Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

Heerlijk weer was het,ook ik heb genoten van de bloesem van mijn pruim en appelboom. alleen sla gezaaid vandaag geen klein duimpje meer, maar gewone botersla.

Geplaatst:

Zeker heerlijk weer! Ik heb 2 schuttingdelen uit elkaar gehaald om materiaal te verzamelen voor de kist die ik ga bouwen (voor tuinspullen/zakken grond enzo), de vijver een beetje gefatsoeneerd, slaplantjes uitgeplant in de volle grond en een beetje gewied. Oh, en een paar mestwormen gevangen die onder een bloempot bleken te zitten en in de composthoop gemikt, hopelijk vermeerderen ze zich snel

elizabet.nl

Geplaatst:

tulpen gesneden, gaten voor de dahlia's gemaakt met borderrandje +mest+kali+cacaodoppen voor tegen de slakken, alles uit de kleuterklas water gegeven, even naar het toefje aardappelgroen gekeken = morgen aanaarden,

bloeiende pruim opal bewonderd,

kwarrende lambada's bewaterd, vorig jaar augustus geplant, nu staan er al 5 plantjes heel zielig met nog een enkel groen blaadje, hoe kan dat nou? de andere aardbeitjes staan er prima bij, zijn die lambada's minder sterk of minder vorstbestendig?

Geplaatst:

@RobO. Hier de Lambada's wel fris. Maar heb er maar 3 hoor. Alle 3 stekken van 1 plant van vorig jaar. Hebben per stuk in vrij ruime pot overwinterd ( wel met die weken van veel koude wind onder dubbele laag vliesdoek ) Weet ik natuurlijk niet of de bloemaanleg aangetast is, ik merk dat wel tegen de tijd dat ze gaan bloeien. Staan ook pas een kleine maand in de volle grond.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Dochterlief gesommeerd alle slakken (20) die ze vandaag verzamelt had weer terug te brengen naar waar ze ze vandaan had gehaald.

Geplaatst:

Terugbrengen?? Wat is dát nou voor opvoeding... Geef mij maar zo'n dochter... mag ze slakken verzamelen zovéél ze wil...

Geplaatst:

Zodra er slakken in mijn moestuin komen mag ze ze gaan verzamelen. Maar om ze nou vrijwillig die beesten in mijn tuin te laten ging me iets te ver.

Ze kwamen bij de vijver verderop vandaan.

Geplaatst:

ik heb vandaag munt en aarbeien voor gezaaid!

Groetjes quincy

Geplaatst:

Oh... Ze kwam de slakken naar jou tóe brengen!! Nee, da's nou niet echt de goeie richting op. Maar er schuilt slakkenraap talent in... nu alleen nog wat sturing...

Geplaatst:

Ik heb in drie dagen tijd meer dan 40 slakken ontdaan van hun ziel (hebben ze die wel?). Ik heb nog geen dikke naaktslakken gezien, dus wie weet heb ik die vorig jaar met knippen al goed kunnen elimineren. Wel zag ik een aangevroten radijsje. Ik zag alleen iets zwarts rondvliegen, verder niks op of rond de plant.

Verder heb ik besloten om mijn tomaten opnieuw te zaaien. Drie weken na het kiemen zit er nog steeds geen nieuw blad aan en dat gaat mij wat te langzaam.

De sla wil maar heel moeizaam, dus die zaai ik ook opnieuw.

De paprika en pepers hebben nog niet gekiemd, drie weken na het zaaien. Ik snap er niks van. Vorig jaar kiemde alles.

Geplaatst:

In de kas heb ik de grote plaat van gewapend glas, die diende als werktafelblad, weggehaald en vervangen door een van gaas. Dik gaas voor de stevigheid, dun gaas er overheen. Veel beter licht doorlatend, de planten die eronder staan kunnen er doorheen groeien. En het lucht beter door lijkt me.

Geplaatst:

Tussen de buien door de inmiddels afgeharde tabaksplanten geplant.En de palmkool heeft lekker in de regen gestaan,evenals de venusvliegenval en de nepenthus.Daarna weer lekker binnen gezet.

Geplaatst:

Ik heb even snel naar alles gekeken in de tuin en daarna snel naar binnen,regen en nog eens regen

Geplaatst:

De bovenkant van de cavia kooi over de banden met aardappels gezet. De kippen hebben nl.1 aardappel helemaal uitgegraven en opgegeten. En ze hebben een poging gedaan aardappel twee uit tegraven. Dat heb ik kunnen tegenhouden. Toen wel gezien dat er helemooie uitlopers op d e aardappel zaten. Ze hebben de vorst overleefd.

Om mijn aardappels verder te beschermen heb ik er dus iets van bescherming overgezet. Ik had een caviakooi gekregen en ontdekte dat die draadkooi precies pastte op twee autobanden. Dus nou zijn mijn aardappels.weer veilig.

Geplaatst:

T was wel heel schattig hoor. Ze maken iedere dag een salade van paardebloemblad, muur en gras voor de kipjes en vandaag dus slakken erbij gedaan. De naakt versie was opgegeten. De slakkenversie met huisje deden ze niks mee.

Heb gelukkig kinderen die niet vies zijn van buiten beestjes.

Geplaatst:

Bed voor de Cosmea's klaar gemaakt. wordt 2x zoveel als vorig jaar. Blijf het een feest-plant vinden en een goede voor-teelt voor het seizoen erna ( diepe wortelaar )

Heel het kasje met Temperzon ingesmeerd, op de noordwand na. Scheelde gelijk een klap in de warmte binnen.

Alweer de 1e wiedbeurt op sommige delen van de tuin.

Geplaatst:

(had eigenlijk na het fietsongeval erg op de bank moeten blijven liggen maar dat ging niet want er stond nog wat op het program... )

Onder mijn aanwijzing (bijna niet zelf getild!) heeft Buurman R. zijn auto helemaal volgeladen met allerhande kratten met aardbeien en andere plantjes en Wichters die naar de tuin moesten. Evenals beddegoed en andere zooi voor het huisje. Het was namelijk: "Auto op het terrein dag" (normaal kan je tot de parkeerplaats en moet je karren gebruiken om je spullen verder te vervoeren, nu kon je naar je huisje rijden).

Ook doorgereden naar het moestuingedeelte en daar plantjes afgeleverd en afval meegenomen.

(En... ik heb alles écht heeel rustig gedaan... zo rustig mogelijk... maar kon helaas niet nix doen...)

Geplaatst:

Ja Erny, zo'n dag moet je dan echt uitbuiten hoor.

En als je alles op geleiden van de pijn doet kan het volgens mij best wel.

Zo lang jij maar niet over je eigen grens gaat.

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Geplaatst:

Vak voor de tomaten buiten klaar gemaakt. Rijtje bleekselderij gezet. Veel gewied.

En de 1e aardappel staat boven de grond ( zijkant van de rug ) Roseval.

Geplaatst:

Ik heb weer tomaten en sla gezaaid. Hopelijk slaat deze lichting wel goed aan. Verder hoop ik dat de rest van de gewassen goed door blijft kiemen en dat het naar buiten kan na ijsheiligen.

*Duimt gestaag door*

Geplaatst:

Allen maar water gegeven,alleen de aardappels niet,verbaasd me wel,hoe snel ze weer boven komen na het aanaarden.

Geplaatst:

tulpen gesneden, heermoes weggekeken, hielp niet,

(ga straks maar even killen met de schoffel/schrepel)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.