Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2012-2013)

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

NynkeF: hij is prachtig! En allemaal van pallethout? Heel mooi gedaan. Ben benieuwd hoe ie er straks uitziet.

En (heb toch nix beters te doen terwijl ik op de bank lig en nix kan doen) ben gelijk aan het fantaseren over ook zo'n soort iets neer te zetten op mijn tuin... ziet er beter uit als die pvc-buizenconstructie van mij. Helaas heb ik alleen niet zo'n handige zoon in voorraad...

Edit: Dit is dus (dank Nynke ) voor Prettig Gestoord bedoeld... had ff verkeerd gekeken...

aangepast door Gast
Geplaatst:

Ik heb net een molshoop of tien opgeschept en bij één fruitboom gelegd.

De fruitbomen hebben in de grond rondom veel gaten van de woelmuizen...de boomspiegels had ik belegd met het gemaaide gras van het seizoenseinde..het gras daaronder is nu wel dood, maar er zitten dus wel die gaten.

Het gemaaide gras haal ik nu weg, de gaten schep ik om, en ik haal en passant alle kweekwortels e.d. weg. Dan vul ik de boomspiegel bij met verse molsaarde. Ik moet nog een stuk of 6 bomen doen, maar ik kreeg een echt vies koud regentje over mij heen...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Omdat hier voor vannacht de eerste vorst is aangekondigd heb ik alle overgebleven groentjes ( mini-andijvietjes, blaadjes snijbiet, blaadjes roodlof, selderijstengeltjes) geoogst. Ook nog wat planten de kas ingesleept, wat aardperen langs de moestuin achter geplant( om de woelmuis te lokken).

Weer een boomspiegel schoongemaakt en aarde van enkele molshopen daarheen gebracht.

Geplaatst:
NynkeF: hij is prachtig! En allemaal van pallethout? Heel mooi gedaan. Ben benieuwd hoe ie er straks uitziet.

En (heb toch nix beters te doen terwijl ik op de bank lig en nix kan doen) ben gelijk aan het fantaseren over ook zo'n soort iets neer te zetten op mijn tuin... ziet er beter uit als die pvc-buizenconstructie van mij. Helaas heb ik alleen niet zo'n handige zoon in voorraad...

De kas is niet van mij, maar van "prettig gestoord", ik gaf alleen maar een reactie

OT: 2 sprietjes gras verwijderd uit de moestuin en bij de kippies gegooid. Ik twijfel of ik vliesdoek zal kopen en aanbrengen op de groenten die nu nog in de volle grond staan, dit zijn een paar kleine kripjes rode (eikenblad)sla en een paar kleine kropjes andijvie. Dit i.v.m. de dalende nachttemperaturen

Geplaatst:

kalk gestrooid en beendermeel, meteen ingeharkt want anders eten de vogels alles op (hoezo vegetariërs... ) kali op het aardappelveldje to be

...gaas en netjes netjes opgeruimd, slootkant vrijgemaakt want daar gooien de jongens van de provincie straks 1 m3 bagger op. Dat gooien we weer op de tuin voor de volgende watersnood die het weer netjes aflevert in de sloot, wordt (eindeloos) vervolgd...

Geplaatst:

Oeps... Dan was het compliment voor Prettig Gestoord bedoeld...

Ach je komt zo wel eens in verwarring he...

Weet niet of het meetelt, want niet ín de tuin gewerkt... (helaas... arm werkt nog niet mee) maar wel vóór de tuin. Kon nu wel lang genoeg mijn arm gebruiken om uren en uren en uren zaden te sorteren, organiseren en mijn KweekTimeTable-zadenlijst bij te werken.

Ben nóg niet klaar, de tomaten moeten nog en het zelf geoogste zaad moet ook nog.

Maar wel enorm opgeschoten. Er is weer ORDE !!

Geplaatst:

De tweede lading ( ladinkje: 35 wortels) witlofwortels in de kas geplant. Blad geharkt en in bladkorf gedaan en op moestuin gegooid. Er ligt nu ook blad op de paden. Molshopen opgeharkt.

Geplaatst:

tegelpad weer eens rechtgelegd ivm heer mol

twee skimmia's geplant voor de kerststukjes, uitverkoopje van de buurthovenier

Geplaatst:

Andijvie, boerenkool en voederkool geoogst voor de konijnen (er staat nog genoeg voor de komende weken, fijn!), blad opgeharkt, dode planten (o.a. bloemen) verwijderd, een deel van het onkruid verwijderd, alle bedden die nu leeg zijn bedekt met een laag compost en daarop een laagje oud hooi.

Tuintje ziet er weer sjiek uit.

Geplaatst:

in de voortuin de bolcatalpa gesnoeid, morgen ga ik de gesnoeide takken oprapen, de dunnetjes gaan in het compostvat in stukjes en de dikke gaan mee naar het park, daar mogen ze composteren. Wat een heerlijk luchtje heeft een gesnoeide catalpa tak trouwens, iets van koffie en uien, ik kan er niet de hand opleggen, maar het is zo'n heerlijk typisch geurtje

Geplaatst:

zucht...water weggepompt uit de tuin,

opkomende tulpen water gegeven,

blad geveegd voor de bladcompost

en de vorige week omgezette en van paardenmest voorziene compost gemeten: nog 50 graden na één week, dus de onkruidzaadjes zijn vast naar de onkruidhemel (...hoop ik... )

Geplaatst:

zucht2...water weggepompt

zomerbanden van de auto gehaald, winterbanden erop gezet, zomerbanden opgeslagen op de tuin...

Geplaatst:

Vraagje aan Prettig Gestoord.

Waarmee gaat ge die kas bedekken?

Ben ook begonnen met een geraamte ineen te steken maar ik moet eerst zelf de planken zagen, heb er enkel die op bol gezaagd zijn, wel eiken dus die kunnen lang mee gaan en voor de paaltjes heb ik meranti, 6x6 cm/

.

De planken zaag ik ook op zes centimeter en ze zijn duims dik.

weet echter nog niet waar ik goede plastiek kan kopen die niet te prijzig is.

Foto's volgen.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Ja, doen we ook. Maar we rooien er ook aardig wat, die (kubieke meter-)kratten komen dichter bij huis te staan en dekken we ook supergoed af. Daar kunnen we dan de komende tijd goed bij. Ze voorspellen al -10 van de week, en dat zal hier nog kouder zijn. Dan kan je weer weinig met een ingekuilde bult.

Geplaatst:

Zoals gezegd planken gezaagd om de serre te bouwen, hier dus de eerste foto's.

Eiken planken zoals ze van de boom gezaagd worden.

img559948521354815845.JPG

Eerst op lengte afkorten, hier is dat dus vier meter.

img560119541354815916.JPG

Dan in de lengte zagen wat al een heel werkje is voor een 72 jarige.

img560030891354815972.JPG

Maar het komt in orde, met de tekeningen welke ik hier gekregen heb en nog wat meer van het internet hoop ik me een mooie kas te bouwen van 8 bij 3,5 meter

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...