Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Gescheiden mest

carice

Recommended Posts

Ik weet niet hoe je bedoeld met gescheiden ,

maar ik heb mijn verse mest op een aparte hoop en na een lange tijd gaat deze pas op mijn composthoop.

Vraag me niet waarom maar schijnt te scherp en te vers zijn,welke stofen dat zijn weet ik niet

De herinneringen die je later wil hebben,

moet je nu maken

Dat hebben we hier ook een tijdje gedaan, mest van wilde runderen in de duinen verzameld, maar die mest was erg arm en deed niet veel behalve het humusgehalte verhogen. Ik denk dat hun voedsel ook erg eiwitarm was, dus dan heb je minder stikstof.

Het was wel goed bruikbaar bij de plantjes die minder eisen, de aardbeitjes, maar niet bij de kolen of de rabarber bijvoorbeeld.

Onze vaste bemesting bestaat uit minimaal 1 jaar oude koemest met stro van de boer.

.... maar die mest was erg arm en deed niet veel behalve het humusgehalte verhogen. Ik denk dat hun voedsel ook erg eiwitarm was, dus dan heb je minder stikstof.

Ik ben er vol lof over. Niet alleen in mijn tuin (klei) maar ook op de tuin van mijn vader (arme zandgrond) waren de resultaten veel beter dan toen we dat nog niet deden. Maar ik gebruik daarnaast ook beendermeel, bloedmeel en vinassekale van ecostyle. Misschien dat duingronden op "jouw" runderen een ander effect hebben dan het malse gras tussen de bomen in het bos waar ik zoek.