Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (Seizoen 2013)

Aanbevolen berichten

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Zojuist aardbei 4 seizoenen en oregano gezaaid.

Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!

Geplaatst:

Gezaaid in vrijgekomen knoflookbak: )en op herhaling want vorig knollen zaaisel door op woelmuizen jagende kat geheel vernietigd.)

Voor:

img139072171375127495.JPG

Spinazie Bazaroet - Biet Rote Kugel - Wortel Berlikum 2 - Lente ui - Parijse Wortel - Sla Wunder von Stuttgart -

Radijs Yskegel - Rettich Munchener Bier - Pluksla - Rettich Blauer Herbst/Winter - Biet Boltardy - Sla Wonder der 4 Jaargetijden - Paksoi Mini Dwarf Green Stem - Tatsoi.

En nu dus met een beschermend netje eroverheen... vooral tegen die kat dus...

Na:

img140345761375127405.JPG

Ook nog wat paprika's (Tomatenpaprika en rode paprika) gepoot (gedumpt...) in volle grond. Evenals de Ricinus.

Even plastic overkappinkje van de buren geleend (mijn kasje had ik dan weer aan de buren dáárnaast uitgeleend) en er tijdelijk op gezet.

img140422011375127647.JPG

En de Jianguolan tegen rekje gezet/gepoot om verder te groeien, die wilde opeens toch echt wel heel graag omhoog. Daar waar toch al die komkommers en augurken het niet gered hebben (behalve 1 snackkomkommer en 1 augurk!).

Geplaatst:

Achhh jij gunt die kat ook niks... En wat kun je nog veel zaaien, Parijse wortel en bieten heb ik ook nog...is het nu niet te laat om Dat nog te zaaien?

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Geplaatst:

Wortels is een gokje... misschien lukt het, Parijse wat meer kans want kleiner dus sneller klaar.

Bietjes moeten nog kunnen (ook volgens het zakje).

En zeker kan je nu nog heel veel zaaien... zelfs nóg meer soorten als ik nu heb gedaan....

Geplaatst: (aangepast)

snijbiet rubarb chard

straks 40 korona aardbeitjes en 10 lambada kindjes

pluksla vanwege doorschieten alle andere planten

aangepast door Gast
Geplaatst:

Gisteren 10 zaadjes van franse witte ui gezaaid...

Voor nu even in een klein kweekkasje gedaan zodat ze de grond in kunnen als er al een plantje omhoog komt (onkruid groeit bij mij super hard en wil mijn uien niet perongeluk weg schoffelen)

Geplaatst:

De gezaaide andijvie uitgepoot. Vanmorgen heel vroeg ( 06.00u ) lekker nat. Om 10.30u hield ik het al voor gezien vanwege de warmte. De plantjes redden zich maar hoor.

Geplaatst:

Met tegenzin twee heel mooie exemplaren van de smalle weegbree naar de composthoop gebracht, nadat ik het laatste jonge blad ter consumptie afgenomen heb. De reden is dat ik hertshoornweegbree in de tuin heb en die kan ten onder gaan als er gewone weegbree in de buurt is. De grote en smalle weegbree kan ik overal vinden, dus vandaar.

Gewassen als deze hertshoornweegbree dus, verder rucola, veldsla, nieuwzeelandse spinazie, pluksla, vervangen steeds meer de gewone- en ijsbergsla, zodat ik die laatste twee nauwelijks meer gezaaid en uitgeplant heb.

Geplaatst:
Ah dat wist ik niet. Binnenkort die van mij ook maar boven de verwarming zetten dan. Vorig jaar had ik peper en paprika plantjes gekocht. Dit jaar wil ik ze zelf zaaien.

Dat heb ik nu ook gedaan. Peper en Paprika....duurde heel lang voordat ze opkwamen (vooral de pepers) maar ze groeien nu als kool hahahahaha

Zal mijn benieuwen of er ook wat aan komt

Geplaatst:

Snij en krulpeterselie in een kasje. Ook heb ik eergisteren Eucalyptus gezaaid, moeilijk goedje.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

winterspinazie "en nog een rijtje gele boontjes als het weer nog een beetje goed blijft zal het nog wel lukken zeker en nu zou ik nog aardbeien willen planten

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...