Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kijk eens aan Huub, zo krijg je het toch nog.

Jorieke, ik had natuurlijk nog de koolsoortjes er niet op die wij per pb besproken hebben.

Ik maak nu de zakjes zaad.

Is er nog iemand die iets van zaad wil? Morgen gaat de verzamelzak dicht

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Zonet in een moment van opleving samen met Lie alle tuinplanten die ik beloofd heb uit de tuin gehaald.

Dat is mooi gelukt. Joepie!!

Ik heb nog extra aan te bieden: enkele kleine gewortelde stekjes van de hinnomaki geel ( afleggers).

En iemand vroeg (buiten Kruidje om) om een vaste bonenkruid, wie was dat?

Geplaatst:

Wat is het voor een radijs? Je wilde hem toch sowieso niet gebruiken?

Vorig jaar heb ik voor t eerst zaadband gebruikt, va worteltjes..dat beviel heel goed! helaas kon ik het dit jaar niet vinden bij de Lidl..

Geplaatst:

Ik ben benieuwd. Ik maak altijd een zooitje van mijn radijzen ( te dicht op elkaar) dus ga het dan zo maar eens proberen. Als het bevalt ga ik zelf zaadband maken op de manier van wilma....

Geplaatst: (aangepast)

Nog te ruilen 2 gewortelde stekjes hinnomaki geel, 1 vaste bonenkruid ( wie vroeg dat nu ook al weer?) en waarschijnlijk ( weet ik morgen pas) 1 chayote. Zadenruil lijst is afgesloten en ingepakt..eventueel kan ik nog stekken snijden van treur en knotwilg, de rest van de lijst is ook gesloten!!

(Hopelijk) goed bijgewerkte lijst..willen jullie controleren of alles erop staat??

Erny: zeepkruid, knoflookbieslook, poleimunt, muurleeuwenbek,chayote

voor: peperplanten, doornloze braam, geel mosterzaad

Conny: koningskaars, yakon, winterkamperfoelie, zeepkruid..

voor: paprikaplanten

Nepomuk: poleimunt, kruidenbijbel, uchikuri en futsublack zaad, ananaskerszaad..en ( als er nog is) kruisbes

voor: brandywine, palmkool, rabarber red champagne, chioggiazaad, belle de fontenay

Jorieke: zaad van: sint fiacre, haricot coco, flageolet, winterkamperfoelie, koolkragen, gelei suiker, money

voor: prei, koolsoorten,muskaataarbei, welsh onion, aardamandel, ananassalie, tuinkerszaad, kipjes, netjes

Kruidje: vast bonenkruid, haverwortel, hinnomaki geel, kornoelje

voor:broccoliplantjes en ( alpine aardbeitjes,koolrabi)winterjasmijn

Dennis29: knotwilg, chayote, winterkamperfoelie, kornoelje, eventuele perzikpituitloper en bont zevenblad, valse indigozaad

voor: josta, zwarte en rode bessen, salie lavendufolia

Chana: aloe veraplantje, eeuwig moes stekje

voor: zeep

Eva: chayote, egyptische ui, yakon, biologische gecertificeerde pootaardappel raja 5x, lornoelje, zaden van: haricot coco, wieringer langstro erwt, borlottibonen, verfbrem, valse indigo

voor: mottenkruid, perzikklokje, wichter, taro, crosne, daslook, zaden van de capucijner

Thea: chayote

voor: tayberry & netjes

Eelzutju: yakon, zaad van riesen von aspern

voor:gemengde radijszaadjes en paprikaplantjes

Angela: biologische gecertificeerde pootaardappel raja 5x,2 x kruisbes hinnomaki geel, boek stap voor stap, zaad van betterave crapaudine

voor:zwarte bes, emmers, schelpen & knutsels en radijszaad

Nynke: biologische gecertificeerde pootaardappel raja 5x, knoflookbieslook, koolkragen 10 x

voor: geleisuiker/basterdsuiker

Marieke: nog niets uitgekozen, geld

voor: roggenmischung

Helen: 10 koolkragen

voor: basterdsuiker/netjes

Bit: Rose de Bern

voor: aardbeitjes

Piroska: Haricot Coco a Rames, treurwilgstek

Voor: waterkefir en mosterdzaadjes

Weknow:Kiemzaden broccoli en rode kool, kornoelje

voor krulpeterselie en bont zevenblad, paprika e tomaatplantje

Huub: borlottibonen en treurwilgstek en Egyptische ui

voor: ananaskers, paprika`s en potjes

Henkg Slok paardenbloemenwijn

voor: cayennepeper

aangepast door Gast

Geplaatst:

Het is misschien een beetje op de valreep, maar staat er nogbeekpunge in je beek en kun je daar een klein stekje van meenemen? Zeg maar wat je ervoor terug wilt hebben als het kan.

Geplaatst:

Frank dat gaat denkelijk niet lukken. ik heb de hele beek van de winter schoongekrabt..langs de zijkant zijn er vast wel wortels, maar of ik de punge eruit kan halen? Ik kijk morgen toch wel even voor je,

Geplaatst:

Mijn ruillijst is gesloten..de planten zitten in potten, de stekken zijn gesneden, de zaden gelabeld, de kragen geknipt....

Zie jullie zondag, Leuk!

Geplaatst:

We zullen het zien Conny..de planten voor jou doen het in ieder geval (tot nu toe) allemaal nu gaan ze een paar dagen mee naar een huishouden met kinderen, katten en plantenhaters...

Geplaatst: (aangepast)

Edit: ik kom dus toch wel, maar leg me neer bij de veranderde ruilopties. Ik zal wel al mijn ruilspullen volgens afspraak meenemen.

aangepast door Gast
Geplaatst:

@ Appelvrouw,

De 50 p9 potjes die je via Huub zou krijgen kun je nu wel direct bij mij afnemen

Groetjes uit de Betuwe

Geplaatst:

Is goed! Het worden er 100 Voor het tegemoet komende bedrag van 3 euro

Dan zal ik met de overige 50 potjes op ziekenbezoek bij mijn stiefvader (voor de zoveelste keer geopereerd aan een hernia) Kan hij ook eens wat voorzaaien als hij zijn bed weer uit mag Heeft ondertussen 2 of 3 verschillende stukken volkstuingrond... Maar nog niet de kennis over hoe het te gebruiken

Groetjes uit de Betuwe

• Nieuwe aanmaken...