angela Posted December 25, 2012 Share Posted December 25, 2012 Ik ben op zoek naar bosbessen plantjes kan iemand mij daaraan helpen?Ze hebben ze soms wel te koop bij tuincentra maar die vind ik echt te duur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted December 25, 2012 Share Posted December 25, 2012 echte bosbessen zijn heel moeilijk te kweken, blauwe bessen zijn makkelijker, veenbessen en vossebessen gaan ook wel, maar zijn iets minder van smaak vind ik die zijn trouwes hier wel doodgevroren afgelopen feb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted December 25, 2012 Author Share Posted December 25, 2012 Ik ben een beetje aan het zoeken gegaan en als er word gesproken over bosbessen en blauwe bessen schijnen de meeste het over het zelfde te hebben. Zelfs de afbeeldingen van de vrucht komen overeen.Wat is het verschil? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted December 25, 2012 Share Posted December 25, 2012 Daar zijn op dit forum ook al hele discussies over gevoerd. Ff gericht zoeken en dan wordt je al weer een heel stuk wijzer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted December 26, 2012 Share Posted December 26, 2012 De lekkerste heb ik ooit in Zwitserland gegeten, bovenop een berg, in een bos waarvan de ondergroei volledig uit blauwe bessenplantjes bestond. Zal wel een wilde soort geweest zijn, maar ze waren heerlijk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 Dat zijn bosbessen ongeveer 40/50 cm hoog.de andere blauwe bes. Zie:verschillen van zwarte en blauwe bes. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted December 29, 2012 Share Posted December 29, 2012 Ze waren eigenlijk niet zo hoog, ik schat ongeveer 30 cm, minder dan kniehoog in elk geval. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted December 29, 2012 Author Share Posted December 29, 2012 Ik wou eigenlijk de soort die ik in Oostenrijk heb geplukt dit waren echte bosbessen.Maar na het een en ander gelezen te hebben ga ik denk ik toch op zoek naar blauwe bessen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts