Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Kamerplanten

Featured Replies

Geplaatst:

@ Greetje: ik weet het niet hoor, als ik zie hoe bruin die stekjes in het water zijn aan de onderkant, en hoe weinig er de afgelopen weken is veranderd aan de blaadjes (lees: die zijn niet erg hard achteruit gegaan), dan ben ik wel bang voor hoe de mini-worteltjes van het stekje in het potje eruit zien. Maar ja, daar ga ik niet naar kijken natuurlijk, laat hem maar lekker staan en wie weet slaat hij nog wel aan.

Krijgen zulke jonge plantjes dan ook al een bruine stengel? Vind ik wel gek, meer iets voor een oudere plant.

Nou ja, we zullen zien.

Heel fijn in elk geval, dat je volgende week een nieuwe poging voor me wilt wagen. Alvast heel erg bedankt!

@ Danuta: mooie orchideeën! Ik heb er ooit eentje gehad maar na de eerste bloei heeft hij het nooit meer gedaan...

Geplaatst:

Bio fee... ik geef ze wat rust na het bloeien, alleen een maandje iedere week 2 keer een scheutje water, ze staan in een raam waar ze alleen ochtenzonzon krijgen en dan begin ik weer met 1 keer in de 2 weken te voeden met speciale orchideeen mest en dan wordt het 2 a 3 keer in de week een scheutje water. Beetje gevoel voor krijgen wanneer ze een scheutje meer nodig hebben en soms nevel ik ze met een spuitfles water uit de beek (op kamertemp, regenwater is ook prima natuurlijk ) als de ochtendzon weg is en dan ineens is er een nieuwe bloemsteel of komen er weer uitlopers met knoppen aan de oude... ik haal trouwens nooit de bloemstelen weg of ze moeten echt uitgedroogd zijn... Daar komen meestal gewoon weer uitlopers aan met knoppen.

MVG

Danuta

MVG

Danuta

• 5 maanden later ...
Geplaatst:

Heeft er iemand van de kamerplantliefhebbers een streptocarpus ?? Ik zou heeel

graag een stekje hebben in het voorjaar (kan dmv bladstek)

Geplaatst:

Of is dit erg brutaal gevraagd ? Ik heb niet veel ruilmateriaal; wat

sansevieria's (vrouwentongen n) citroengeraniumpje graslelies . maar

dat zijn van die planten die iedereen al heeft .

Geplaatst:

Ik vind je vraag niet brutaal hoor.

En als ik zo'n plant had gehad, had ik 'm graag voor je willen stekken. Maar ik heb er helaas geen... Wellicht iemand anders...?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.