Jorieke123 Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 Neem voor 4 personen:500 gram prei, in ringen2 aardappels in blokjes1 liter bouillon (kippenbouillon volgens het recept, maar ik gebruikte de laatste keer groentebouillon omdat het vegetarisch moest zijn.)2 (flinke )eetlepels mosterd. Ik gebruik een grove soort. 125 ml crème fraîche, al doe ik dat er eigenlijk nooit in. Bak de preiringen zo'n 3 minuten in wat olie. Het mag niet bruin worden. Voeg de aardappels en bouillon toe, en laat het 10 tot 15 minuten zachtjes doorkoken. Dan mosterd en eventueel crème fraîche er bij, en maak alles dan mooi fijn met de staafmixer. Of blender, of wat dan ook. Nog heel even doorkoken.... Klaar Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 Kijk hier zat ik op te wachten Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted December 3, 2012 Author Share Posted December 3, 2012 Lekker simpel soepje, niet? Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 Prima de Luxe..die gaat um worden op sinterklaasavond...(vanmiddag al speculaaspoppen gebakken) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted December 3, 2012 Share Posted December 3, 2012 kippenbouillon volgens het recept, maar ik gebruikte de laatste keer groentebouillon omdat het vegetarisch moest zijn.Weet je echt wel zeker dat er geen popje van de preimineervlieg achter gebleven was Jorieke ? Anders was het ondanks die groentebouillon toch geen vegetarische soep. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted December 3, 2012 Author Share Posted December 3, 2012 Hihi nee die heb ik er zorgvuldig uitgehaald. De vegetariër heeft sowieso pompoensoep genomen (ik had 2 soorten soep gemaakt), daar is volgens mij geen mineervlieg voor. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts