radijs Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 hallo allemaal ik heb een kweekbak gemaakt, met houten bodem. Nu is mijn vraag wat kan ik hier binnenkort in kweken (zaaien) en dan later in de volle grond verder laten groeien in de moestuin? Op de bodem komt nog plastic en wat gaten voor water afvoer.De deksel wordt nog voorzien van plexi glas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 Nut van plastic zie ik niet echt... Tenzij je het als een MM bak zou willen gebruiken, neem ik aan dat je zaaitray's of iets in die trant wil gaan gebruiken?? Buiten voorzaaien nu... ?? Of over een week of 6? Want dan kun je beter vragen wat niet te zaaien Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
radijs Posted January 27, 2013 Author Share Posted January 27, 2013 ik bedoel dadelijk om eind februari voor tekweken, dus een laag potgrond met compost en dan voor zaaien. En wat bedoel je met een mm bak? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 MM van makkelijke moestuin Maar dus inderdaad, dat je hem volmikt met potgrond oid. Om in voor te zaaien, zou ik dat niet doen. Omdat het dan moeilijker is je plantjes weer uit te graven, en je meer kans hebt op het beschadigen van de wortels. Als ik jou was zou ik voorzaaien in trays, dat houdt t overzichtelijk, en je kunt makkelijk 1 zaadje per vakje zaaien, en dus ook makkelijk per plantje verpotten of verplanten. Die kun je dan ook prima in de bak zetten, die trays. Ik zeg niet dat het niet kan, maar ik zou het niet doen. Wat wel kan is in een laagje potgrond of MM-mix bijv radijsjes of keeltjes (=raapstelen) zaaien. Maar die laat je dan staan tot je ze oogst. Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts