Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2012-2013)


appelvrouw

Aanbevolen berichten

halve spitsmuis begraven

 

(dat zit zo: valletje met JoriekeLokMiddel bij de nestopening gezet, dagje gewacht. Valletje bleek versleept met spitsmuis erin maar daarvan zat alleen de bovenste helft nog in de klem. De rest was afgeknaagd. Ik denk: spitsmuis eet spitsmuis )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hellup, m'n overblijvertjes van vorig seizoen krijgen koude voeten!

 

En dus begon de grote verhuizing naar binnen. Het zijn sneue zorgenkindjes van vorig seizoen die door m'n moeder naar buiten gesleept waren wegens een luizenplaag binnen, maar ik kan het niet over m'n hart verkrijgen om ze weg te gooien. Ze waren alweer zo heldhaftig bezig met uitlopen, ik geef ze nog een kans.

 

Zielige paprika-broertjes op de badkamer, daar is het lekker warm.

rimg500732791357912983.JPG

 

En wat zielige pepertjes, bosaardbeitje en wat kruiden vorig seizoen die ik nog niet durf te aborteren. Ze houden zich nog zo sterk D:

rimg500687021357912963.JPG

rimg500529241357912943.JPG

 

Ik weet het, ik ben een hopeloos geval XD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, misschien ben jij een hopeloos geval, maar zijn de plantjes dat ook? Ik dacht dat pepers en paprika's éénjarig waren? De aardbeitjes en kruiden gaan het vast weer doen en zullen het vertroetelen vast belonen door flink te produceren komend seizoen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doe ik dus ook Wel snoei ik ze in de winter wat terug, en in het voorjaar zijn ze dan weer zo mooi fier en sterk. Ook heb ik gezien dat het onderste gedeelte van de 'stam' zeg maar bijna houtachtig wordt, erg fascinerend om te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi werk! O en jullie hadden zon..ik weet niet eens meer hoe dat er hier uitziet..het is al zolang grijs hier

 

Ik kreeg toch nog enkele vierkante meters karton vandaag te pakken, genoeg voor een kwart van de achtermoestuin, en heb dat stuk van de moestuin dat echt onder het onkruid zit hiermee belegd..ik was nog wel even bezig met het verwijderen van nietjes en witte stickers, maar uiteindelijk bleef er mooi bruin karton over. Net voor de aangekondigde sneeuw, die dan mooi het karton plat kan maken

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier is momenteel vooral men ventje bezig in de moestuin.

hij heeft de moestuin al omgelegd, en is momenteel bezig met de serre te maken.

de zijkant staat al, nu nog het dak, en raampjes in het dak en een deur.

het verschil in de tuin is al heel groot, tegen vorige zomer. hij heeft al zwaar werk verzet.

voor de eerste keer een moestuin, maar wil precies niet heel goed lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

En inderdaad daarna twee weken lang vanwege sneeuw niets in de tuin gedaan..zelfs niets gekapt of gesnoeid. maar vandaag heb ik stekken gesneden van de Cornus Mas en de Winterkamperfoelie en ik heb de druif in de kas gesnoeid.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien een rare vraag maar wat zou ik al kunnen gaan doen in me tuintje? (lees klein stukje grond in mijn eigen tuin)

Het sneeuw is nu zo goed als weg, de knoflook ziet er mooi uit. Mijn spruitjes hangen en me boerenkool ziet nog wel mooi. Maar daarachter zit een stukje niks. Kan ik dat al omspitten of ben ik daar te vroeg mee? Graag advies

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de spruitjes geoogst, en klaargemaakt, ineens de planten eruit getrokken.

verder kan ik nog niet veel doen,

men ventje heeft gisteren wel verder gedaan aan de serre.

nu moet er alleen nog een dak op, dan nog wat dichtmaken bovenaan, een raampje maken in het dak, en een deur.

dan compost halen op containepark. en een freeze gaan huren om tuintje te ploegen. en om mest bij boer hier in de straat.

 

groetjes

voor de eerste keer een moestuin, maar wil precies niet heel goed lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk de Dhalia's en Canna's in de turf gezet, gewoon geen goesting gehad tot nu toe. Ook de rammenassen en de pastinaken in de turf gezet om te bewaren.

De bloemen en stekken terug naar de serre, kan ik het tuinhuis wat opkuisen.

Straks nog wat zwarte bakken gaan halen in de Gamma, in reclame nu.

Ook de serre water geven, wist niet dat het er zo droog was, met de vorst was alles afgedekt en kon ik het niet zien.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je gebruik maken van een plank met dit weer Margreet? Bij mij helpt dat wel.

 

Ik heb tijdens een stortbui veldsla geoogst..de eerste sneeuwklokjes gezien die al een centimeter of twee boven de grond staan. In de kas wat lopen rommelen..er staan toch wel veel potten met grijze pluis erop, alles moet dus eigenlijk naar buiten!

Nog enkele stekken gesneden van Cornus Mas en Winterkamperfoelie..iets grotere als eergister, en deze ook in groeishormoon gestopt, dan kunnen we straks het verschil zien!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag ff in mn moestuin gekeken, compost heengebracht en zag dat de rabarber al weer begint te komen, moet van t voorjaar wel ff paar rabarber eruit halen want heb t van vorige eigenaar over genomen maar hij had eig te veel rabarberplanten erin gezet waardoor t dan ook niet zo groot wordt en ik dus eig teveel rabarberplanten heb, kan beheerder van de volkstuincomplex iig wel blij maken met 1 of 2 rabarberplanten.

heb gelijk ff gekeken hoe de winterprei die ik eig haast vergeten was erbij stond en hopelijk dat ze van t voorjaar nog wat dikker en groter worden, anders gaan ze er gewoon uit en zet ik er andere in

de aardbeien hebben ook niks geleden van de sneeuw dus heb ik hopelijk over een aantal maandjes goeie oogst aardbeien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...