weknow Geplaatst: 8 december 2012 Geplaatst: 8 december 2012 Ik ben op zoek naar wat zaad van kiwi-bessen. (Dus niet de grote kiwi, maar de Actinidia arguta). Een moeilijkere en tijdrovende teelt uit zaad die ik graag eens zou proberen. Over enkele jaren zou ik een 20-tal planten over willen houden en in een parkbos willen uitplanten als een "vruchten-wal". Dat de planten niet ras-echt zijn of van verschillende rassen komen is precies de bedoeling. Hier en daar zijn er wel planten te koop van enkele rassen kiwi-bes, maar naar zaadjes ben ik al enige tijd tevergeefs aan het zoeken. Misschien dat mensen op dit forum me verder kunnen helpen? Alvast bedankt! Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Frank Houweling Geplaatst: 9 december 2012 Geplaatst: 9 december 2012 Uit de kiwibes-vruchtjes peuteren dit seizoen? Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Nancy Geplaatst: 19 december 2012 Geplaatst: 19 december 2012 Ik heb er hier een staan maar die besjes hebben we inmiddels op he, als je nog een jaartje geduld hebt en me er dan nog aan helpt herinneren dan kan ik je wel zaad sturen. Quote Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin.
weknow Geplaatst: 21 december 2012 Auteur Geplaatst: 21 december 2012 Na lang zoeken heb ik er gevonden bij een Engels zaadbedrijf en een in Californie. In Engeland een kleine bestelling gedaan, omdat ze ook diverse aparte bomen in hun zaadcollectie hebben. Ik ben benieuwd! http://www.plant-world-seeds.com/ Bedankt alvast voor je aanbod, Nancy! .... misschien kom ik er in september nog op terug. Ik heb sinds september een 2-slachtige in de tuin staan (ras = Issai), maar heb intussen ook begrepen dat dat geen echte kiwi-bes is. Ik ben zeker van plan om nog enkele planten van andere rassen te zetten in mijn eigen tuin, want de besjes zijn echt heerlijk. Maar de reden waarom ik zaad zoek en wil opkweken, is dat ik als een experiment een soort wal van kiwibessen wil aanplanten op een open plek in een snoep-bos. Daarvoor is de aanschaf van een 20 planten (a 12 tot 17 Euro) toch wat te duur. Ik heb nog een vraag naar jullie ervaringen, omdat ik nogal tegengestelde geluiden hoor. Zijn vogels een "plaag" voor kiwi-bessen? Ik heb gelezen dat vogels er af blijven, maar ook dat ze er dol op zijn, vergelijkbaar met druiven en kersen. Wie kan daar wat meer over zeggen? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
angela († maart 2025) Geplaatst: 21 december 2012 Geplaatst: 21 december 2012 Ik heb ook kiwibes hij koste maar 5 euro als je goed zoekt denk ik dat je ze wel tegen een redelijke prijs kunt kopen 12 tot 17 euro is best veel. Quote
Nancy Geplaatst: 22 december 2012 Geplaatst: 22 december 2012 Van vogels geen last gehad, ik had alleen niet veel besjes omdat de slakken er halverwege het seizoen mee vandoor waren, had het te laat in de gaten maar de slijmsporen hadden ze verraden, volgend jaar komen er slakkenkorrels bij te liggen! Quote Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.