wij genoodzaakt een kleine bijdrage van € 6.95 voor de verpakking en verzending te berekenen. Daarboven worden geen verzendkosten berekend.

http://www.tuingoedkoop.nl/Betaalinformatie/

Geplaatst:

In dat geval een mooie aanbieding lijkt me zo, ik ga van het weekend even kijken wat ik volgendjaar nodig heb (sowieso erwten, stambonen, rettich, tomaat randy f1).

Geplaatst:
Voor de mensen die in de buurt van heerhugowaard wonen zag ik deze mooi aanbieding:.

Thnx voor de tip Jorg! Zal is kijken, is hier lekker dichtbij!

Geplaatst:

wil eigenlijk al wel kopen voor winter/volgend jaar.

maar nu heb ik gehoord als zaden een tijdje liggen en je ze dan zaait dat ze (soms) niet opkomen. gaat dit dan ook met mijn zaden gebeuren of kunnen ze die tijd (6 maand ong.) wel blijven liggen?

Geplaatst:

staat uiterste houdbaarheid datum op, en kun je aangeven lijkt mij dat je geen zaad met einddatum van dit jaar wilt.

maar is natuurlijk ook niet voor niks in de aanbdieding zijn merkzaden en daar gebeurd het niet vaak mee dat zal ongetwijveld met te lang in winkel liggen te maken hebben, maarja als datum tot enm met 2012 is geen probleem natuurlijk.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Ik heb maar een bestelling gedaan. Zaden die ik NU direct nog kan gebruiken, en zaden van winterharde planten (winterpostelein, winterbloemkool en dergelijke)... Scheelde best wel in aanschafkosten. De zaden voor volgend jaar doe ik maar over een tijdje. Dan heb ik waarschijnlijk een beter zicht op wat ik anders wil gaan doen.... Deze bestelling was erg degelijk voor mijn doen: winterwortel, bieten, rapen, spruitkool, palmkool, bloemkool, winterharde andijvie...

En voor nu: mini-komkommer, venkel, koolrabi rood, citroenkomkommer, zilveruitjes... enzo...

Ik heb wel weer zin in een nieuwe zaaironde...

Geplaatst:

oke bedankt! dan ga ik ook maar even wat bestellen

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.