Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Gewied, gewied. Niks anders. Ja, sigaretjes gerookt als pauze's.

Geplaatst:

Mijn vele kwelsels van uit de koude bak in het daar voor bestemde bed geplaats. Paprika's geplant. En tuin op geruimd. En de vorge tuin eigenaar had een drop plant op de tuin dacht ik een stekje gevonden te hebben. En wat doe ik even ruiken of het zo is en toen had ik brandnetels tegen mijn neus gehouden. En voel het nog steeds.

Geplaatst:

bonen in de tent gezet

met betraande oogjes de nerven (echt waar, de rest was er tussen uit gegeten in 1 nacht) van twee pompoenbladeren weggegooid, er staat nog 1 blad, van mijn mooiste pompoen de blue ballet, gangstaslakken

sla geplukt, kas water gegeven, tomaten groeien voor geen meter, kwee bezwaveld

Geplaatst:

Zaterdag in de sterk verwaarloosde tuin van moeder bij haar nieuwe woning een wilde braam verwijderd. De braam had zich door de hele tuin vermeerderd met dikke wortelstokken onder een brij van zevenblad, dat op zijn of haar beurt vergroeid was met allerhande onkruid. Twijfelgevallen met donzige flaporen, sprieten met paarse bloemetjes (bieslook), siergras, wilde geranium, bloembollen, akelei werden ontzien, de rest moest met spade en spitvork verwijderd worden. Wat tuingrond verdeeld en perkplanten geplant. De planten staan nu zo dat er goed geschoffeld kan worden. Dat laatste zal voorlopig hard nodig zijn.

In de moestuin niks gedaan omdat ik bij moeder was. Moestuin staat dus zolang buiten in de koelkast...

(sorry off topic qua moestuin)

Geplaatst:

Dan heb je een hoop werk verzet!

Geplaatst:

Gister lukte het niet de foto's te plaatsten, dus nu nog 1x proberen.

Aardappels aangeaard en aardbeien in de ton gezet en nog wat in de rest van de achtertuin.

Verder onkruid gewied.

p103096360401369653666.JPG

Geplaatst:

Lekker in het zonnetje veel dingen voorgezaaid. Zo lekker die zon! Hoop dat ie blijft tot oktober!

Geplaatst:

veel gewied & geschoffeld:

heermoes getrokken

aardbeien gewied en in het stro gelegd

aardpeer verteld tot waar hij mag groeien

(ik heb sterk de indruk dat een aardpeer zijn hele leven in de puberteit is )

tukje gedaan

thuistuin geschoond, gesnoeid, bessen ingepakt, gras bijgezaaid, pfffff, biertjuh anyone? (Me, me, me...)

Geplaatst:

nou Rob0 doe mij ook maar een biertje want ook de greet was bizzy into the garden....

frambozen opgebonden [zit vol bloesem],ook aardbeien gewied [de kippemuur naar de kippen gesjouwd.....pfffft!]

tomaten verpot 3 stuks, geen idee hoe hoog die romy en remy worden

overtollig water bij potten op dienblad in bak gedaan [waterbeheersing voor de droogte over wat weken

en....zomaar 1 vierkante meter staande geschoffeld [wel met zuurstofaandrijving, dat weer wel ;]nu nog een klein harkje aan 'n steel zien te versieren

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:
zomaar 1 vierkante meter staande geschoffeld [wel met zuurstofaandrijving, dat weer wel ;

???

Geplaatst:

oh.....kwestie van slechte longen, maar ik ben niet zielig hoor

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

De 4 gazons afgedaan, pff 1 uur rond gereden.

De laatste tomaten bij in de serre gezet.

In een klein deel van de moestuin onkruid uitgetrokken.

Slakkenkorrels op verschillende plaatsen gelegd.

Geplaatst:

Geschoffeld, bietjes en nieuwe sla gezaaid en natuurlijk genoten van het zonnetje

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen...

Groetjes! Meekje

Geplaatst:

Beetje onkruid getrokken, valt me weer vies tegen... Is niet mijn sterke punt, de tuin is me de baas. Heb verder 3 zonnebloemen in de volle grond gezet en baron von solemacher aardbeien in volle grond gezaaid.

In mijn berkenheg zitten tig irritante vliegjes, ik heb gespoten met gif en ga de berkenheg verwijderen. Officieel mag het niet van de woningbouw, maar ze kunnen me meer vertellen. Genoeg last van gehad. (Zou trouwens ook een beukenhaag kunnen zijn)

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Vandaag van 08.00u tot 20.30u op de tuin. Veel geschoffeld, gemaaid, gewied op de knieën, gepoot, verpoot, uitgetrokken en weer rupsen geplet.

Ook regelmatig koffie gedronken, veel water, van 12 tot 2 de zon gemeden en in de schaduw gekropen.

Was echt een super-lekkere dag he ? Ik kon maar niet vertrekken.

aangepast door Gast

Geplaatst:
  • Auteur

Hier ook een superdag! Samen met Lie buitentomaten in een flink gat met compost gezet, zo ook courgettes en buitenpaprika`s...

Wedstrijdbonen geplant, 4 rond één stok...

Culterra bij fruit gestrooid.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

ik heb de mais in een grote pot gezet, ben benieuwd of het gaat werken!

Geplaatst:

Onkruid gewied, bleekselderij gepoot, kasje overtrokken met folie, nog meer onkruid gewied ...

Geplaatst:

Gisteren een paar plantjes uit de koude bak in de volle grond gezet en een paar sprietjes onkruid uitgetrokken. Verder de eerste naaktslak van dit seizoen gezien, t was een kleintje dus ik heb hem bij de kippen gegooid, hopen dat die hem opeten

Geplaatst:

Ik heb maar wat aangemodderd, letterlijk na 3 dagen regen leek tuinieren meer een workshop kleien

toch nog gedaan:

eerder een zakje witlofzaad van 4 jaar ODD op een vochtig vel nat papier gekiept, wie niet waagt wie niet wint dacht ik, nu heb ik honderden witlofplantjes gewonnen, dus alle kiempjes maar in de blubber gezet ik hoop dat ze niet wegspoelen ze zijn ienieminie...

geschoffeld en gewied, onkruid laat zich lekker makkelijk uittrekken met nat weer.

randen overhangend gras geknipt langs moestuinen

laatste zaaisels peper (3x) aubergine (1x) en tomaat (3x) verspeend

mijn 1000-liter regenvat vrijwel geheel zien vollopen, dat is voor drogere tijden geweldig!

Plantenbak gevuld met aarde, daar komt latyrus in om het lelijke kuub-vat mee op te vrolijken.

Geprobeerd een jutezak met aardappelplant te verplaatsen omdat de honden er telkens tussendoor de moestuin in renden, resultaat: bodem uit zak:-( weggerot...

Sojabonen en sugarbon voorgekiemd, eerst rechtstreeks in de tuin gelegd maar resultaat is opkomst van 20% dus nu eerst opkweken dan verplanten. (rotvogels!)

Geplaatst:

Gisteren wieden en nog eens wieden ,bodembedekker gezet en ingezaaid .

Kruiden in manden gezet en in de volle grond gezet .Pompoenenrek is bijna klaar moet nog iets gehaald worden dan klaar .schiet nu aardig op nu alleen het onkruid nog de baas worden .Vanmorgen plantjes in kas en tunnel water gegeven .

Geplaatst:

Meloen planten in de kas gezet, nog 4 komkommers geplant in de kas, onkruid gewied, pepers en paprika planten hun uiteindelijke plek gegeven en de eerste tomaten in de kleine kas geplant. Verder koffie gedronken met de tuin-buren en van het mooie weer genoten.

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Aardbeienbedden klaar met wieden. Klaar om iets van een bedekking te halen.

Gewied, geschoffeld, gemest ( bijgemest ) en kali op de aardappelruggen, voor de regen van morgen. Aardappelen de laatste keer ietsje aangeaard.

Rupsen geplukt uit de kruisbessen. Op 1 blad zaten er wel 30; hele kleine. We zijn dus al aan de 2e ronde toe.

Begonnen aan de kruipsessies voor bijhouden paden. Ik overweeg echt een striemer te kopen op accu.

Geplaatst:

Een klimconstructie gemaakt voor de doperwten, ondertussen enorm verbrand . Plantjes overgepot en veel water gegeven.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.