Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo ik heb een vraagje ik heb zaterdag voor mijn tuin van 150m2 een grote aanhanger met paardenmest met stro gekregen.

En deze heb leeggekruid en uitgevlakt over de tuin en nu ligt het nog op de aarde (zand grond) wat moet ik nu doen lekker laten liggen of op me gemak onder gaan spitten en is 1 steek dan genoeg? ik hoorde namelijk dat het niet goed is maar eerst een jaartje had moeten laten liggen.

maar ik ben pas net sinds deze maand in het beheer van de tuin dus kon dit niet eerder doen.

Is dit erg?

En hoe moet je dit normaal aan pakken dan.

alvast bedankt voor de moeite,

Geplaatst:
moet ik nu doen lekker laten liggen of op me gemak onder gaan spitten en is 1 steek dan genoeg? ik hoorde namelijk dat het niet goed is maar eerst een jaartje had moeten laten liggen.

Ja, voorlopig even lekker laten liggen, bovengrond is nog te koud en te nat om te bewerken. Als je goed kunt spitten, is één steek diep genoeg. Als je daarin nog geen ervaring hebt, zou ik een voortje maken, mest onderin deponeren volgende voortje erop, enz. Beter was geweest om de mest eerst min. een half jaar te laten rijpen, maar ja, daar was je dit jaar niet voor in de gelegenheid. Volgende keer beter .

Geplaatst:

Je zegt dat je zandgrond hebt dan kan je het gewoon het voorjaar onderspitten. 1 spade diep is genoeg. Voor nu zou ik het lekker laten liggen. Veel plezier met je nieuwe tuin!

Geplaatst:
En corvk wat is spitten in een voortje?

Dat is dat je eerst 1 rij aarde weghaalt, 1 schepdiepte dik en dat je daar dan mest in gooit en dan de volgende schep grond daarin gooit, op de mest en zo verder, dan hou je op het eind een rij leeg over en daar gooi je de eerst weggehaalde aarde in, snap je?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...