Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

meriam's moestuintje

meriams moestuintje

Recommended Posts

hallo, ik ben Meriam, ik hoop dat ik rond april eindelijk in mijn boerderijtje kan wonen (zijn een jaar aan het verbouwen).

Ik heb al veel voorwerk gedaan, maar ga voor het eerst een moestuin maken. Ik kan niet wachten.

(waarschijnlijk ben ik al te laat) zogauw de vorst een beetje weg is ga ik alvast omspitten. Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen (1994 en 1997).

Op de boerderij staan al heel veel frambozenstruiken waarvan ik afgelopen jaar heeeeeel veel lekkere jam heb gemaakt. Ze hebben 2 x frambozen gegeven (ik wist toen nog niet dat dat bestond).

Verder heb ik een grote zwarte bramenstruik, megabramen, had ik ook nog nooit gezien. Mams blij mee gemaakt voor jam.

Ik heb 2 druivenstruiken geplant en verder moet alles nog beginnen.

Ik heb 1400 zakjes zaad gekocht (ja ik weet het, niet nagedacht) veel van hetzelfde, dus graag wil ik ook met jullie ruilen als iemand interesse heeft. Ik ging uit van de foto's en daar zaten heel veel groentenzaadjes bij, maar bleken te zijn verkocht, dus heb heeeeeeeeeel veel bloemen (ook mooi..... Zijn allemaal nog lang goed. Als iemand wil weten welke zaadjes laat maar weten!

Ik hoop gauw foto's toe te voegen van mijn tuin. Ik word altijd helemaal enthousiast als ik dit forum lees!

1400 !!??

Das best wel behoorlijk veel voor een beginnend moestuinder... zelfs met een nulletje minder is het al veel...

Nou, welkom hier dan en begin maar vast met je ruillijstje te typen... kunnen we misschien helpen met opmaken van de zaden vóórdat de houdbaarheidsdatum verstreken is...

Je kan wel een winkel beginnen!!

Bij Vraag en Aanbod in het Algemene gedeelte. Met bijvoorbeeld je naam en "veel" "zaden over" of "zaden te ruil" oid in de topicnaam.

(Je kan je lijst ook in etappes opstellen, je kan je bericht met "Edit", rechtsonder in je geplaatste bericht, weer bijwerken.)

En zou, als ik jou was, ook beginnen met díe zakjes te zaaien waarvan de datum het snelst afloopt. En goed koel en donker bewaren.

Verder kan je nu bijvoorbeeld van diverse soorten al cress kweken om lekker te knippen. Kan met rucola, basilicum, broccoli, mosterdzaad etc etc. Daar is op dit forum ook wel een topic over. Eventueel ook peulen en mais kiemen voor door bv. de sla.

Dan gaat het wat sneller met de enorme voorraad.