Mamoes Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 Vandaag mijn eerste zaden gekocht ! Bij de Lidl! Voor in mijn moestuinbak had ik gekocht:- wortels ( carrot karnavit) F1hybrid- ijsbergsla ( iceberg lettré great lakes 659)- gemixte sla ( mixed salad babyleaf)- peul ( mangetout sugar bon) ik dacht eigenlijk dat dit sugar snaps waren, maar volgens mij vergist - snijsla ( a foglia di quercia) - radijs ( Radish de dix huit jours) Voor in bakken op mijn etagere heb ik gekocht:- peterselie ( Parsley grune perle)- bieslook ( chives middleman)- tijm ( thyme annual)- basilicum ( basil simple) - Dille ( dill simple aromatic )- tuinkers ( garden cress simple) Voor in de grote potten heb ik gekocht:- aubergine mix ( bonica en durona) - cherrytomaat ( Chicco Rosso) En verder zonnebloemen voor wat meer privacy ( wij hebben een soort open tuin helaas) En......... Anti slakken bloemen!!!! Die ga ik aan de randen van mijn moestuinbak zetten. Nou??? Wat vinden jullie? Nog tips?Ik heb ook nog meer groenten nodig voor in mijn moestuinbak. Ik dacht nog aan andijvie, sperzieboontjes, snijbiet en ananaskers.En ik wil heel een paarse paprikaplant in een grote pot en een vijgenplant ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mamoes Posted February 11, 2013 Author Share Posted February 11, 2013 Ow ja!! En bij mijn kruiden wil ik nog munt voor thee, salie en kamille ook voor thee! En ik ben gek op rode bessen!! Dus die wil ik ook graag! En wilde rucola! Tips en andere hele leuk, lekkere, mooie groenten heel erg welkom! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 Goed begin!! Dat wordt vast wel leuk oogsten dit jaar.Maar (zoals ook in ander topic al gezegd) geloof ik niet al te veel in de werking van de Slakkenschrik... (heb 'm ook gekocht om te testen... )Zitten namelijk zo te zien erg veel Afrikaantjes tussen en dat was nou nét waar de slakken vorig jaar massaal op afkwamen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 Tips? Jawel, maak een moestuin seizoen aan hier op het forum voor dit soort berichten zodat in deze rubriek ruimte is voor wat meer afgebakende tips, ervaringen en vragen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mamoes Posted February 11, 2013 Author Share Posted February 11, 2013 Ik heb gezocht en gevonden! Ik heb meteen een moestuinseizoen aangemaakt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted February 15, 2013 Share Posted February 15, 2013 Dille wordt wel heel hoog. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted February 15, 2013 Share Posted February 15, 2013 ...En ik ben gek op rode bessen!! Dus die wil ik ook graag! ...Suggestie: Witte Bessen, smaken bijna als rode bessen, maar de spreeuwen vinden ze niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts