Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Konijn ontvliezen


Jelmer

Aanbevolen berichten

Zijn er hier mensen die zelf wel is konijnen slachten en villen?

 

Mijn vraag is namelijk of jullie ook het konijn aan het eind ontvliezen of niet? Ik was me er niet van bewust dat dit 'moet'. Normaal haal ik de huid eraf en de ingewanden eruit en dan gaat die de vriezer in om later de pan in te gaan... Kan dit geen kwaad of is het beter om het vlies eraf te halen

“Observe Nature thoroughly rather than labour thoughtlessly” - Masanoby Fukuoka

 

"De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht." - Gandhi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat versta je onder ontvliezen Jelmer ? Wat ik zelf doe is het dode beestje met zijn achterpoten aan de nokbalk van mijn bergruimte ophangen en dan met een scherp mesje het velletje rondom de achterpoten los snijden . Vervolgens jasje uittrekken , buikvel open snijden , ingewanden verwijderen. Na een nacht afsterven en dan in stukken snijden is het beestje verder panklaar voor mij. That's all . Over ontvliezen of zoiets heb ik nooit nagedacht.

 

(Nog even voor de goede orde... zoals veel van jullie forumleden hou ik van een lekker stukje vlees maar het slachten zelf is nooit leuk . Ik weet hoe ik zo'n beestje zo humaan mogelijk aan zijn einde help zoals ik ook hoop dat jullie biefstukje afkomstig is van een dier dat zo humaan mogelijk aan zijn eind gekomen is.)

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het jasje uitgetrokken hebt blijft er altijd een doorzichtig vliesje op het vlees zitten. Met ontvliezen haal je dit er ook nog af, dat bedoelde ik.

“Observe Nature thoroughly rather than labour thoughtlessly” - Masanoby Fukuoka

 

"De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht." - Gandhi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp nu wat je bedoelt Jelmer . Wat voor zin zou het hebben om dat vliesje nog te verwijderen ? (maar daar ging jouw vraag nu juist over natuurlijk ). Ik heb het dus nog nooit gedaan en zo'n gebraden konijnenboutje dat een goed leven heeft gehad smaakt altijd overheerlijk.

 

Misschien dat iemand anders hier nog een antwoord op weet ?

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...