Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nou Jet mij maakt het niet uit hoor als het met de stekjes niet lukt.

Jij kan er ook niets aan doen dat het weer zo raar doet.

Ik vind het al heel leuk om jullie allemaal in het echie te zien.

Zo ook voor jou Jorieke,

Jij stel al je huis en erf beschikbaar voor de dag op zich.

Dus maak je er maar niet druk om.

En anders is er misschien wel een mouw aan te passen.

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Geplaatst:

Dank jullie voor jullie aardige woorden. Gelukkig gaat in ieder geval een groot deel mee zonder dat ik daarbij hulp moet en dat daarvoor de aarde ontdooit moet zijn.pfff

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik heb vandaag de sneeuw een beetje opzij geschept en eronder was de aarde bijna niet gevroren (hier wat erger en daar wat minder erg). Heb alles wat ik nog in mijn hoofd had eruit kunnen krijgen. Morgen nog eens scheppen voor extra aardbeitjes en hertshoornwegbree.

Misschien dat je je hulp even kan vragen - dan moet je natuurlijk wel weten waar alles staat...

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst: (aangepast)

(Hopelijk) goed bijgewerkte lijst..willen jullie controleren of alles erop staat??

Erny: zeepkruid, knoflookbieslook, poleimunt, muurleeuwenbek,chayote

voor: peperplanten, doornloze braam, geel mosterzaad

Conny: koningskaars, yakon, winterkamperfoelie, zeepkruid..

voor: paprikaplanten

Nepomuk: poleimunt, kruidenbijbel, uchikuri en futsublack zaad, ananaskerszaad..en ( als er nog is) kruisbes

voor: brandywine, palmkool, rabarber red champagne, chioggiazaad, belle de fontenay

Jorieke: zaad van: sint fiacre, haricot coco, flageolet, winterkamperfoelie, koolkragen, gelei suiker, money

voor: prei, koolsoorten,muskaataarbei, welsh onion, aardamandel, ananassalie, tuinkerszaad, kipjes, netjes

Kruidje: vast bonenkruid, haverwortel, hinnomaki geel, kornoelje

voor:broccoliplantjes en ( alpine aardbeitjes,koolrabi.),winterjasmijn

Dennis29: knotwilg, chayote, winterkamperfoelie, kornoelje, eventuele perzikpituitloper en bont zevenblad, valse indigozaad

voor: josta, zwarte en rode bessen, salie lavendufolia

Chana: aloe veraplantje, eeuwig moes stekje

voor: zeep

Eva: chayote, egyptische ui, yakon, biologische gecertificeerde pootaardappel raja 5x, lornoelje, zaden van: haricot coco, wieringer langstro erwt, borlottibonen, verfbrem, valse indigo

voor: mottenkruid, perzikklokje, wichter, taro, crosne, daslook, zaden van de capucijner

Thea: chayote

voor: tayberry & netjes

Eelzutju: yakon, zaad van riesen von aspern

voor:gemengde radijszaadjes en paprikaplantjes

Angela: biologische gecertificeerde pootaardappel raja 5x, kruisbes hinnomaki geel, boek stap voor stap, zaad van betterave crapaudine

voor:zwarte bes, emmers, schelpen & knutsels

Nynke: biologische gecertificeerde pootaardappel raja 5x, knoflookbieslook, koolkragen 10 x

voor: geleisuiker/basterdsuiker

Marieke: nog niets uitgekozen, geld

voor: roggenmischung

Helen: 10 koolkragen

voor: basterdsuiker/netjes

Bit: Rose de Bern

voor: aardbeitjes

Piroska: Haricot Coco a Rames, treurwilgstek

Voor: waterkefir en mosterdzaadjes

Weknow:Kiemzaden broccoli en rode kool

voor krulpeterselie en bont zevenblad

Huub: borlottibonen en treurwilgstek(& dank voor potjes?)

voor: ananaskers, paprika`s en potjes

Henkg Slok paardenbloemenwijn

voor: cayennepeper

aangepast door Gast

Geplaatst:

Ok Huub dank je wel dan!! Thea jij ook

Ik ben blij met alle netjes, toevallig heb ik vandaag de eerste verzamelde zak netten ontdaan van labeltjes en plastic stroken.

Iedereen die volgende week voor mij meeneemt alvast bedankt!

img043374441363282587.jpg

Geplaatst:

Leuk leuk leuk Bedankt allen. Gelukkig kan je netjes overal tussen proppen...ik geloof dat de auto nu al wel vol is..propvol

Geplaatst:

Jet, je krijgt van mij ook nog een paar witte alpine aardbeitjes en ik heb voor je van de week koolrabi voorgezaaid (is wel nog niet opgekomen).

Een paar netjes heb ik ook nog voor je. Wat je al hebt ziet er gaaf uit.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Dat weet ik niet helemaal zeker, want ik heb ze tot nu toe als kiemgroente gegeten.

Maar ik denk 50-70 cm...

Geplaatst:

ons 'ruilgedoe' is helemaal hetzelfde op één dingetje na; je krijgt ook nog mariadistelzaad van me!

Geplaatst:

Graag in plaats van de kievitsbonen (nu blijf je zeker helemaal met veel borlotti's zitten?) had ik wat yakon en/of Egyptische ui.

Geplaatst:
Graag in plaats van de kievitsbonen (nu blijf je zeker helemaal met veel borlotti's zitten?) had ik wat yakon en/of Egyptische ui.

De yakon is vergeven Huub ( sorry, niet doorgestreept) maar de Egyptische ui gaat helemaal lukken.

Thea je krijgt de fenegriek.

• Nieuwe aanmaken...