Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Ik zoek trouwens nog een (grotere) hoeveelheid lupinezaad, om bv 8 m2 in te zaaien..heeft iemand er toevallig veel van geoogst?

Lupine gaat niet goed op de klei,is mijn ervaring.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Tja, dank je wel Thea. Misschien is de ene klei de andere niet...enne:ik gooi er inderdaad wel zand door..ik heb mijn zinnen gezet op een lupinerand..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hoi Jet,

Ik snap na het zien van de foto's bij G**gle wel waarom.

Het is een hele mooie plant.

Ik wil ook wel een zaadje of 5 hebben.

Ik zoek trouwens nog een (grotere) hoeveelheid lupinezaad, om bv 8 m2 in te zaaien..heeft iemand er toevallig veel van geoogst?

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Geplaatst:

@Eva, heeft de lupine van vorig jaar het nog gehaald? Z'n grotere zusje heeft bij mij hier mooi gebloeid.

Als ik mijn zaad terugvind mogen jullie er allemaal wat van hebben.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Bij van der Wal heb ik 2,5 kilo biologisch geteelde Raja aardappelen besteld(Dikke maat)

Ik heb daar ongeveer 1 kilo teveel van..dan zijn maximaal 40 aardappelen.

Deze wil ik nu graag ruilen voor een vroege aardappel.. Frieslandershebben een voorkeur!

Geplaatst:
@Eva, heeft de lupine van vorig jaar het nog gehaald? Z'n grotere zusje heeft bij mij hier mooi gebloeid.

Als ik mijn zaad terugvind mogen jullie er allemaal wat van hebben.

ja, hij staat er nog steeds...maar hij was nog te jong om te bloeien...vol verwachting op naar de zomer

ik zou het liefst eetbare lupine willen hebben...mijn sier-tuintje begint wat vol te raken maar de zaadjes blijven welkom hoor!

Geplaatst:

Jawel, ik kan er nog een paar met de buurman ruilen..hij had er 20 meegenomen uit Z Frankrijk..hoe komt hij dan bij jou Thea?

Geplaatst:

Kom je niet op de noordelijk moestuin middag ?

Gemma en Erny komen naar Zelhem toe en hier en wonen redelijk dicht bij ons 25 km.

Waar wil je het voor ruilen,Krijg straks van van der wal aardappele vroege Annabelle.4 stuks?

Geplaatst:

Vroege aardappel is leuk ( dan zou ik er wat meer willen..4 aardappels van een soort vind ik ook zo`n magere oogst straks)...maar liever heb ik een tayberry..die heb jij toch?

Geplaatst:

doen we een tayberry.had maar 1,1/2 kg aardappeltjes besteld.Anais werdt niet geleverd wegens ziekte.Die had ik liever.wij verbouwen alleen zeer vroege aardappelen,met het oog op ziekten .Zijn hier allemaal aardappelen boeren.

Geplaatst: (aangepast)

Ja Thea..daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. De Raja die ik heb besteld is middenlaat..dat gaat hier altijd ( behalve vorig jaar) super goed. Ik heb ook bionica besteld..een middelvroege aardappel met hoge Phytophthora resistentie.

Leuk de tayberry, daar ben ik blij mee... Neemt Erny die dan mee, en dan nemen ze de chayote weer mee terug? Goed geregeld

Aangeboden:

Planten:

kruiden:

-Sint Janskruid(Hypericum perforatum)

-Zeepkruid (Saponaria ocymoides)(Conny, Erny)

-Koningskaars (Verbascum thapsus)(Conny)

-Lorrainse knoflookbieslook (Erny)

-Polei munt ( Mentha Perlegium of pulegium )(Erny,Nepomuk)

-Vaste bonenkruid( Saturega)( Kruidje)

-Muurleeuwenbek(Cymbalaria muralis)(Erny)

-Zonnekroon ( silphium)

-Teunisbloem(Oenothera)

- Bont zevenblad (Dennis)

Groenten:

-Chayotes (Sechium edule) om te planten..ik heb er verschillende en de eerste begint uit te lopen (Erny, Jootje, Dennis 29, Eva, Thea)

chayote-t7169.html?hilit=chayote

-Egyptische ui (Allium x proliferum, syn. Allium cepa var. viviparum)(Eva)

-Eeuwig Moes

-Yakon( Conny, Jootje, Eelzutju, Eva)

-Haverwortel (paarse morgenster, armeluisasperge(Tragopogon porrifolius)(Kruidje

- Biologische pootaardappel Raja dikke maat nog 15 te gaan( Angela-5)

Bloemen

Dahlia(Kruidje)

Fruit

3e jaars oude avocadoboom

3 gewortelde stekken van mijn kruisbes Hinnomaki Geel ( afleggers)(Angela, Kruidje)

Stekken:

-Knotwilg (schietwilg)( Dennis29)

-Treurwilg

-Boswilg ( bloeit heel vroeg, en trekt zo veel bijen!)http://www.imkerpedia.nl/wiki/index.php/Boswilg

De stekken van de treurwilg en de knotwilg kan ik eventueel nu al in water of potgrond laten wortelen zodat ze in het voorjaar geplant kunnen worden.

-Winterkamperfoelie (Lonicera fragrantissima ) te vermeerderen uit stek in de lente/vroege zomer ( Jorieke, Conny, Dennis29)

-Kornoelje ( Cornus mas) ( Dennis, Kruidje)

-ufo 4 als ze uitlopen ( Dennis)

Spullen:

-Beugelpotten voor de inmaak..1 liter

-boeken zie: moestuin-en-kruidenboeken-aangeboden-t7556.html ( Kruidenbijbel voor Nepomuk en Stap voor Stap voor Angela)de rest van de boeken zijn ook weg

-Koolkragen ( Jorieke)

zaden

-Haricots coco gros Sophie à rames: http://www.graines-baumaux.fr/67686-har ... rames.html Een witte stokboon die vers, half droog

( uit de vriezer) of droog gegeten kan worden..deze staat bekend om zijn excellente smaak!(Eva)

-Flageolets

-Haricot Nain Brittle Wax ( gele lage boterboon Phaseolus vulgaris)

-St-Fiacre witte boon speciaal voor de cassoulet ( pas zaaien als het warm is/eigen oogst)(Jorieke)

-Wieringer Langstro-erwt (eigen oogst 2012)(Eva)

-grote Borlottibonen (stambonen) ( tht 2017, afgelopen jaar gekocht..een veel te grote doos(400zaden..nog350 te gaan)(Eva)

-Heilige boon ( stokboon)

-Platte peterselie ( eigen oogst/ Petroselinum crispum)

-Rose de Bern..de beste tomaat

-Gele Morgenster(Tragopogon pratensis subsp. pratensis)

-Suikerwortel ( (Vergulde wortel), Sium Sissarum, Skirret eigen oogst 2012)

-Ananaskers (Physalis Tirol)

-verfbrem (Genista Tinctoria)(Eva)

-valse indigo(Baptisia Australis)(Eva, Dennis 29)

- koriander ( Coriandrum Sativum..garantzaden tht 2015)

- Klimmende Winde ( Ipomea)

- Nigella ( juffertje in het groen)

- 3 x zakje reuzenzonnebloemzaad

- 2 soorten pompoenzaad(Nepomuk)

- Betterave crapaudine..een vergeten groente..oude Franse soort bietjes ( langwerpig, donkerroze vlees, zeer smakelijk)

- Riesen von Aspern ( Eelzhutju)

Gevraagd:

-Iemand die binnenkort voor mij paprika`s wil zaaien..de zaden kan ik aanleveren.(Conny)

-Iemand die binnenkort voor mij peper`s wil zaaien..de zaden kan ik aanleveren.( Erny)

-Iemand die binnenkort voor mij preiplanten wil zaaien..(Jorieke)

-brandywine & palmkool (nepomuk)

-Doornloze braam ( Erny) ( en ik wil nog graag van de volgende bramen één: Loch Ness en Chester)

-Honingbes,

-grote zwarte bes( Angela)

-zwarte framboos

-tayberry(Thea)

-Jostabes (Dennis29)

-Loganbes

-zwarte en rode bessen (Dennis)

-kervelzaad(Jootje)

-aparte rabarbersoorten zoals Red Champagne ( Nepomuk) en Frambozenrood en ?

-Salie lavendufolia

-bloemkool/kool/broccoliplantjes(Kruidje...broccoli)

-Chioggia bietenzaad( Nepomuk)

-Tuinbonenzaad(of planten)

-gekochte pompoenzaden..t liefst een blauwe soort

-gemengde radijs ( Eelzhutju)

--lupinezaad ( Jootje, Kruidje)

- ik denk erover om toch kapucijners te zetten..dus als iemand vers kapucijnerzaad teveel heeft hou ik me aanbevolen..(Eva)

-Emmers en schelpen(Angela)

-Oude dassen/sjaals(langwerpig) voor recycleproject

-netjes van ui, sinaasappel,mandarijn etc voor recycleproject

-restjes wol in vrolijke kleurtjes voor een regenboogdas voor een klein mannetje

aangepast door Gast

Geplaatst:

Enne... het is de Gémma die én mij (en mijn ruilgoederen) meeneemt in háár Stationwagon met ook Thea's ruilobjecten... Zonder haar kan de Erny nix meenemen...

Geplaatst:

Is hier ook iemand die postzegels spaart? Ik verzamel vogelpostzegels, en ik heb voor mijn verjaardag héél véél postzegels gekregen..ik heb dan ook héél véél dubbel. Deze gaan via een stichting naar de bulkverkoop...maar als er hier iemand in vogelpostzegels is geïnteresseerd hoor ik het wel.

Enne, niemand voor een kilootje biologische pootaardappelen..??

Raja, middellaat, phytothtora: redelijke resistentie van het loof, hoge resistentie van de knol, vaste aardappel geschikt voor bakken en frituren, prima bewaaraardappel en lekker..

Geplaatst:

Vandaag heb ik de stekken van de winterkamperfoelie en de cornus mas gesneden..ik heb ze in de kas ingeregeld ( zo heet dat las ik in het lesje winterstekken nemen) want buiten is de grond nog hard.

Deze stekken zijn voor Dennis,Jorieke en Conny img019466691359387657.JPGimg019824671359387669.JPG

• Nieuwe aanmaken...