Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2012-2013)


appelvrouw

Aanbevolen berichten

Ik durf niet in mijn tuintje. Er heeft zich hier in het dorp een treinramp voor gedaan. Een goederentrein met uiterst gevaarlijke producten is afgelopen nacht ontspoord en in brand gevlogen.

De mensen in het centrum van de gemeente zijn allemaal geëvacueerd. We hebben de raad gekregen om binnen te blijven en ramen en deuren gesloten te houden.

Ondertussen komen er ook via de riolering giftige dampen vrij; afkomstig van het bluswater.

Enfin, ik denk dat het verstandig is om binnen te blijven. Jammer want het is net goed weer buiten.

Meer info over het ongeval vind je hier: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1626693/2013/05/04/Giftige-dampen-in-riolering-Wetteren-komen-naar-boven.dhtml

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel een échte ramp te noemen zeg! Dat moet allemaal wel erg indrukwekkend zijn voor jullie als bewoners... Hopelijk is de overlast snel voorbij en mogen jullie snel de deur weer uit... en eerst nog een tijdje naar de wc zonder te ademen vanwege eventuele giftige gassen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er ook even over lezen... 't is idd heftig...

 

Ik was wel in mijn tuintje bezig...

Tuinhok opgeruimd, rest van het omgespitte gedeelte geharkt

Mijn pofmais uitgeplant

 

Het tuintje van mijn zoon omplankt en vogelnet overheen.

 

Bed van de doperwten gewied... die groenbemester blijft gewoon komen

 

Het bonenrek gezet

 

Verder nog gezaaid

Link naar reactie
Delen op andere sites

12849736.jpg

 

Toilet van het verenigingsgebouwtje liep niet door. Gisteren beetje meegeholpen met zoeken naar oorzaak, samen met iemand die verstand heeft van klussen... hadden we een gat in het riool gevonden. Ik had beloofd vandaag wat verder te spitten om de buis vrij te maken voor reparatie.... kwam ik dit mega-gat tegen naast het oorspronkelijke gat... helemaal kapot geragd door de grote freesmachine van twee maanden geleden...

Riool ligt te ondiep, en de freesmachine was te fors geweest, fatale combinatie, maar het sneue is dat het riool dwars onder de nieuw aangelegde moestuintjes loopt... met een beetje pech moeten we dwars door al die bonen en spinazie veldjes heen gaan spitten... echt sneu...

(Niet bij mij overigens, want ik wou die freezer niet, wou zelf spitten...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pech zeg!

Beter, zelf spitten!

 

Vandaag naar de NME geweest, en ook daar heb ik aangegeven dat ik mijn stukje zelf wil spitten en bemesten in plaats van dat zij het frezen. Dat doe ik dus niet, er komt gewoon veel compost verteerd met stalmest bovenop. Verder laat ik de bodem met rust. Het duurt zo een paar jaar voor je goeie grond hebt, maar wat zou dat.

 

Ik heb wat van het leuke nieuwe Japanse duizendknoop weggesneden, deels op een vaas gezet aldaar, deels meegenomen en zojuist gegeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag naar Villach gereden en naar de Bellaflora gegaan voor de eerste keer....een tuincentrum...voor de eerste keer sinds jaren en jaren eens in een tuincentrum geweest...

 

Niet echt een openbaring, 75% oninteressante zooi om overal neer te zetten/hangen etc.......maar ze hadden er ook planten en ook gelukkig kruiden etc Dus flink wat gekocht waar ik geen zin had om te zaaien etc en dat heb ik vanmiddag gedaan, mijn aankopen over de tuin verdeeld en de meeste een plaatsje gegeven op goed geluk Nu nog een plek zoeken voor mijn Hagebuttenrose )

 

 

MVG

 

 

Danuta

MVG

 

Danuta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even weer een beetje geschoffeld en wat groter ongewenst kruid er uit gerukt en een foto gemaakt van mijn kruidentuinbewaker....en van hen die een toegangsverbod hebben )

 

bewaker59271367740106.

MVG

 

Danuta

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de gok genomen en de enigzins afgeharde courgette, komkommer, augurk en twee pompoensoorten van een potje naar een zak verhuisd. Ze werden echt te groot voor het potje.

 

Verder de aardappelen aangeaard, een paar bonen van bekertje naar bak verplant en de boel heel erg veel water gegeven.

 

Straks ga ik de paprikapotten (nog geen kiem te zien) middenin de zon zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een rijtje ijsbergsla gezaaid,de tuin gewaterd,en heeeeeeeeeeeeeeeerlijk in het zonnetje gelegen.

Een framboos die een halve meter verderop op kwam er uit gespit,en iin een pot gezet voor onze dochter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verder de gezaaide Cosmea's opgepot en iedereen om me heen op de tuin er van voorzien. De gezaaide Dianthus Deltoides verspeend en opgepot. Een Cobea scandens buiten gezet in de tuin in de grond. Wat dingetjes voor het eerst naar buiten in de schaduw in een zacht windje onder de boom. Morgen wat langer. Veel water gegeven. De pomp blijkt kapot. Morgen wegbrengen.

Heel veel zaailingen van de venkel en de dille van vorig jaar, die nu overal opkomen opgepot , op bedden uitgezet enzo ( Dille moet je niet verpoten , maar beetje jong en ruim met de grond lukt dat wel )

Lange dag op de tuin. Ik verbrand levend. Morgen ergens een strohoed scoren.

 

De aardbeibedden van de buurtjes water gegeven, die zitten 3 weken in het buitenland. Dat gaat niet goed daar ( op die aardbeibedden )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn frambozenstruik ging een arm maken en wilde zich ongevraagd verspreiden. Het handje dat al worteltjes maakte uit de grond gehaald en afgeknipt om vervolgens elders te planten. Hopelijk groeit ie weer op.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog niets, maar de weersverwachting van komende week tot aan ijsheiligen laat het me jeuken om alles wat ruimte in beslag neemt eindelijk buiten te gaan zaaien! (behalve de aardbeien en paprika's)

 

http://www.weeronline.nl/Europa/Nederland/Oldenzaal/4057395

 

brr69891367824323.PNG

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...