greetje Geplaatst: 15 mei 2013 Geplaatst: 15 mei 2013 aahh wat sneu....... Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 15 mei 2013 Geplaatst: 15 mei 2013 Oh dat is wel snel nog. Vreemd hoor. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Indy Geplaatst: 16 mei 2013 Geplaatst: 16 mei 2013 Ach,wat sneu.Bij mij is zo ook een kipje gestorven.Het leek eerst goed te gaan na een paar dagen vasten en masseren,en het ging daarna in één keer erg slecht,en toen ging ze ook dood. Quote
Piroska Geplaatst: 16 mei 2013 Geplaatst: 16 mei 2013 He verdorie, wat triest.. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Red Geplaatst: 17 mei 2013 Geplaatst: 17 mei 2013 he bah appelvrouw wat rot nou Quote De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken
appelvrouw Geplaatst: 17 mei 2013 Auteur Geplaatst: 17 mei 2013 Ja het was balen. Gelukkig zien alle andere kippen er supergezond uit.We hebben het kipje onder de paardenkastanje begraven, zodoende heeft deze wat extra voeding..is er toch nog wat positiefs Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 6 juni 2013 Auteur Geplaatst: 6 juni 2013 De twee rode dellen van de kippenhandelaar hier zijn begonnen met leggen..4 eieren in drie dagen..is niet gek Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 14 juni 2013 Auteur Geplaatst: 14 juni 2013 Jorieke hoe is het met jouw kuikens van dit jaar? Ik zie bij mij dat een van de Marans/Bresse dames nu plots rodere kam krijgt en lellen..ik had gedacht dat de leghorns eerder zouden zijn. Ik hoop dat ze snel gaan leggen..want ik wil veel cake`s bakken Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 14 juni 2013 Geplaatst: 14 juni 2013 Je bedoelt of we al eitjes hebben? Nee, nog niet. En ik zou ook denken dat de leghorns eerder zijn. Maar je weet het nooit Ze doen het verder allemaal goed. Weinig 'uitval' dit jaar. Sterke kippies! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 14 juni 2013 Auteur Geplaatst: 14 juni 2013 Zeker! Behalve dat enen zwarte kipje groeien ze hier als kool, en zijn ook nog eens heel gezellig... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 1 juli 2013 Auteur Geplaatst: 1 juli 2013 Het eerste eitje van "Jorieke`s" kippen is er! Ik zag al een paar dagen dat, als de rode dellen al hun eitje hadden gelegd, er flink in de leghokken werd gerommeld..al het stro overhoop...net zoals toen de rhode islands begonnen te leggen. vanavond lag er een schattig wit eitje in een van de hokken. Ik weet bijna zeker van welk kipje. Het gekke is dat ze grijze poten heeft..en ik dus denk aan een van de kruizingen...In ieder geval zijn we blij met ons witte eitje Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 2 juli 2013 Geplaatst: 2 juli 2013 Snotver... dat is snel. Maar leuk voor jou! Ik ga hier zo ook even kijken Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 7 juli 2013 Auteur Geplaatst: 7 juli 2013 Al 3 witte eitjes..jij ook Jorieke? Het Orpingtonhaantje is niet meer...was niet al te dik, maar superlekker! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Piroska Geplaatst: 7 juli 2013 Geplaatst: 7 juli 2013 Oh wow wat leuk zeg! Eet smakelijk! Ik moet helaas nog even geduld hebben, verwacht geen eieren voor september, laat ras.. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 7 juli 2013 Geplaatst: 7 juli 2013 Wij hebben nog geen eitjes... Ze hebben het duidelijk beter daar in Frankrijk Nou, beter dan andersom, toch? Dat je kipjes verkoopt en dat die maar niet gaan leggen. Dat is nou ook weer niet handig. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 7 juli 2013 Auteur Geplaatst: 7 juli 2013 Dat is zo wij zijn kontent!het volgende witte kipje begint een rode kam te krijgen.. hoop op snel nog meer eieren...maar ben al heel tevreden... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 8 juli 2013 Auteur Geplaatst: 8 juli 2013 (aangepast) Ik weet nu niet of dit een marans bresse kruising is( vanwege de grijze poten) of een afwijkende leghorn?Ze heeft in ieder geval maar één zwart veertje dat in tegenstelling tot haar zusters.Dit is dus het kipje dat de eitjes legt...kleine witte. 8 juli 2013 aangepast door Gast Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 8 juli 2013 Geplaatst: 8 juli 2013 Als het witte eitjes zijn (echt spierwit?) dan zit er Leghorn in. Maar de grijze poten zijn weer Bresse... Er zal dan geen Marans in zitten. Die eieren zijn echt heel donker, ook van de kruisingen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 8 juli 2013 Auteur Geplaatst: 8 juli 2013 Spiertje wit! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 Jahaaaaa ons eerste eitje is ook gelegd Gisteren waarschijnlijk, want ik vond het vanmorgen vroeg in het nachthok. We hebben alleen wel wat meer kipjes lopen... dus geen idee welke van de dames verantwoordelijk is. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
greetje Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 voor het henneke Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 10 juli 2013 Auteur Geplaatst: 10 juli 2013 Leuk Jorieke!(En lekker dat ze zijn ) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
greetje Geplaatst: 12 juli 2013 Geplaatst: 12 juli 2013 en yes!ook hier het 1ste eitje!ik denk van pam, want die heft de grootste kam en lellen [of gaat dat niet op?]dat wordt straks 2 eitjes per dag!!!![voor mij te eten dan,hé] Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 12 juli 2013 Auteur Geplaatst: 12 juli 2013 Ziet er lekker uit..nu pim en pet nog Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
greetje Geplaatst: 21 juli 2013 Geplaatst: 21 juli 2013 hoe kun je zien dat een kip het te warm heeft?het hok staat in de zon en heb er al wat voor gehangen, maar tochextra water ververst ookmaar ik weet niet hoe hij zich gedraagt en googlelen levert ook niets op qua gedragweten jullie iets? Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.