Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Vochtige donkere plekken in tuin. Wat planten?

knoflookbol

Recommended Posts

Ehhh Knoflookbol,

Beetje moeilijk om daar zo iets zinnig op te zeggen natuurlijk, je zult eerst naar de oorzaak moeten kijken.

Daarom eerst een paar vraagjes;

- wat versta jij onder donkere plekken, andere kleur grond of 'gewoon' een vochtige plek?

- wat voor (onkruid) begroeiing (b.v. mos, carex of biezen [Scirpus lacustris]) heb je op die plek?

- is die plek altijd zo, of alleen tijdens bepaalde weersomstandigheden?

Pas dan kun je gaan kijken wat je daar kunt planten.

Bedankt voor jullie reacties..

CrovK, er groet gek genoeg nu niks op, het is een stukje kale grond, geen onkruid niks.

Het is niet zeiknat, maar meer een plek waar altijd schaduw is, en dus slecht droogt, en wat donker is.

Ik ben een beginnende moestuinder, en heb geen idee wat >>carex of biezen zijn.. maar dat ga ik morgen even opzoeken.

groetjes

Hoi Knoflookbol,

Volgens mij bedoelde CorvK [scirpus lacustris] het staat namelijk tussen haakjes. Dit is een link naar Google.

https://www.google.nl/search?q=Scirpus+lacustris&hl=nl&tbo=u&rls=com.microsoft:nl:%7Breferrer:source?%7D&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=RSjqUL6IO4S7hAfQ-ICABg&ved=0CDQQsAQ&biw=1440&bih=785

Ik hoop dat je er iets aan heb.

Groetjes Conny.

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Bedankt voor jullie reacties..

... er groet gek genoeg nu niks op, het is een stukje kale grond, geen onkruid niks.

Het is niet zeiknat, maar meer een plek waar altijd schaduw is, en dus slecht droogt, en wat donker is.

Vreemd want zelfs in de diepste schaduw groeien nog wel planten, al waren het maar mossen.

Waar ruikt de grond op die plek naar? Als ik dit zo lees gaan mijn gedachten naar één of andere vervuiling, heb beroepsmatig zat van die plekken gezien en onderzocht. Zou zeggen rommel er eens in met een schop of zoiets en ruik dan eens aan een kluit grond.