Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Keukenmachine, waar op letten?

Featured Replies

Geplaatst:

Ik overweeg een keukenmachine aan te schaffen, maar ik heb nog nooit zo'n ding gehad dus ik weet ook niet zo goed waar ik op moet letten.

Ik wil er in elk geval groente heel klein mee kunnen maken, zodat het echt kruimeltjes-klein is. Ik heb namelijk een heeeeerlijk recept om zelf bouillon te maken en sinds ik dat één keer heb geproefd, wil ik geen bouillon uit een potje meer.

Hij moet dus wel wat power hebben, maar hoeveel? Ik zie machines van 650 Watt maar ook van 1000 Watt. Wat is genoeg?

Iemand met ervaring?

Geplaatst:

Ik heb er 1 van de Hema, van 3 tientjes. Hij maakt klein grut van vanalles. Er zitten verschillende messen bij, maar volgens mij maken die een kleine puinzooi van alles wat je er in gooit. Geen nette plakjes denk ik dus. Dat heb ik nog niet getest, want ik heb hem voor het verpulveren van groente Ook maak ik er deeg mee voor appeltaart of boterkoek of speculaas. Waarbij je normaal met 2 messen boter fijn moet snijden tot het kruimeltjes zijn, weet je wel? Dat is met dit supersimpele ding in 3 tellen gedaan. Echt ideaal.

Geplaatst:
  • Auteur

Drie tientjes, dat klinkt aantrekkelijk.

Maakt hij groente ook echt zó fijn dat het korreltjes zijn, zoals je graag voor bouillon zou willen? Dus hooguit 1 mm groot ofzo?

Nette plakjes hoef ik ook niet.

Geplaatst:

Als je het spul IN de bak doet, met het ronddraaiende mes IN die bak, dan denk ik wel.

Als je de spullen er in gooit van bovenaf, en het dan door het bovenste mes laat hakken, dan worden de stukjes wat ongelijker. Gewoon omdat de wortel of komkommer of wat dan ook nogal stuitert terwijl ze worden gehakt.

Maar als je er dus genoeg in hebt zitten (niet maar 2 worteltjes ofzo, want dan is de kom te groot en komen en blijven er grote stukken onderin te zitten) , maakt hij zeer kleine stukjes. Je herkent er niets meer van terug (hij maakt ook een takkenherrie, maar er zit lang garantie op, dus hij zal het vast even uithouden)

Geplaatst:

Wanneer heb je dat apparaat gekocht Jorieke?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Kan je er ook sliertjes wortel mee raspen? Zoals je die wel eens in de supermarktsalades ziet?

Geplaatst:
  • Auteur

Jorieke, is het deze?

http://www.hema.nl/winkel/huis-en-tuin/huis/electronica/keukenmachine

-%2880007282%29?filter=pnl_product_type%3E{shop}/$s=keukenmachine

[EDIT]Ik zie dat hij de url niet goed pakt; ik heb 'm nu in twee delen gesplits en dan moet hij volgens mij wel werken als je hem kopieert. Anders even op keukenmachine zoeken op hema.nl

Geplaatst:

Ja, die is het. Ik ga vanmiddag even proberen of er ook sliertjes gemaakt kunnen worden. Er zit wel een mesje voor bij, met grote 'gaatjes'. Zeg maar een grove kaasrasp. Maar dan moet je de wortel wel aangedrukt houden denk ik, anders stuitert hij en hakt het mesje er te kleine stukjes van af.

Geplaatst:

De wortel in stukken en liggen erdoor.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Ja, hij maakt er aardig mooie sliertjes van. Maar je moet wel even vogelen met hoe je de wortel er door duwt. Eerst dus met de hand, en zodra de wortel te klein wordt om vast te houden (in het invoertunneltje) met het plastic aanstamp ding. Als je de wortels in kleinere stukken snijd, verlies je wat stukken tussen het mes en het deksel.

Als je een schoonheidsprijs voor je wortelsliertjes wilt winnen dan kan je het beter met de hand doen. Want er zitten nu ook heel wat kleine stukjes in de opvangbak.

Geplaatst:

OK! En plakjes, bv van komkommer? De Hemapagina met de keukenmachine wil bij mij maar niet laden...

Geplaatst:

Ja, plakjes kan ook. En gekartelde plakjes. Het laatste stukje van de wortel of komkommer of wat dan ook, zal minder mooi worden gesneden. Maar het grootste gedeelte wel.

Op de site van Hema zie ik dan maar 2 schaafjes, bij mij zitten er 3 bij. En een mes voor in de mengkom, en een plastic 'mes' voor in de mengkom.

Geplaatst:

Ik ben vanmiddag eens aan het koekelen geslagen en tref deze keukenmachine: http://www.philips.nl/c/voedselbereiding/viva-collection-750-w-compact-3-in-1-ontwerp-kom-van-2-l-hr7762_00/prd/nl/

Deze lijkt me wel wat, en heeft de functies die ik zoek in een machine. Hij is natuurlijk wel een stuk duurder dan de HM variant, maar heeft ook meer mogelijkheden. Bij de Kijkshop 30 euro goedkoper dan bij Bol...

Geplaatst:

Ja ik zocht toen juist naar een machine zonder blender, want ik heb ooit een hele mooie blender gekregen bij een abonnement, en dat ding doet het nog steeds super En zo'n mini hakselding had ik ook al haha.

Maar als je al die zaken nog niet in je keukenkastje hebt staan, dan scheelt dat heel wat aan geld en snoeren en aparte apparaten. Als je die van Philips neemt.

Geplaatst:

Je slaat de spijker op de kop. De blender die ik heb, heb ik niet meer gebruikt sinds ik de hete soep over me heen kreeg... ik heb een mixer die het nog wel doet, het garantiebewijs uit 1963 zit er nog bij ( volgend jaar 50 jaar trouwe dienst)..en de staafmixer van de ALDI gaat veel te hard.

Geplaatst:
OK! En plakjes, bv van komkommer? De Hemapagina met de keukenmachine wil bij mij maar niet laden...

Daarvoor gebruik ik liever een mandoline. Minder afwas en even snel klaar. Wel opletten voor de vingers natuurlijk.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Ik heb de keukenmachine gekocht! Zonet uitgepakt, en alles bekeken. Scherpe messen in ieder geval..je kunt er friet mee snijden, koffiebonen mee malen, deeg mee maken, milkshakes, groente mee raspen en schaven, noten en vlees en chocola mee hakken...

Meteen een knolselderij uit de kas gehaald, dat wordt raspen straks!

Geplaatst:

Groot voordeel van de HEMA vind ik de service. Ze doen niet moeilijk over garantie en zijn bijzonder klantvriendelijk. Vind ik dan he.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:
  • Auteur

Inmiddels heb ik er eentje van Philips gekocht. Vergelijkbaar model als die van de HEMA alleen hij zou een grotere mengkom moeten hebben (blijkt niet echt zo te zijn, dat stond fout vermeld in de omschrijving ) én met wat meer power.

Tot nu toe ben ik er tevreden over; ik moet alleen nog uitzoeken met wel hulpstuk ik de rode kool de volgende keer klein ga maken. Nu werd hij namelijk wel érrug klein...

Geplaatst:

Mijn ervaring met keukenmachines is dat goedkoop vaak duurkoop is (voor mij dan). Vandaar dat ik een Magimix heb aangeschaft. En ik moet zeggen: fantastisch apparaat! Voor deeg kneden en mixen gebruik ik hem overigens niet, daar heb ik een Kitchenaid voor.

Geplaatst:

Wel mijn HR7762 heb ik nu twee x gebruikt, eenmaal voor geraspte knolselderij..top ( even uitvinden dat je grote stukken selderij moet nemen) en zonet om een Indiase kruidenpasta te maken met verse specerijen ( steranijs, kruidnagel, peperkorrels, kaneelstok, knoflook, tamarinde, rode pepers, maanzaad.) het maanzaad is niet stukgeslagen, maar de rest wel, en ik kan er mijn vlees mooi mee insmeren. Omdat ik al een tijd mijn boemboes en andere kruidenpasta`s zelf wil maken is het kleine minihakdingetje wat erbij zit zeer handig en hakt dus uit de kunst! Ook top dus.

Geplaatst:

Ja, die omschrijvingen zijn soms nogal misleidend. Mijn kneedmachientje was volgens de omschrijving op de doos geschikt voor brooddeeg van '1 kg meel + ingrediënten'. Komt erop neer dat er maximum '1 kg deeg' in kan, maar ik had dat wel anders begrepen

Geplaatst:

wij zijn ook van plan een HR7762 aan te schaffen.

kwam hem van de week tegen op internet en hij lijkt me ideaal.

goeie ervaringen mee of heeft hij ook minpunten?

Geplaatst:

Ik heb hem nog maar net en twee x gebruikt..zie boven. In mijn kleine keukentje is het een gevaarte, maar straks heb ik een grotere keuken en daar zal hij mooi inpassen. verder heb ik geen ervaring met keukenmachines, ik had altijd allerlei verschillende apparaten.

Ik heb hem via http://www.kieskeurig.nl/keukenmachine/philips/hr7762/prijzen/bezorgen/1052894/ gekocht, daar kon ik uitzoeken waar hij goedkoop en snel leverbaar was.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.