Goedboerenindestad Posted February 15, 2013 Share Posted February 15, 2013 Ik zit er over na te denken om een hobbykas (2 bij 3) te kopen. Nu heb je ze met polycarbonaat (4mm en 6mm), tuinbouwglas en veiligheidsglas? Daarnaast variëren de prijzen nogal al op internet. Je hebt eco hobbykassen rond de 400 euro en ze kunnen oplopen tot ..... Iemand advies? Quote Urban farming , stadsboeren: Daarover gaat Goed boeren in de Stad, in de breedste zin van het woord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nepomuk1983 Posted February 15, 2013 Share Posted February 15, 2013 Er zijn over dit onderwerp al een legio aan topics hier op het forum geplaatst volgens mij. Ben zelf ook nog zoekende naar een kas van ongeveer dit formaat. Alles kort samengevat ben ik na veel lezen op het forum tot de volgende conclusie gekomen: Een kas van polycarbonaat is goedkoop maar ligt bij het eerste beetje wind uit elkaar. Ik spaar in ieder geval door voor een glazen kas, tot die tijd wil ik graag een tunnel aanschaffen. Tenzij ik op marktplaats iets leuks tegen kom (maar ben altijd net te laat). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nick18 Posted February 15, 2013 Share Posted February 15, 2013 Ik zoek ook een tuinkas. Voor mij is deze te ver weg, misschien wat voor iemand anders?http://link.marktplaats.nl/645678231 Quote De groenten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nepomuk1983 Posted February 15, 2013 Share Posted February 15, 2013 Bedankt voor de tip, helaas word de telefoon niet opgenomen, of het is een verkeerd nummer. Heb nu maar gemaild, hopelijk ben ik weer niet net te laat.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goedboerenindestad Posted February 15, 2013 Author Share Posted February 15, 2013 Bedankt! Lees net op http://www.tuinkassenwinkel.nl/tuinkassen-eco/tuinkas-ecobasic-met-4mm-polycarbonaat.html dat je achteraf nog kan wisselen naar glas. Ik denk dat ik dan eerst polycarbonaat ga proberen. Quote Urban farming , stadsboeren: Daarover gaat Goed boeren in de Stad, in de breedste zin van het woord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kockie Posted February 17, 2013 Share Posted February 17, 2013 Ik heb zelf een kas met polycarbonaat platen gekocht. Ik moet zeggen dat ie goed voor de conditie is. Je moet nogal eens op zoek naar de platen. Ik woon helemaal vrij met bijbehorende wind. Ik ben nu met glas bezig. Er zit nu al 2 maanden een glasplaat in die heel blijft. Alle polykarbonaadjes heb ik er maar uitgehaald.... Quote Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> EcologieforumKockie speelt, zingt en "danst" mee in de musical Sweeney Todd op 19 en 20 mei in schouwburg Amphion in Doetinchem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted February 17, 2013 Share Posted February 17, 2013 Lees ook deze topics nog even. Het is in ieder geval goed dat je achteraf nog kunt wisselen naar glas.https://www.moestuinforum.nl/nieuwe-kas-met-polycarbonaat-of-glas-t7767.htmlhttps://www.moestuinforum.nl/goedkope-tuinkas-t3113.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goedboerenindestad Posted February 18, 2013 Author Share Posted February 18, 2013 Bedankt voor jullie tips! Ik heb gisteren beide blogpost gelezen. Ik ga denk ik toch eerst voor de goedkope oplossing (krijg er waarschijnlijk spijt van) in combinatie met enkele draden. Als alles staat dan zal ik wel een paar foto's maken. Quote Urban farming , stadsboeren: Daarover gaat Goed boeren in de Stad, in de breedste zin van het woord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goedboerenindestad Posted February 24, 2013 Author Share Posted February 24, 2013 Vandaag de fundering van de hobbykas geplaatst (heerlijk in de de sneeuw). Hoop volgend weekend weer verder te kunnen. Quote Urban farming , stadsboeren: Daarover gaat Goed boeren in de Stad, in de breedste zin van het woord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goedboerenindestad Posted February 27, 2013 Author Share Posted February 27, 2013 Toch een gaatje gevonden vandaag en het frame staat Quote Urban farming , stadsboeren: Daarover gaat Goed boeren in de Stad, in de breedste zin van het woord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Red Posted February 27, 2013 Share Posted February 27, 2013 Ziet er goed uit ik hoor eigenlijk nooit iemand over vergunning aanvraag voor de kas,hoeft dat niet bij kassen dan?of heb ik eroverheen gelezen? Quote De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goedboerenindestad Posted February 28, 2013 Author Share Posted February 28, 2013 Ik heb er wel even naar gekeken (zie ook http://www.batisthobbykassen.nl/vergunning.php). Volgens mij is het niet nodig..... Wel ben ik even naar de buurvrouw gegaan om te vertellen dat ik een hobbykas ging neerzetten Quote Urban farming , stadsboeren: Daarover gaat Goed boeren in de Stad, in de breedste zin van het woord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Red Posted February 28, 2013 Share Posted February 28, 2013 @GoedboerenindestadHe hartstikke goed die link txs al duurt het ff voor ik hem gespaard heb,maar als ik hem gaat weet ik het alvast ,vreselijke buren als ik een sch**t laat hebben ze al liever dat ik een vergunning aanvraag ,nu weet ik dus de regels van de wet en kan ze me niks maken Quote De herinneringen die je later wil hebben,moet je nu maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts